Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Mieszkańcy łąki (zabawy kształcące sprawność grafomotoryczną)

Mirosława Matczak  
Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu: W pracy wychowawczej nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania ważną rolę pełni wyrabianie sprawności psychomotorycznej dziecka. Przejawia się ona zręcznością, sprawnością ruchów rąk, opanowaniem ruchów narzędziowych, wykonywaniem ruchów ciągłych i zdolności... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 570.54 kb
Stron: 2
Id: 2870

Zobacz również

grafomotoryka
nauka pisania
scenariusz zajęć

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
grafomotoryka
nauka pisania
scenariusz zajęć


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu:
W pracy wychowawczej nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania ważną rolę pełni wyrabianie sprawności psychomotorycznej dziecka. Przejawia się ona zręcznością, sprawnością ruchów rąk, opanowaniem ruchów narzędziowych, wykonywaniem ruchów ciągłych i zdolnością utrzymania kierunku ruchu. Dojrzałość psychomotoryczna dziecka ma wpływ na dobrą orientację w przestrzeni, koordynację ruchową i wzrokowosłuchowo-ruchową oraz odpowiednie napięcie mięśniowe. W przygotowaniu dzieci do nauki pisania wyraźnie sprecyzowaną rolę pełnią też ćwiczenia grafomotoryczne, które są niezbędnym etapem poprzedzającym rozpoczęcie nauki pisania.

W dalszej jego części znajdziemy scenariusz zajęć, w którym uwzględniono następujące cele szczegółowe – dziecko:

  • ilustruje ruchem sposób wylęgania i poruszania się motyla, ślimaka i żaby oraz „narodzin” kwiatka;
  • ilustruje ruchem kształty motyla, ślimaka, żaby i kwiatka, kreśląc odpowiednie wzory oburącz;
  • doskonali sprawność manualną dłoni, przewlekając sznurek przez otwory;
  • łączy elementy układanki w całość za pomocą sznurka, przewlekając go w odpowiedni  sposób;
  • kreśli wzory zgodnie z kierunkiem, przesuwając się po labiryncie;
  • koncentruje się na wykonywanych działaniach.


Objętość artykułu:
2 strony.