Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 514.3 kb
Stron: 5
Id: 897
O rozwijaniu zdolności do uczenia się dzieci (część trzecia)
Podtytuł: Zabawy oraz gry kształtujące u dzieci wytrwałość w dążeniu do celu i przyjemne poczucie sprawstwa W trosce o przywrócenie należnego miejsca dziecięcej zabawie trzeba było w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego umieścić zalecenie: co najmniej jedną piątą cza... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
Edyta Gruszczyk-Kolczyńskagryrozwój dzieckazabawazabawy dowolnecykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniu
Ostatnio pobierane
Podtytuł: Zabawy oraz gry kształtujące u dzieci wytrwałość w dążeniu do celu i przyjemne poczucie sprawstwa
W trosce o przywrócenie należnego miejsca dziecięcej zabawie trzeba było w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego umieścić zalecenie: co najmniej jedną piątą czasu (w rozliczeniu tygodniowym) pobytu dziecka w przedszkolu przeznacza się na zabawę. W tym czasie dzieci mają bawić się swobodnie, przy niewielkim udziale nauczyciela.
Zacząć trzeba od wspólnego zajmowania się czymś przyjemnym dla dzieci, a więc od zabaw i przedłużania czasu ich trwania. Nim to wyjaśnię – dla przypomnienia – podam ważniejsze argumenty przemawiające za tym, że dziecięca zabawa to intensywny proces uczenia się. Jest to konieczne, zważywszy na tendencję do traktowania dziecięcych zabaw jako wypełniacza czasu. Nauczyciele – także rodzice – są bowiem skłonni w każdej chwili przerwać dziecku zabawę, jeżeli chcą, żeby zajęło się czymś innym.
W artykule m.in. o tym, jak intensywnie dzieci uczą się w trakcie zabaw dowolnych. Ponadto opisy zabaw i gier organizowanych dla jednego dziecka lub dla grupy dzieci według koncepcji prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej, w tym gier-opowiadań: układania gier dla dzieci i przez dzieci.