bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 1032.45 kb
Stron: 4
Id: 2887
Nowe sposoby pracy z tekstem literackim (cz. 1)
Fragment artykułu: Nauczyciel wprowadza w świat kultury. Dobiera jej elementy w taki sposób, aby praca z tekstem literackim służyła wszechstronnemu rozwojowi dziecka we wszystkich sferach jego aktywności. Nauczyciel jest pośrednikiem, a dziecko głównym odbiorcą treści literackich. Ono... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Nauczyciel wprowadza w świat kultury. Dobiera jej elementy w taki sposób, aby praca z tekstem literackim służyła wszechstronnemu rozwojowi dziecka we wszystkich sferach jego aktywności. Nauczyciel jest pośrednikiem, a dziecko głównym odbiorcą treści literackich. Ono je przede wszystkim przeżywa.
(…) Zakres kształcenia i wychowania określony w podstawie programowej nie stanowi programu nauczania. Musi on być konkretyzowany i rozszerzany w autorskim programie wychowania przez każdego nauczyciela. Ów autorski program musi być szczegółowy, konkretny i jednoznaczny, gdyż według niego nauczyciel planuje, a następnie realizuje konsekwentnie zajęcia w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym w kolejnych dniach roku szkolnego. W realizacji założonych celów edukacyjnych i wychowawczych niezastąpioną rolę odgrywa literatura.
(…) Wybierając teksty literackie, z których nauczyciel skorzysta w pracy w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym, warto prześledzić i zapoznać się z utworami literackimi, które będą dostosowane do potrzeb, zainteresowań oraz wieku dzieci (Okoń 2001, s. 214). Utwory dla dzieci, m.in. bajki, opowiadania, powieści, legendy, wiersze, komiksy, odznaczają się przede wszystkim fantazją, obrazowością i swoistym humorem. Wśród polskich autorów warto sięgnąć m.in. do: Jana Brzechwy, Marii Kownackiej, Janiny Porazińskiej,
Ewy Szelburg-Zarembiny, Juliana Tuwima czy Jana Twardowskiego.
W dalszej części artykułu znajdziemy m.in. informacje na temat:
- znaczenia literatury dla człowieka;
- możliwości uczenia się i nauczania przez zabawę;
- wartościowej literatury dla dzieci;
- w jaki sposób pracować z tekstem literackim w przedszkolu.
Objętość artykułu: 4 strony.
