Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz - o efektywności metody

Marta Bogdanowicz, Aneta Wojnarowska   Magazyn specjalny 2011

Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy z... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy zespołu Poradni Nerwic dla Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiej Przychodni Higieny Szkolnej w Gdańsku, a następnie przy okazji prowadzenia przez autorkę całorocznych cyklów zajęć w przedszkolach publicznych i specjalnych.
Pierwsze badania przeprowadzone zostały już na przełomie 1969 i 1970 roku, a więc po dwóch latach pracy tą metodą. Oceny efektywności stosowania MDS dokonano w odniesieniu do grupy dzieci w wieku szkolnym (klasa III i IV), które miały trudności w czytaniu i pisaniu, spowodowane fragmentarycznymi zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych (dzieci dyslektyczne). Wyniki tych badań okazały się bardzo obiecujące i zachęcały do dalszego rozwijania MDS, a także do kontynuowania badań nad jej efektywnością.


W artykule przedstawiono m.in. najistotniejsze wnioski sformułowane na podstawie badań nad efektywnością stosowania MDS oraz omówiono Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu.

 

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane