Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 525.24 kb
Stron: 2
Id: 1361
Niebezpieczeństwa fałszywej akceptacji
Czasami nauczyciele odczuwają wewnętrzny lub zewnętrzny nacisk, by udawać, że akceptują zachowania dzieci, które w efekcie im się nie podobają. Dzieje się tak dlatego, że pedagodzy w swojej pracy często kierują się zasadą „powinienem”. Starają się więc nawet wtedy, kiedy czują się... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
nauczycielrozwój osobistypsychologiakomunikacja interpersonalnaemocjeTrening Skutecznego Nauczyciela
Ostatnio pobierane
Czasami nauczyciele odczuwają wewnętrzny lub zewnętrzny nacisk, by udawać, że akceptują zachowania dzieci, które w efekcie im się nie podobają. Dzieje się tak dlatego, że pedagodzy w swojej pracy często kierują się zasadą „powinienem”. Starają się więc nawet wtedy, kiedy czują się źle lub są zmęczeni odgrywać role uśmiechniętych, miłych, opanowanych – akceptujących każde zachowanie dziecka.
Nigdy się nie zdarza, by nauczyciel aprobował wszystkie zachowania dzieci w swojej grupie. Nawet najbardziej cierpliwi i tolerancyjni nauczyciele są świadomi tego, że nie potrafią „akceptować bezwarunkowo”. Odgrywając „rolę dobrego nauczyciela”, udają, że zachowanie dziecka im nie przeszkadza, mimo że czują narastającą irytację, wpadając w ten sposób w pułapkę tzw. fałszywej akceptacji. Właściwie nie jest możliwe udawanie akceptacji. Dzieci są wyjątkowo wrażliwe na język niewerbalny nauczycieli. Bez względu na to, jak bardzo nauczyciele starają się pokazać akceptację, to i tak wysyłają niewerbalne sygnały, na podstawie których dzieci rozpoznają, jak naprawdę się oni czują.
W dalszej części artykułu przeczytamy o formach fałszywej akceptacji, m.in. o micie, że można zaakceptować dziecko, ale nie jego zachowanie. Autorka przedstawia praktyczne wskazówki dla nauczycieli, które z pewnością pomogą w uporządkowaniu relacji z oddanymi im po opiekę dziećmi.