Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 431.05 kb
Stron: 2
Id: 1370

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz - o efektywności metody

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Magazyn specjalny 2011

Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy z... więcej
Pobierz

Zobacz również

dysleksjaMetoda Dobrego Startucykl Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz

Więcej z działu

Systemy pedagogiczne, koncepcje edukacyjne, nowatorskie metody...

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy zespołu Poradni Nerwic dla Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiej Przychodni Higieny Szkolnej w Gdańsku, a następnie przy okazji prowadzenia przez autorkę całorocznych cyklów zajęć w przedszkolach publicznych i specjalnych.
Pierwsze badania przeprowadzone zostały już na przełomie 1969 i 1970 roku, a więc po dwóch latach pracy tą metodą. Oceny efektywności stosowania MDS dokonano w odniesieniu do grupy dzieci w wieku szkolnym (klasa III i IV), które miały trudności w czytaniu i pisaniu, spowodowane fragmentarycznymi zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych (dzieci dyslektyczne). Wyniki tych badań okazały się bardzo obiecujące i zachęcały do dalszego rozwijania MDS, a także do kontynuowania badań nad jej efektywnością.


W artykule przedstawiono m.in. najistotniejsze wnioski sformułowane na podstawie badań nad efektywnością stosowania MDS oraz omówiono Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu.