Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 429.02 kb
Stron: 5
Id: 133
O przedszkolakach bawiących się zbyt krótko i tak jak młodsze dzieci
W odpowiedzi na nasilającą się tendencję do mnożenia przedszkolnych zajęć dydaktycznych w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego wpisano zalecenie, by 1/5 czasu, który dzieci spędzają w przedszkolu, przeznaczać na ich swobodną zabawę. W trakcie zabaw dzieci bowiem intensywni... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
nowa podstawa programowarozwój dzieckazabawazabawy dowolnecykl Krótkie wykłady o dobrym wychowaniu
Ostatnio pobierane
W odpowiedzi na nasilającą się tendencję do mnożenia przedszkolnych zajęć dydaktycznych w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego wpisano zalecenie, by 1/5 czasu, który dzieci spędzają w przedszkolu, przeznaczać na ich swobodną zabawę. W trakcie zabaw dzieci bowiem intensywnie się uczą i oswajają z trudnymi sytuacjami oraz przygotowują do sprostania im w przyszłości.
(…) Coraz więcej przedszkolaków bawi się zbyt krótko i w sposób typowy dla znacznie młodszych dzieci. Jest to niepokojące, gdyż dziecięca zabawa jest intensywnym procesem uczenia się. Jeżeli dziecko preferuje zabawy młodszych dzieci, w zbyt małym stopniu rozwija swój umysł.
Autorka przedstawia dziecięce zabawy jako proces intensywnego uczenia się oraz opisuje m.in., jakie są konsekwencje angażowania się dorosłych w zabawę dziecka i skracanie przez nich czasu ich trwania. Porusza także zagadnienie doskonalenia przez dzieci skryptów podczas swobodnej zabawy, zagadnienie zabawa z wykorzystaniem klocków, misiów i lalek i sposobów, które zachęcą dzieci do podejmowania mądrych zabaw.