Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

O przedszkolakach bawiących się zbyt krótko i tak jak młodsze dzieci

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Grudzień 2010

W odpowiedzi na nasilającą się tendencję do mnożenia przedszkolnych zajęć dydaktycznych w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego wpisano zalecenie, by 1/5 czasu, który dzieci spędzają w przedszkolu, przeznaczać na ich swobodną zabawę. W trakcie zabaw dzieci bowiem intensywni... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

W odpowiedzi na nasilającą się tendencję do mnożenia przedszkolnych zajęć dydaktycznych w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego wpisano zalecenie, by 1/5 czasu, który dzieci spędzają w przedszkolu, przeznaczać na ich swobodną zabawę. W trakcie zabaw dzieci bowiem intensywnie się uczą i oswajają z trudnymi sytuacjami oraz przygotowują do sprostania im w przyszłości.
(…) Coraz więcej przedszkolaków bawi się zbyt krótko i w sposób typowy dla znacznie młodszych dzieci. Jest to niepokojące, gdyż dziecięca zabawa jest intensywnym procesem uczenia się. Jeżeli dziecko preferuje zabawy młodszych dzieci, w zbyt małym stopniu rozwija swój umysł.


Autorka przedstawia dziecięce zabawy jako proces intensywnego uczenia się oraz opisuje m.in., jakie są konsekwencje angażowania się dorosłych w zabawę dziecka i skracanie przez nich czasu ich trwania. Porusza także zagadnienie doskonalenia przez dzieci skryptów podczas swobodnej zabawy, zagadnienie zabawa z wykorzystaniem klocków, misiów i lalek i sposobów, które zachęcą dzieci do podejmowania mądrych zabaw.

 

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz