Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 596.3 kb
Stron: 4
Id: 120
Metoda projektów, czyli jak wyzwalać aktywność i rozwijać samodzielność
W XXI wieku obserwuje się wśród pedagogów wyraźny zwrot w kierunku zainteresowania dzieciństwem, a szczególnie koncentrację na jego wczesnej fazie. Wnioski płynące z badań naukowych nad znaczeniem zróżnicowanych doświadczeń w rozwoju jednostki dynamizują narodziny nowych ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
W XXI wieku obserwuje się wśród pedagogów wyraźny zwrot w kierunku zainteresowania dzieciństwem, a szczególnie koncentrację na jego wczesnej fazie. Wnioski płynące z badań naukowych nad znaczeniem zróżnicowanych doświadczeń w rozwoju jednostki dynamizują narodziny nowych trendów i tendencji edukacyjnych.
Podkreślenie szacunku dla indywidualności dziecka, jego spontaniczności i woli, wrażliwość na dziecięce potrzeby, uczenie się poprzez aktywność i realizację zainteresowań – jawią się jako myśli kreujące filozofię edukacji przedszkolnej. Narodziny nowej filozofii to trudny proces, gdyż poglądy zarówno laików, jak i praktyków na temat pracy nauczyciela przedszkola nacechowane są mitami i stereotypami. Z jednej strony obserwuje się głęboko zakorzenione przekonania wielu rodziców, że w przedszkolu dominującą funkcją jest opieka. W tym kontekście osoba nauczyciela określana bywa jako przedszkolanka, wychowawczyni, opiekunka, pani. Na drugim biegunie znajduje się funkcja dydaktyczna, rozumiana jako edukacja, której celem jest osiągnięcie przez dziecko dojrzałości szkolnej, a nauczyciele, chcąc dobrze wypełnić swoją rolę jako edukatorzy, realizują coraz to obszerniejsze programy, wspierając się tzw. oprawą metodyczną, pakietami edukacyjnymi, w których znaczącą rolę odgrywa podręcznik, przewodnik, nowy środek dydaktyczny czy innowacyjne pomoce. Przy pomocy tych materiałów pedagodzy planują i realizują program, skrupulatnie diagnozując rozwój dziecka. Podejścia te wymagają niezbędnej transformacji.
W artykule przeczytamy o procesie uczenia się dzieci i o podstawowych różnicach w toku uczenia się dziecka i dorosłego, o istocie metody projektów i jej etapach, o roli nauczyciela w tradycyjnym nauczaniu i pracy metodą projektów a także o procesie uczenia się dzieci poprzez realizację projektu.