Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

O rozwijaniu zdolności do uczenia się dzieci (część trzecia)

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Maj 2011

Podtytuł: Zabawy oraz gry kształtujące u dzieci wytrwałość w dążeniu do celu i przyjemne poczucie sprawstwa W trosce o przywrócenie należnego miejsca dziecięcej zabawie trzeba było w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego umieścić zalecenie: co najmniej jedną piątą cza... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Podtytuł: Zabawy oraz gry kształtujące u dzieci wytrwałość w dążeniu do celu i przyjemne poczucie sprawstwa


W trosce o przywrócenie należnego miejsca dziecięcej zabawie trzeba było w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego umieścić zalecenie: co najmniej jedną piątą czasu (w rozliczeniu tygodniowym) pobytu dziecka w przedszkolu przeznacza się na zabawę. W tym czasie dzieci mają bawić się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela.

Zacząć trzeba od wspólnego zajmowania się czymś przyjemnym dla dzieci, a więc od zabaw i przedłużania czasu ich trwania. Nim to wyjaśnię – dla przypomnienia – podam ważniejsze argumenty przemawiające za tym, że dziecięca zabawa to intensywny proces uczenia się. Jest to konieczne, zważywszy na tendencję do traktowania dziecięcych zabaw jako wypełniacza czasu. Nauczyciele – także rodzice – są bowiem skłonni w każdej chwili przerwać dziecku zabawę, jeżeli chcą, żeby zajęło się czymś innym.


W artykule m.in. o tym, jak intensywnie dzieci uczą się w trakcie zabaw dowolnych. Ponadto opisy zabaw i gier organizowanych dla jednego dziecka lub dla grupy dzieci według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, w tym gier-opowiadań: układania gier dla dzieci i przez dzieci.


 

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Maj 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
 Promocja: Prenumerata + szkolenie za 1 zł sprawdź