bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 767.46 kb
Id: 3078
Miejsce i kierunki w przestrzeni (edukacja matematyczna)
Pomoce dydaktyczne do scenariusza w skali 1:1 możesz pobrać TU! Na główną część artykułu składa się scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków, którego cele ogólne to: kształtowanie umiejętności określania kierunków i miejsca w przestrzeni or... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (6.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX. Pomoce dydaktyczne 1
Pobierz pomoce dydaktyczne wykorzystane w tym scenariuszu. Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Pomoce dydaktyczne do scenariusza w skali 1:1 możesz pobrać TU!
Na główną część artykułu składa się scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków, którego cele ogólne to:
- kształtowanie umiejętności określania kierunków i miejsca w przestrzeni oraz na kartce papieru;
- stwarzanie okazji do aktywności ruchowej oraz posługiwania się wyobraźnią;
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania wybranych ptaków zimujących w Polsce.
Ujęte w scenariuszu umiejętności dzieci to:
- określanie i wskazywanie prawej i lewej strony;
- określanie i wskazywanie kierunków i miejsca w przestrzeni (w miejscu, w przód, w tył, w górę, w dół, w prawo, w lewo, wysoko – nisko, wyżej – niżej);
- określanie i wskazywanie kierunków i miejsca na kartce papieru (góra, dół, prawy brzeg, lewy brzeg, środek, górne rogi – prawy i lewy, dolne rogi – prawy i lewy);
- przeliczanie elementów oraz tworzenie zbiorów o określonej liczbie elementów;
- rozpoznawanie i nazywanie wybranych ptaków zimujących w Polsce;
- naśladowanie wybranych ptaków ruchem i odgłosami;
- przewlekanie sznurka przez otworek i zawiązywanie na pętelkę;
- posługiwanie się w działaniu wyobraźnią;
- współdziałanie i współpraca.
Fragment artykułu:
Przygotowując dzieci w przedszkolu do nauki matematyki, nie można pominąć orientacji w schemacie ciała i kierunkach w przestrzeni. Nadrzędnym celem w tym zakresie jest kształtowanie umiejętności rozróżniania strony lewej i prawej, określania kierunków i ustalania położenia obiektów w stosunku do własnej osoby, jak również w odniesieniu do innych obiektów. Jest to też sposobność do udoskonalania umiejętności określania kierunków oraz miejsca na kartce papieru.
W scenariuszu nawiązałam do metody kształtowania pojęć matematycznych według Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej oraz metod pedagogiki zabawy. Sytuacje edukacyjne przedstawię w formie zadaniowej nakierowanej na dzieci w starszym wieku przedszkolnym.