Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 431.05 kb
Stron: 2
Id: 1370
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz - o efektywności metody
Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy z... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Skuteczność Metody Dobrego Startu była interesującym i ważnym zagadnieniem od samego początku pracy nad jej tworzeniem. Próby obiektywnego zmierzenia jej skuteczności podejmowano, odkąd metoda zaczęła się rozwijać i powstawały kolejne jej wersje i programy, początkowo przy współpracy zespołu Poradni Nerwic dla Dzieci i Młodzieży Wojewódzkiej Przychodni Higieny Szkolnej w Gdańsku, a następnie przy okazji prowadzenia przez autorkę całorocznych cyklów zajęć w przedszkolach publicznych i specjalnych.
Pierwsze badania przeprowadzone zostały już na przełomie 1969 i 1970 roku, a więc po dwóch latach pracy tą metodą. Oceny efektywności stosowania MDS dokonano w odniesieniu do grupy dzieci w wieku szkolnym (klasa III i IV), które miały trudności w czytaniu i pisaniu, spowodowane fragmentarycznymi zaburzeniami funkcji percepcyjno-motorycznych (dzieci dyslektyczne). Wyniki tych badań okazały się bardzo obiecujące i zachęcały do dalszego rozwijania MDS, a także do kontynuowania badań nad jej efektywnością.
W artykule przedstawiono m.in. najistotniejsze wnioski sformułowane na podstawie badań nad efektywnością stosowania MDS oraz omówiono Skalę Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu.