Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Nie zbuduje, kto nie ma – o zabawach konstrukcyjnych

Maria Broda-Bajak   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Aby móc zagłębić się w tematykę niniejszego tekstu, należy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: czym w ogóle jest zabawa? Jest wiele jej definicji. Jednak mnie najbardziej zapadła w pamięci ta, którą sformułowała prof. Danuta Waloszek. Jej zd... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Fragment artykułu:
Aby móc zagłębić się w tematykę niniejszego tekstu, należy w pierwszej kolejności odpowiedzieć sobie na pytanie: czym w ogóle jest zabawa? Jest wiele jej definicji. Jednak mnie najbardziej zapadła w pamięci ta, którą sformułowała prof. Danuta Waloszek. Jej zdaniem zabawa „jest dla dziecka stanem istnienia, czyli doświadczania „użycia” danych mu przez naturę narzędzi wielozmysłowego poznawania siebie i świata. Na jej podstawie dziecko
rozpoznaje siebie w świecie, świat w sobie. Zabawa jest jednocześnie sposobem „układania się” z drugim człowiekiem, sposobem wrastania w społeczne reguły życia. Innej drogi budowania rozumności dorosłego nie ma. Człowiek w zabawie poznaje sposoby „użycia” języka, operowania przedmiotami, konsekwencji kontaktu społecznego, obwiązujące przepisy, normy, wartości. Jest więc swoistą soczewką skupiającą wszystko, co dla życia najważniejsze”. Myślę, że definiowanie zabawy w ten sposób jest o tyle istotne, iż zakłada podmiotowość dziecka jako sprawcy, twórcy i konstruktora. Dlatego zaprezentowane wyżej podejście może być ważne przy próbach zdefiniowania istoty samych zabaw konstrukcyjnych.


W artykule:
- podjęto m.in. próbę ustosunkowania się do definicji zabawy konstrukcyjnej;
- opisano jej znaczenie i etapy rozwoju;
- poruszono problem zabaw konstrukcyjnych w kontekście podstawy programowej oraz realiów funkcjonowania polskich przedszkoli.


Objętość artykułu: 3 strony.

 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!