bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 412.5 kb
Stron: 2
Id: 906
Nowa oferta – dobre efekty (o współpracy Ośrodka Psychologiczno-Pedagogicznego z nauczycielami przedszkoli)
Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec małego dziecka odbywa się zawsze we współpracy z dorosłymi, którzy dziecko wychowują, uczą i opiekują się nim. Oddziaływanie osoby udzielającej pomocy uwzględnia kontekst społeczny, a widoczne efekty dotyczą również tego konte... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec małego dziecka odbywa się zawsze we współpracy z dorosłymi, którzy dziecko wychowują, uczą i opiekują się nim. Oddziaływanie osoby udzielającej pomocy uwzględnia kontekst społeczny, a widoczne efekty dotyczą również tego kontekstu.
Logopeda, który pracuje z dzieckiem, udziela wskazówek rodzicom, uczy ich poprawnego wykonywania ćwiczeń i przekazuje wskazania także nauczycielowi przedszkola. Psycholog, w ramach postępowania diagnostycznego, obserwuje dziecko w warunkach przedszkolnych, diagnozuje w obecności rodziców i udziela wskazówek nauczycielowi przedszkola. Pedagog, który prowadzi zajęcia stymulujące rozwój czy terapię zaburzeń, działa w porozumieniu z rodzicami i – jak w poprzednich przypadkach – przekazuje wskazówki nauczycielce przedszkola. Realizacja pomocy specjalistycznej uwzględniająca środowisko społeczne dziecka jest właściwa dla specyfiki pracy w Samorządowym Ośrodku Psychologiczno-Pedagogicznym.
W artykule zaprezentowano inspirujący model współpracy Ośrodka Psychologiczno-Pedagogicznego z nauczycielami przedszkola, realizowany przez Samorządowy Ośrodek Psychologiczno-Pedagogiczny w Krakowie. Przedstawiono tematykę warsztatów psychologiczno-pedagogicznych zrealizowanych z nauczycielami oraz korzyści wynikające z uczestnictwa w nich.
