Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.
Typ: pdf
Wielkość: 570.54 kb
Stron: 2
Id: 2870

Mieszkańcy łąki (zabawy kształcące sprawność grafomotoryczną)

Mirosława Matczak   Magazyn specjalny 2012

Fragment artykułu: W pracy wychowawczej nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania ważną rolę pełni wyrabianie sprawności psychomotorycznej dziecka. Przejawia się ona zręcznością, sprawnością ruchów rąk, opanowaniem ruchów narzędziowych, wykonywaniem ruchów ciągłych i zdolności... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.

Zobacz również

grafomotorykanauka pisaniascenariusz zajęć

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Znajdź dla siebie

Fragment artykułu:
W pracy wychowawczej nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania ważną rolę pełni wyrabianie sprawności psychomotorycznej dziecka. Przejawia się ona zręcznością, sprawnością ruchów rąk, opanowaniem ruchów narzędziowych, wykonywaniem ruchów ciągłych i zdolnością utrzymania kierunku ruchu. Dojrzałość psychomotoryczna dziecka ma wpływ na dobrą orientację w przestrzeni, koordynację ruchową i wzrokowosłuchowo-ruchową oraz odpowiednie napięcie mięśniowe. W przygotowaniu dzieci do nauki pisania wyraźnie sprecyzowaną rolę pełnią też ćwiczenia grafomotoryczne, które są niezbędnym etapem poprzedzającym rozpoczęcie nauki pisania.

W dalszej jego części znajdziemy scenariusz zajęć, w którym uwzględniono następujące cele szczegółowe – dziecko:

  • ilustruje ruchem sposób wylęgania i poruszania się motyla, ślimaka i żaby oraz „narodzin” kwiatka;
  • ilustruje ruchem kształty motyla, ślimaka, żaby i kwiatka, kreśląc odpowiednie wzory oburącz;
  • doskonali sprawność manualną dłoni, przewlekając sznurek przez otwory;
  • łączy elementy układanki w całość za pomocą sznurka, przewlekając go w odpowiedni  sposób;
  • kreśli wzory zgodnie z kierunkiem, przesuwając się po labiryncie;
  • koncentruje się na wykonywanych działaniach.


Objętość artykułu:
2 strony.

 

Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz