Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 690.83 kb
Stron: 4
Id: 2923
Nowe sposoby pracy z tekstem literackim (cz. 2)
Fragment artykułu: (…) Wbrew opiniom, że komiks jest gatunkiem mało wartościowym edukacyjnie, można podjąć wyzwanie wykorzystania go w pracy z dzieckiem. Komiks to gatunek literacki z pogranicza literatury i filmu animowanego. W komiksie słowo i ikona występują na równych prawach i wz... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
(…) Wbrew opiniom, że komiks jest gatunkiem mało wartościowym edukacyjnie, można podjąć wyzwanie wykorzystania go w pracy z dzieckiem. Komiks to gatunek literacki z pogranicza literatury i filmu animowanego. W komiksie słowo i ikona występują na równych prawach i wzajemnie się uzupełniają. Komiks jest łatwy w odbiorze dla dzieci sześcioletnich, gdyż obrazki ukazują tylko pierwszy plan, odzwierciedlając w ten sposób konkretny fragment sytuacji, która dzięki temu jest prosta i jednoznaczna. Komiksowa warstwa plastyczna jest uzupełniana przez oszczędnie używany tekst, najczęściej wpisany w tzw. dymek. Tekst jest monologiem, dialogiem lub komentarzem do rysunku. Obraz jest uzupełniany także przez onomatopeje, które występują w postaci znaków zrozumiałych niezależnie od kontekstu obrazowego lub tekstowego, np. chrupanie, trzask, lub które występują w kontekście, np. brr, pif-paf, bęc. Dopowiadają fabułę i ją potwierdzają, odzwierciedlają nastrój panujący w danej chwili w utworze.
Komiks w uproszczony – a przez to bardziej przystępny i naturalny sposób – przekazuje i wprowadza w świat wartości, przez co pełni funkcję wychowawczą. Bohaterom przypisywane są różne wartości etyczne, np. sprawiedliwość, odwaga, dobroć, wierność, które jednocześnie mogą wskazywać, a nawet uwydatniać kontrastowe zachowania i postawy, np. nieuczciwość, tchórzostwo, zło, niewierność. Treści zawarte w komiksie pełnią również funkcje dydaktyczne, kształcące oraz ludyczne. Dziecko może się relaksować, bawić, gdyż komiks dostarcza rozrywki i odprężenia. Wymienione funkcje komiksu wskazują na przystępność tego gatunku oraz jego pozytywne oddziaływanie na rozwój osobowości dzieci w starszym wieku przedszkolnym.
W dalszej części artykułu znajdziemy m.in. informacje na temat:
- jak organizować zajęcia z dziećmi wykorzystując podczas nich pracę z komiksem;
- opowiadania bajek metodą Carla Orffa;
- różnych form zabawy ze słowem;
- wykorzystania czasopism w pracy z tekstem literackim.
Objętość artykułu: 4 strony.