bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 710.76 kb
Stron: 5
Id: 83
O dzieciach siejących bałagan
Podtytuł: Jakie są tego przyczyny i w jaki sposób można zmienić na lepsze ich funkcjonowanie. Starszaki wróciły z ogrodu do przedszkola. Romek zdjął kurtkę i rzucił na podłogę, szarpiąc, zdejmuje buty, rozrzuca je i biegnie do sali zabaw. Zuzia nie spłukała toalety w łazience, rzuc... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Jakie są tego przyczyny i w jaki sposób można zmienić na lepsze ich funkcjonowanie.
Starszaki wróciły z ogrodu do przedszkola. Romek zdjął kurtkę i rzucił na podłogę, szarpiąc, zdejmuje buty, rozrzuca je i biegnie do sali zabaw. Zuzia nie spłukała toalety w łazience, rzuciła ręcznik na podłogę, nie zakręciła kranu, nie zamknęła drzwi. Marcin z dumą oświadcza: Jestem dyżurnym. Kładzie na stole kilka talerzy i łyżek, zaczyna biegać to tu, to tam. Dzieci oglądają z zainteresowaniem obrazki w książeczkach, Piotruś sięga po jedną, zagląda do niej i wypuszcza z ręki. Bierze następną i porzuca ją, i tak kilka razy.
Obserwując tak funkcjonujące dzieci, odnosi się wrażenie, że sieją bałagan wokół siebie. Wykonują kilka prostych czynności, tracą zainteresowanie tym, co robią, i porzucają przedmioty. Mają też kłopoty z porozumiewaniem się: przerywają wypowiedź w nieoczekiwanym miejscu i zaczynają mówić o czymś innym. Wszystko bez ładu i składu.
W artykule poruszono zagadnienie przyczyn siania bałaganu przez dzieci (także w kontekście domowego wychowania dzieci w zakresie samoobsługi), opisano znaczenie kontekstu sytuacyjnego w kształtowaniu czynności samoobsługowych i dbałości o zachowanie ładu i porządku w otoczeniu (koncepcja schematów, skryptów i planów), przedstawiono proces konstruowania skryptów umysłowych przez dzieci i sposoby wspomagania dzieci w ich budowaniu (tak, aby nie siały bałaganu wokół siebie).