Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

O przedszkolakach bawiących się zbyt krótko i tak jak młodsze dzieci

Edyta Gruszczyk-Kolczyńska   Grudzień 2010

W odpowiedzi na nasilającą się tendencję do mnożenia przedszkolnych zajęć dydaktycznych w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego wpisano zalecenie, by 1/5 czasu, który dzieci spędzają w przedszkolu, przeznaczać na ich swobodną zabawę. W trakcie zabaw dzieci bowiem intensywni... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

W odpowiedzi na nasilającą się tendencję do mnożenia przedszkolnych zajęć dydaktycznych w nowych Podstawach programowych wychowania przedszkolnego wpisano zalecenie, by 1/5 czasu, który dzieci spędzają w przedszkolu, przeznaczać na ich swobodną zabawę. W trakcie zabaw dzieci bowiem intensywnie się uczą i oswajają z trudnymi sytuacjami oraz przygotowują do sprostania im w przyszłości.
(…) Coraz więcej przedszkolaków bawi się zbyt krótko i w sposób typowy dla znacznie młodszych dzieci. Jest to niepokojące, gdyż dziecięca zabawa jest intensywnym procesem uczenia się. Jeżeli dziecko preferuje zabawy młodszych dzieci, w zbyt małym stopniu rozwija swój umysł.


Autorka przedstawia dziecięce zabawy jako proces intensywnego uczenia się oraz opisuje m.in., jakie są konsekwencje angażowania się dorosłych w zabawę dziecka i skracanie przez nich czasu ich trwania. Porusza także zagadnienie doskonalenia przez dzieci skryptów podczas swobodnej zabawy, zagadnienie zabawa z wykorzystaniem klocków, misiów i lalek i sposobów, które zachęcą dzieci do podejmowania mądrych zabaw.

 

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Grudzień 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane