Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 1032.45 kb
Stron: 4
Id: 2887

Nowe sposoby pracy z tekstem literackim (cz. 1)

Anna Torbicka   Wrzesień 2012

Fragment artykułu: Nauczyciel wprowadza w świat kultury. Dobiera jej elementy w taki sposób, aby praca z tekstem literackim służyła wszechstronnemu rozwojowi dziecka we wszystkich sferach jego aktywności. Nauczyciel jest pośrednikiem, a dziecko głównym odbiorcą treści literackich. Ono... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

edukacja czytelnicza

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Fragment artykułu:
Nauczyciel wprowadza w świat kultury. Dobiera jej elementy w taki sposób, aby praca z tekstem literackim służyła wszechstronnemu rozwojowi dziecka we wszystkich sferach jego aktywności. Nauczyciel jest pośrednikiem, a dziecko głównym odbiorcą treści literackich. Ono je przede wszystkim przeżywa.
(…) Zakres kształcenia i wychowania określony w podstawie programowej nie stanowi programu nauczania. Musi on być konkretyzowany i rozszerzany w autorskim programie wychowania przez każdego nauczyciela. Ów autorski program musi być szczegółowy, konkretny i jednoznaczny, gdyż według niego nauczyciel planuje, a następnie realizuje konsekwentnie zajęcia w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym w kolejnych dniach roku szkolnego. W realizacji założonych celów edukacyjnych i wychowawczych niezastąpioną rolę odgrywa literatura.
(…) Wybierając teksty literackie, z których nauczyciel skorzysta w pracy w przedszkolu i nauczaniu zintegrowanym, warto prześledzić i zapoznać się z utworami literackimi, które będą dostosowane do potrzeb, zainteresowań oraz wieku dzieci (Okoń 2001, s. 214). Utwory dla dzieci, m.in. bajki, opowiadania, powieści, legendy, wiersze, komiksy, odznaczają się przede wszystkim fantazją, obrazowością i swoistym humorem. Wśród polskich autorów warto sięgnąć m.in. do: Jana Brzechwy, Marii Kownackiej, Janiny Porazińskiej,
Ewy Szelburg-Zarembiny, Juliana Tuwima czy Jana Twardowskiego.

W dalszej części artykułu znajdziemy m.in. informacje na temat:

  • znaczenia literatury dla człowieka;
  • możliwości uczenia się i nauczania przez zabawę;
  • wartościowej literatury dla dzieci;
  • w jaki sposób pracować z tekstem literackim w przedszkolu.


Objętość artykułu: 4 strony.

 

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz