bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 851.54 kb
Stron: 5
Id: 1412
Naturalne prawa wewnętrznego rozwoju dziecka (Edukacja Montessori)
Maria Montessori stworzyła system pedagogiczny, który do dziś jest wykorzystywany w wielu krajach na całym świecie. Pomysły Montessori na uczenie dzieci i wspieranie ich harmonijnego rozwoju, wywodzące się z obserwacji i niekiedy intuicji, zyskują uznanie współczesnej psychologii. Mo... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Maria Montessori stworzyła system pedagogiczny, który do dziś jest wykorzystywany w wielu krajach na całym świecie. Pomysły Montessori na uczenie dzieci i wspieranie ich harmonijnego rozwoju, wywodzące się z obserwacji i niekiedy intuicji, zyskują uznanie współczesnej psychologii.
Montessori oparła swoją pedagogikę na wiedzy o naturalnych skłonnościach rozwijającej się istoty ludzkiej. Językiem współczesnej psychologii powiedzielibyśmy, że pedagogika Montessori, zgodnie z nurtem konstruktywizmu, wspiera tworzenie się struktur poznawczych u dzieci. Według idei Włoszki i według współczesnych nurtów, to myślenie dzieci konstruuje ich wiedzę. Nie można ich w tym wyręczyć, czy – jak chcieli behawioryści – „wytrenować”, aby na pewne bodźce reagowały wyuczoną i wyrecytowaną formułką. Aby pobudzić myślenie, dziecko musi być aktywne. Powinno też móc popełniać błędy i uczyć się na nich. Tylko w ten sposób uczenie się, czyli rozwój, będzie skuteczne. Pedagogika Montessori wykorzystuje wrodzoną chęć dzieci do aktywności. Współczesna psychologia potwierdza, że im mniejszy człowiek, tym więcej uczy się przez działanie.
Artykuł ten stanowi bardzo interesujące studium systemu pedagogicznego stworzonego przez Marię Montessori. Znajdują się w nim informacje o nauce przez działanie, o naturalnym prawie pracy (Montessori pracą nazwała rozwój, któremu podlega dziecko) oraz o pozostałych prawach – uwagi, woli, inteligencji, życia emocjonalnego i duchowego, wyobraźni i kreatywności. Omówione zostały także cztery etapy rozwoju psychicznego dziecka (według podziału, którego dokonała Maria Montessori).