Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Naprawcza moc pochwał

Barbara Michniewicz   Listopad 2010

W pracy przedszkolnej spotykamy dzieci, które chcemy i staramy się wychować jak najlepiej. Zapominamy jednak często, że dziecko, które przekracza próg przedszkola, ma już pewne nawyki, przyzwyczajenia, a nawet sposoby reagowania na zachowania i reakcje dorosłych. Przyzwyczajeni... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

W pracy przedszkolnej spotykamy dzieci, które chcemy i staramy się wychować jak najlepiej. Zapominamy jednak często, że dziecko, które przekracza próg przedszkola, ma już pewne nawyki, przyzwyczajenia, a nawet sposoby reagowania na zachowania i reakcje dorosłych.
Przyzwyczajenia dzieci są sumą zebranych doświadczeń, zdobytych niekiedy przez okres dwóch, trzech lat. Można się sprzeczać i dyskutować, to za „staż”, ale jedno jest pewne – w przedszkolu spotykamy się z dzieckiem, które: może wołać mamę czy tatę wiele razy, tupać i krzyczeć tak długo, aż zostanie wysłuchane; może mieć zaspakajane swoje potrzeby, zanim jeszcze zacznie je odczuwać; zawsze słyszy, że jest kochane; jest odsuwane na bok; wie, że musi poczekać chwilę, aby ktoś je wysłuchał; zawsze bawi się w domu samo (nikt nigdy się z nim nie bawił); ma wiele stymulujących zabawek, ale nie wie, jak z nich korzystać; ma mało zabawek, ale zawsze ktoś jest obok i bawi się z nim albo pokazuje, co można z tymi zabawkami zrobić. Można mnożyć różne sytuacje i przypadki, rozmaite sposoby postępowania i reagowania na potrzeby dziecka. Często jednak o tej perspektywie zapominany, gdy pierwszego września widzimy naszych milusińskich.


W artykule przeczytamy m.in. o sposobach dyscyplinowania, o ustalaniu zasad oraz norm postępowania i wzajemnego współżycia w grupie, o chwaleniu i nagradzaniu dzieci przez nauczyciela i wynikających z tego korzyściach dla rozwoju dziecka, o obiektywizmie i życzliwości w nagradzaniu dzieci.


 

Więcej z tego numeru

Listopad 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz