Kartka z kalendarza na czerwiec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 406.63 kb
Stron: 4
Id: 57
O pedagogizacji – prosto z serca
Pedagogizacja – nazwa „niewdzięczna”, ale sedno sprawy niesłychanie istotne. Po głębszym zastanowieniu – zagadnienie „żywotne” dla istnienia przedszkola jako placówki wychowawczo-edukacyjnej. Pamiętając, iż przedszkole jest niezwykle ważnym miejscem w życiu... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Pedagogizacja – nazwa „niewdzięczna”, ale sedno sprawy niesłychanie istotne. Po głębszym zastanowieniu – zagadnienie „żywotne” dla istnienia przedszkola jako placówki wychowawczo-edukacyjnej. Pamiętając, iż przedszkole jest niezwykle ważnym miejscem w życiu każdego małego człowieka (a także w życiu całego społeczeństwa) oraz że stanowi „bazę” dla sukcesów i porażek dziecka w szkole i późniejszym jego życiu – winno realizować funkcję doradczą i wspierać rodziców w wychowywaniu dzieci. Aby było to możliwe – przedszkole (jako instytucja) i nauczyciele powinni starać się tworzyć warunki sprzyjające kontaktom z rodzicami, a także komunikacji rodziców między sobą. Te wzajemne kontakty i wspólne uczestniczenie w życiu przedszkola mogą być okazją do wymiany doświadczeń, uwag i refleksji na tematy pedagogiczno-wychowawcze.
W głowach nauczycieli często jednak rodzi się pytanie o to, czy powinni poświęcać czas (którego często – na skutek realizowanego z zaangażowaniem zawodowego powołania – już i tak im brakuje) i energię na pedagogizację rodziców swoich podopiecznych, a jeśli tak – jakie konkretnie cele na tej drodze osiągnąć? Odpowiedź jest prosta. Tak – powinni.
W artykule przeczytamy m.in. o zasadach współpracy z rodzicami, o szacunku jako podstawie wzajemnej komunikacji, o konieczności podejmowania z rodzicami tematów z zakresu emocji własnych i emocji dziecka oraz o znaczeniu rozmowy i o nowych zadaniach przedszkola w kontekście pedagogizacji.