bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 406.63 kb
Stron: 4
Id: 57
O pedagogizacji – prosto z serca
Pedagogizacja – nazwa „niewdzięczna”, ale sedno sprawy niesłychanie istotne. Po głębszym zastanowieniu – zagadnienie „żywotne” dla istnienia przedszkola jako placówki wychowawczo-edukacyjnej. Pamiętając, iż przedszkole jest niezwykle ważnym miejscem w życiu... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Pedagogizacja – nazwa „niewdzięczna”, ale sedno sprawy niesłychanie istotne. Po głębszym zastanowieniu – zagadnienie „żywotne” dla istnienia przedszkola jako placówki wychowawczo-edukacyjnej. Pamiętając, iż przedszkole jest niezwykle ważnym miejscem w życiu każdego małego człowieka (a także w życiu całego społeczeństwa) oraz że stanowi „bazę” dla sukcesów i porażek dziecka w szkole i późniejszym jego życiu – winno realizować funkcję doradczą i wspierać rodziców w wychowywaniu dzieci. Aby było to możliwe – przedszkole (jako instytucja) i nauczyciele powinni starać się tworzyć warunki sprzyjające kontaktom z rodzicami, a także komunikacji rodziców między sobą. Te wzajemne kontakty i wspólne uczestniczenie w życiu przedszkola mogą być okazją do wymiany doświadczeń, uwag i refleksji na tematy pedagogiczno-wychowawcze.
W głowach nauczycieli często jednak rodzi się pytanie o to, czy powinni poświęcać czas (którego często – na skutek realizowanego z zaangażowaniem zawodowego powołania – już i tak im brakuje) i energię na pedagogizację rodziców swoich podopiecznych, a jeśli tak – jakie konkretnie cele na tej drodze osiągnąć? Odpowiedź jest prosta. Tak – powinni.
W artykule przeczytamy m.in. o zasadach współpracy z rodzicami, o szacunku jako podstawie wzajemnej komunikacji, o konieczności podejmowania z rodzicami tematów z zakresu emocji własnych i emocji dziecka oraz o znaczeniu rozmowy i o nowych zadaniach przedszkola w kontekście pedagogizacji.
