Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 406.42 kb
Stron: 3
Id: 1825
Nie zbuduje, kto nie ma – o zabawach konstrukcyjnych
Fragment artykułu: Aby móc zagłębić się w tematykę niniejszego tekstu, należy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: czym w ogóle jest zabawa? Jest wiele jej definicji. Jednak mnie najbardziej zapadła w pamięci ta, którą sformułowała prof. Danuta Waloszek. Jej zd... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Fragment artykułu:
Aby móc zagłębić się w tematykę niniejszego tekstu, należy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: czym w ogóle jest zabawa? Jest wiele jej definicji. Jednak mnie najbardziej zapadła w pamięci ta, którą sformułowała prof. Danuta Waloszek. Jej zdaniem zabawa „jest dla dziecka stanem istnienia, czyli doświadczania „użycia” danych mu przez naturę narzędzi wielozmysłowego poznawania siebie i świata. Na jej podstawie dziecko
rozpoznaje siebie w świecie, świat w sobie. Zabawa jest jednocześnie sposobem „układania się” z drugim człowiekiem, sposobem wrastania w społeczne reguły życia. Innej drogi budowania rozumności dorosłego nie ma. Człowiek w zabawie poznaje sposoby „użycia” języka, operowania przedmiotami, konsekwencji kontaktu społecznego, obwiązujące przepisy, normy, wartości. Jest więc swoistą soczewką skupiającą wszystko, co dla życia najważniejsze”. Myślę, że definiowanie zabawy w ten sposób jest o tyle istotne, iż zakłada podmiotowość dziecka jako sprawcy, twórcy i konstruktora. Dlatego zaprezentowane wyżej podejście może być ważne przy próbach zdefiniowania istoty samych zabaw konstrukcyjnych.
W artykule:
- podjęto m.in. próbę ustosunkowania się do definicji zabawy konstrukcyjnej;
- opisano jej znaczenie i etapy rozwoju;
- poruszono problem zabaw konstrukcyjnych w kontekście podstawy programowej oraz realiów funkcjonowania polskich przedszkoli.
Objętość artykułu: 3 strony.