Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 442.55 kb
Stron: 2
Id: 860

Moje dziecko bawi się samo (zachowania autystyczne dzieci)

Agnieszka Pasternak    Kwiecień 2011

Czy niepokój rodziców i wychowawców może wzbudzać dziecko, które nie tylko potrafi, ale wręcz woli przebywać samo? Jak rozumieć zachowania dziecka, które do zabawy nie potrzebuje ani rodziców, ani rówieśników, ani najmodniejszych zabawek? Niek... więcej
Pobierz

Zobacz również

autyzmpsychologiarozwój dzieckarozwój społecznyzabawaspecjalne potrzeby edukacyjne

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2011

Czy niepokój rodziców i wychowawców może wzbudzać dziecko, które nie tylko potrafi, ale wręcz woli przebywać samo? Jak rozumieć zachowania dziecka, które do zabawy nie potrzebuje ani rodziców, ani rówieśników, ani najmodniejszych zabawek?
Niektórzy rodzice słyszą od wychowawców w przedszkolu, że ich dziecko zachowuje się w sposób dziwny, nie uczestniczy w zabawie z grupą, zdradza objawy podobne do autyzmu. Zdarza się, że rodzice już wcześniej, zanim posłali dziecko do przedszkola, mieli obawy, czy rozwija się ono prawidłowo. Innym razem dopiero konfrontacja pociechy z grupą rówieśników pozwala dostrzec pewne trudności.


Autorka w swoim tekście tłumaczy, czym jest autyzm dziecięcy, a czym są zachowania autystyczne. Porusza problem relacji zabawa a wiek, temperament a zabawa oraz rodzina a zabawa. Przedstawia konkretne wskazówki, które pomogą odróżnić rodzicom i nauczycielom autyzm o zachowań autystycznych.