Kartka z kalendarza na marzec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 1032.45 kb
Stron: 4
Id: 2887
Nowe sposoby pracy z tekstem literackim (cz. 1)
Fragment artykułu: Nauczyciel wprowadza w świat kultury. Dobiera jej elementy w taki sposób, aby praca z tekstem literackim służyła wszechstronnemu rozwojowi dziecka we wszystkich sferach jego aktywności. Nauczyciel jest pośrednikiem, a dziecko głównym odbiorcą treści literackich. Ono... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
Nauczyciel wprowadza w świat kultury. Dobiera jej elementy w taki sposób, aby praca z tekstem literackim służyła wszechstronnemu rozwojowi dziecka we wszystkich sferach jego aktywności. Nauczyciel jest pośrednikiem, a dziecko głównym odbiorcą treści literackich. Ono je przede wszystkim przeżywa.
(…) Zakres kształcenia i wychowania określony w podstawie programowej nie stanowi programu nauczania. Musi on być konkretyzowany i rozszerzany w autorskim programie wychowania przez każdego nauczyciela. Ów autorski program musi być szczegółowy, konkretny i jednoznaczny, gdyż według niego nauczyciel planuje, a następnie realizuje konsekwentnie zajęcia w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym w kolejnych dniach roku szkolnego. W realizacji założonych celów edukacyjnych i wychowawczych niezastąpioną rolę odgrywa literatura.
(…) Wybierając teksty literackie, z których nauczyciel skorzysta w pracy w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym, warto prześledzić i zapoznać się z utworami literackimi, które będą dostosowane do potrzeb, zainteresowań oraz wieku dzieci (Okoń 2001, s. 214). Utwory dla dzieci, m.in. bajki, opowiadania, powieści, legendy, wiersze, komiksy, odznaczają się przede wszystkim fantazją, obrazowością i swoistym humorem. Wśród polskich autorów warto sięgnąć m.in. do: Jana Brzechwy, Marii Kownackiej, Janiny Porazińskiej,
Ewy Szelburg-Zarembiny, Juliana Tuwima czy Jana Twardowskiego.
W dalszej części artykułu znajdziemy m.in. informacje na temat:
- znaczenia literatury dla człowieka;
- możliwości uczenia się i nauczania przez zabawę;
- wartościowej literatury dla dzieci;
- w jaki sposób pracować z tekstem literackim w przedszkolu.
Objętość artykułu: 4 strony.