Mieszkańcy łąki (zabawy kształcące sprawność grafomotoryczną)
Fragment artykułu: W pracy wychowawczej nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania ważną rolę pełni wyrabianie sprawności psychomotorycznej dziecka. Przejawia się ona zręcznością, sprawnością ruchów rąk, opanowaniem ruchów narzędziowych, wykonywaniem ruchów ciągłych i zdolności... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Fragment artykułu:
W pracy wychowawczej nad przygotowaniem dzieci do nauki pisania ważną rolę pełni wyrabianie sprawności psychomotorycznej dziecka. Przejawia się ona zręcznością, sprawnością ruchów rąk, opanowaniem ruchów narzędziowych, wykonywaniem ruchów ciągłych i zdolnością utrzymania kierunku ruchu. Dojrzałość psychomotoryczna dziecka ma wpływ na dobrą orientację w przestrzeni, koordynację ruchową i wzrokowosłuchowo-ruchową oraz odpowiednie napięcie mięśniowe. W przygotowaniu dzieci do nauki pisania wyraźnie sprecyzowaną rolę pełnią też ćwiczenia grafomotoryczne, które są niezbędnym etapem poprzedzającym rozpoczęcie nauki pisania.
W dalszej jego części znajdziemy scenariusz zajęć, w którym uwzględniono następujące cele szczegółowe – dziecko:
- ilustruje ruchem sposób wylęgania i poruszania się motyla, ślimaka i żaby oraz „narodzin” kwiatka;
- ilustruje ruchem kształty motyla, ślimaka, żaby i kwiatka, kreśląc odpowiednie wzory oburącz;
- doskonali sprawność manualną dłoni, przewlekając sznurek przez otwory;
- łączy elementy układanki w całość za pomocą sznurka, przewlekając go w odpowiedni sposób;
- kreśli wzory zgodnie z kierunkiem, przesuwając się po labiryncie;
- koncentruje się na wykonywanych działaniach.
Objętość artykułu: 2 strony.