Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 431.05 kb
Stron: 2
Id: 1370

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz - o efektywności metody

Aneta Wojnarowska   Magazyn specjalny 2011

Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy z... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

dysleksjaMetoda Dobrego Startucykl Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy zespołu Poradni Nerwic dla Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiej Przychodni Higieny Szkolnej w Gdańsku, a następnie przy okazji prowadzenia przez autorkę całorocznych cyklów zajęć w przedszkolach publicznych i specjalnych.
Pierwsze badania przeprowadzone zostały już na przełomie 1969 i 1970 roku, a więc po dwóch latach pracy tą metodą. Oceny efektywności stosowania MDS dokonano w odniesieniu do grupy dzieci w wieku szkolnym (klasa III i IV), które miały trudności w czytaniu i pisaniu, spowodowane fragmentarycznymi zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych (dzieci dyslektyczne). Wyniki tych badań okazały się bardzo obiecujące i zachęcały do dalszego rozwijania MDS, a także do kontynuowania badań nad jej efektywnością.


W artykule przedstawiono m.in. najistotniejsze wnioski sformułowane na podstawie badań nad efektywnością stosowania MDS oraz omówiono Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu.