Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Naturalne prawa wewnętrznego rozwoju dziecka (Edukacja Montessori)

Joanna Maghen   Wrzesień 2011

Maria Montessori stworzyła system pedagogiczny, który do dziś jest wykorzystywany w wielu krajach na całym świecie. Pomysły Montessori na uczenie dzieci i wspieranie ich harmonijnego rozwoju, wywodzące się z obserwacji i niekiedy intuicji, zyskują uznanie współczesnej psychologii. Mo... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Maria Montessori stworzyła system pedagogiczny, który do dziś jest wykorzystywany w wielu krajach na całym świecie. Pomysły Montessori na uczenie dzieci i wspieranie ich harmonijnego rozwoju, wywodzące się z obserwacji i niekiedy intuicji, zyskują uznanie współczesnej psychologii.
Montessori oparła swoją pedagogikę na wiedzy o naturalnych skłonnościach rozwijającej się istoty ludzkiej. Językiem współczesnej psychologii powiedzielibyśmy, że pedagogika Montessori, zgodnie z nurtem konstruktywizmu, wspiera tworzenie się struktur poznawczych u dzieci. Według idei Włoszki i według współczesnych nurtów, to myślenie dzieci konstruuje ich wiedzę. Nie można ich w tym wyręczyć, czy – jak chcieli behawioryści – „wytrenować”, aby na pewne bodźce reagowały wyuczoną i wyrecytowaną formułką. Aby pobudzić myślenie, dziecko musi być aktywne. Powinno też móc popełniać błędy i uczyć się na nich. Tylko w ten sposób uczenie się, czyli rozwój, będzie skuteczne. Pedagogika Montessori wykorzystuje wrodzoną chęć dzieci do aktywności. Współczesna psychologia potwierdza, że im mniejszy człowiek, tym więcej uczy się przez działanie.


Artykuł ten stanowi bardzo interesujące studium systemu pedagogicznego stworzonego przez Marię Montessori. Znajdują się w nim informacje o nauce przez działanie, o naturalnym prawie pracy (Montessori pracą nazwała rozwój, któremu podlega dziecko) oraz o pozostałych prawach – uwagi, woli, inteligencji, życia emocjonalnego i duchowego, wyobraźni i kreatywności. Omówione zostały także cztery etapy rozwoju psychicznego dziecka (według podziału, którego dokonała Maria Montessori).

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Akademia Dziecięcej Matematyki® dla Rad Pedagogicznych sprawdź