Kategorie
Polecane
bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
Numery
Grudzień 2025
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Zobacz również
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
informacje o pliku
Typ:
pdf
Wielkość: 708 kb
Stron: 5
Id: 3134
Wielkość: 708 kb
Stron: 5
Id: 3134
Muzyka i muzykowanie w pokonywaniu trudności komunikacyjnych
Elżbieta M. Minczakiewicz
Luty 2013
Pełny tytuł: Muzyka i muzykowanie w pokonywaniu trudności komunikacyjnych u dzieci z deficytami uwagi i pamięci Tekstowi towarzyszą gotowe narzędzia: pomoce dydaktyczne przydatne do realizacji wyżej opisanych zajęć, które można pobrać TU; materiały diagnostyczno-metodyczne... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Pełny tytuł: Muzyka i muzykowanie w pokonywaniu trudności komunikacyjnych u dzieci z deficytami uwagi i pamięci Tekstowi towarzyszą gotowe narzędzia: pomoce dydaktyczne przydatne do realizacji wyżej opisanych zajęć, które można pobrać TU; materiały diagnostyczno-metodyczne... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Pełny tytuł: Muzyka i muzykowanie w pokonywaniu trudności komunikacyjnych u dzieci z deficytami uwagi i pamięci
Tekstowi towarzyszą gotowe narzędzia:
Tekstowi towarzyszą gotowe narzędzia:
- pomoce dydaktyczne przydatne do realizacji wyżej opisanych zajęć, które można pobrać TU;
- materiały diagnostyczno-metodyczne w opracowaniu E. M. Minczakiewicz:
- Arkusz zachowania się dziecka w zabawie;
- Karta badania motoryki artykulacyjne;
- Skala subiektywnej oceny funkcjonowania społecznego dziecka z objawami diagnozowanych u niego deficytów uwagi i pamięci;
- Kwestionariusz do badania struktury społecznej oraz wzajemnych relacji i więzi w rodzinie;
- Suita zabaw i pląsów z ilustratorami i emblemami.
Wyżej opisane materiały znajdziesz TU.
W artykule znajdziemy m.in. materiał przygotowany przez Autorkę - przykłady zajęć logopedycznych z dziećmi z diagnozą wad i zaburzeń mowy (z deficytami uwagi i pamięci) z zastosowaniem form muzycznych dostosowanych do potrzeb i możliwości ich rozwoju. Tematyka proponowanych zajęć koncentruje się wokół zjawisk przyrodniczo-atmosferycznych związanych z wiosną.
Fragment artykułu:
Nie do przecenienia jest wpływ aktywności muzycznej na strategie postępowania logopedycznego w przezwyciężaniu zaburzeń komunikacyjnych u dzieci z deficytami uwagi i pamięci. Termin trudności w uczeniu się (learing disabilities – LD) wprowadził do pedagogiki specjalnej S. Kirk w 1963 roku i praktycznie od tego momentu uważany jest on za twórcę tej subdyscypliny pedagogiki specjalnej, którą dziś coraz częściej określamy mianem „pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się” (por. W. Dykcik, 2001). Określenie trudności w uczeniu się jest nieprecyzyjne. Budzi wiele kontrowersji, a niekiedy wywołuje dyskusje w wyniku pojawiających się nieporozumień, zwłaszcza między rodzicami a profesjonalistami (por. W. Pilecka, 2001). Trudności w uczeniu się mogą pojawiać się na różnym poziomie edukacji, zarówno przedszkolnej, jak i szkolnej. Polegają one na tym, że dziecko (przedszkolak bądź uczeń) nie potrafi w czasie przewidzianym planem i programem nauczania przyswoić sobie ani określonej wiedzy, ani też niezbędnych mu w życiu umiejętności.
Zaistniałe u dzieci trudności mogą stanowić istotną przyczynę, a zarazem pierwszy etap niepowodzeń w nauce, a nawet diagnozowanych u nich poważnych zaburzeń w zachowaniu. Zaburzenia w zachowaniu się dziecka oraz niezadowalające postępy w opanowaniu niezbędnych umiejętności (np. przebywania z innymi, samodzielnego mycia rąk, śpiewania, malowania czy układania budowli z klocków) są zwykle sygnałem do tego, aby zająć się nim serdecznie, szukając tego prawdziwej przyczyny.
