Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 412.5 kb
Stron: 2
Id: 906

Nowa oferta – dobre efekty (o współpracy Ośrodka Psychologiczno-Pedagogicznego z nauczycielami przedszkoli)

Wanda Papugowa   Maj 2011

Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec małego dziecka odbywa się zawsze we współpracy z dorosłymi, którzy dziecko wychowują, uczą i opiekują się nim. Oddziaływanie osoby udzielającej pomocy uwzględnia kontekst społeczny, a widoczne efekty dotyczą również tego konte... więcej
Pobierz

Zobacz również

logopediapsychologiawczesne wspomaganie

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Maj 2011

Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec małego dziecka odbywa się zawsze we współpracy z dorosłymi, którzy dziecko wychowują, uczą i opiekują się nim. Oddziaływanie osoby udzielającej pomocy uwzględnia kontekst społeczny, a widoczne efekty dotyczą również tego kontekstu. 

Logopeda, który pracuje z dzieckiem, udziela wskazówek rodzicom, uczy ich poprawnego wykonywania ćwiczeń i przekazuje wskazania także nauczycielowi przedszkola. Psycholog, w ramach postępowania diagnostycznego, obserwuje dziecko w warunkach przedszkolnych, diagnozuje w obecności rodziców i udziela wskazówek nauczycielowi przedszkola. Pedagog, który prowadzi zajęcia stymulujące rozwój czy terapię zaburzeń, działa w porozumieniu z rodzicami i – jak w poprzednich przypadkach – przekazuje wskazówki nauczycielce przedszkola. Realizacja pomocy specjalistycznej uwzględniająca środowisko społeczne dziecka jest właściwa dla specyfiki pracy w Samorządowym Ośrodku Psychologiczno-Pedagogicznym.


W artykule zaprezentowano inspirujący model współpracy Ośrodka Psychologiczno-Pedagogicznego z nauczycielami przedszkola, realizowany przez Samorządowy Ośrodek Psychologiczno-Pedagogiczny w Krakowie. Przedstawiono tematykę warsztatów psychologiczno-pedagogicznych zrealizowanych z nauczycielami oraz korzyści wynikające z uczestnictwa w nich.