Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Niebezpieczeństwa fałszywej akceptacji

Violetta Kruczkowska   Magazyn specjalny 2011

Czasami nauczyciele odczuwają wewnętrzny lub zewnętrzny nacisk, by udawać, że akceptują zachowania dzieci, które w efekcie im się nie podobają. Dzieje się tak dlatego, że pedagodzy w swojej pracy często kierują się zasadą „powinienem”. Starają się więc nawet wtedy, kiedy czują się... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Czasami nauczyciele odczuwają wewnętrzny lub zewnętrzny nacisk, by udawać, że akceptują zachowania dzieci, które w efekcie im się nie podobają. Dzieje się tak dlatego, że pedagodzy w swojej pracy często kierują się zasadą „powinienem”. Starają się więc nawet wtedy, kiedy czują się źle lub są zmęczeni odgrywać role uśmiechniętych, miłych, opanowanych – akceptujących każde zachowanie dziecka.
Nigdy się nie zdarza, by nauczyciel aprobował wszystkie zachowania dzieci w swojej grupie. Nawet najbardziej cierpliwi i tolerancyjni nauczyciele są świadomi tego, że nie potrafią „akceptować bezwarunkowo”. Odgrywając „rolę dobrego nauczyciela”, udają, że zachowanie dziecka im nie przeszkadza, mimo że czują narastającą irytację, wpadając w ten sposób w pułapkę tzw. fałszywej akceptacji. Właściwie nie jest możliwe udawanie akceptacji. Dzieci są wyjątkowo wrażliwe na język niewerbalny nauczycieli. Bez względu na to, jak bardzo nauczyciele starają się pokazać akceptację, to i tak wysyłają niewerbalne sygnały, na podstawie których dzieci rozpoznają, jak naprawdę się oni czują.


W dalszej części artykułu przeczytamy o formach fałszywej akceptacji, m.in. o micie, że można zaakceptować dziecko, ale nie jego zachowanie. Autorka przedstawia praktyczne wskazówki dla nauczycieli, które z pewnością pomogą w uporządkowaniu relacji z oddanymi im po opiekę dziećmi.

 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!