Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 547.8 kb
Stron: 4
Id: 97
Naprawcza moc pochwał
W pracy przedszkolnej spotykamy dzieci, które chcemy i staramy się wychować jak najlepiej. Zapominamy jednak często, że dziecko, które przekracza próg przedszkola, ma już pewne nawyki, przyzwyczajenia, a nawet sposoby reagowania na zachowania i reakcje dorosłych. Przyzwyczajeni... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
W pracy przedszkolnej spotykamy dzieci, które chcemy i staramy się wychować jak najlepiej. Zapominamy jednak często, że dziecko, które przekracza próg przedszkola, ma już pewne nawyki, przyzwyczajenia, a nawet sposoby reagowania na zachowania i reakcje dorosłych.
Przyzwyczajenia dzieci są sumą zebranych doświadczeń, zdobytych niekiedy przez okres dwóch, trzech lat. Można się sprzeczać i dyskutować, to za „staż”, ale jedno jest pewne – w przedszkolu spotykamy się z dzieckiem, które: może wołać mamę czy tatę wiele razy, tupać i krzyczeć tak długo, aż zostanie wysłuchane; może mieć zaspakajane swoje potrzeby, zanim jeszcze zacznie je odczuwać; zawsze słyszy, że jest kochane; jest odsuwane na bok; wie, że musi poczekać chwilę, aby ktoś je wysłuchał; zawsze bawi się w domu samo (nikt nigdy się z nim nie bawił); ma wiele stymulujących zabawek, ale nie wie, jak z nich korzystać; ma mało zabawek, ale zawsze ktoś jest obok i bawi się z nim albo pokazuje, co można z tymi zabawkami zrobić. Można mnożyć różne sytuacje i przypadki, rozmaite sposoby postępowania i reagowania na potrzeby dziecka. Często jednak o tej perspektywie zapominany, gdy pierwszego września widzimy naszych milusińskich.
W artykule przeczytamy m.in. o sposobach dyscyplinowania, o ustalaniu zasad oraz norm postępowania i wzajemnego współżycia w grupie, o chwaleniu i nagradzaniu dzieci przez nauczyciela i wynikających z tego korzyściach dla rozwoju dziecka, o obiektywizmie i życzliwości w nagradzaniu dzieci.