Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Nowa oferta – dobre efekty (o współpracy Ośrodka Psychologiczno-Pedagogicznego z nauczycielami przedszkoli)

Wanda Papugowa   Maj 2011

Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec małego dziecka odbywa się zawsze we współpracy z dorosłymi, którzy dziecko wychowują, uczą i opiekują się nim. Oddziaływanie osoby udzielającej pomocy uwzględnia kontekst społeczny, a widoczne efekty dotyczą również tego konte... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Realizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej wobec małego dziecka odbywa się zawsze we współpracy z dorosłymi, którzy dziecko wychowują, uczą i opiekują się nim. Oddziaływanie osoby udzielającej pomocy uwzględnia kontekst społeczny, a widoczne efekty dotyczą również tego kontekstu. 

Logopeda, który pracuje z dzieckiem, udziela wskazówek rodzicom, uczy ich poprawnego wykonywania ćwiczeń i przekazuje wskazania także nauczycielowi przedszkola. Psycholog, w ramach postępowania diagnostycznego, obserwuje dziecko w warunkach przedszkolnych, diagnozuje w obecności rodziców i udziela wskazówek nauczycielowi przedszkola. Pedagog, który prowadzi zajęcia stymulujące rozwój czy terapię zaburzeń, działa w porozumieniu z rodzicami i – jak w poprzednich przypadkach – przekazuje wskazówki nauczycielce przedszkola. Realizacja pomocy specjalistycznej uwzględniająca środowisko społeczne dziecka jest właściwa dla specyfiki pracy w Samorządowym Ośrodku Psychologiczno-Pedagogicznym.


W artykule zaprezentowano inspirujący model współpracy Ośrodka Psychologiczno-Pedagogicznego z nauczycielami przedszkola, realizowany przez Samorządowy Ośrodek Psychologiczno-Pedagogiczny w Krakowie. Przedstawiono tematykę warsztatów psychologiczno-pedagogicznych zrealizowanych z nauczycielami oraz korzyści wynikające z uczestnictwa w nich.

Więcej z tego numeru

Maj 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane