bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 514.3 kb
Stron: 5
Id: 897
O rozwijaniu zdolności do uczenia się dzieci (część trzecia)
Podtytuł: Zabawy oraz gry kształtujące u dzieci wytrwałość w dążeniu do celu i przyjemne poczucie sprawstwa W trosce o przywrócenie należnego miejsca dziecięcej zabawie trzeba było w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego umieścić zalecenie: co najmniej jedną piątą cza... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Zabawy oraz gry kształtujące u dzieci wytrwałość w dążeniu do celu i przyjemne poczucie sprawstwa
W trosce o przywrócenie należnego miejsca dziecięcej zabawie trzeba było w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego umieścić zalecenie: co najmniej jedną piątą czasu (w rozliczeniu tygodniowym) pobytu dziecka w przedszkolu przeznacza się na zabawę. W tym czasie dzieci mają bawić się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela.
Zacząć trzeba od wspólnego zajmowania się czymś przyjemnym dla dzieci, a więc od zabaw i przedłużania czasu ich trwania. Nim to wyjaśnię – dla przypomnienia – podam ważniejsze argumenty przemawiające za tym, że dziecięca zabawa to intensywny proces uczenia się. Jest to konieczne, zważywszy na tendencję do traktowania dziecięcych zabaw jako wypełniacza czasu. Nauczyciele – także rodzice – są bowiem skłonni w każdej chwili przerwać dziecku zabawę, jeżeli chcą, żeby zajęło się czymś innym.
W artykule m.in. o tym, jak intensywnie dzieci uczą się w trakcie zabaw dowolnych. Ponadto opisy zabaw i gier organizowanych dla jednego dziecka lub dla grupy dzieci według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, w tym gier-opowiadań: układania gier dla dzieci i przez dzieci.