Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 368.91 kb
Stron: 2
Id: 1520

Matematyka

Ida Winiarek   Listopad 2011

Pojawiające się u dzieci podczas nauki matematyki trudności nie są efektem niskich umiejętności liczenia, ale konsekwencją braku zrozumienia najbardziej fundamentalnych matematycznych powiązań. Ważne jest nie tylko nauczenie małych dzieci liczenia, ale pomoc w rozwinięciu przez nie rozumienia, czym ... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz również

Klucz do uczenia sięmatematykascenariusz zajęćedukacja matematyczna

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Rozwój intelektualny i edukacja matematyczna

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Pojawiające się u dzieci podczas nauki matematyki trudności nie są efektem niskich umiejętności liczenia, ale konsekwencją braku zrozumienia najbardziej fundamentalnych matematycznych powiązań. Ważne jest nie tylko nauczenie małych dzieci liczenia, ale pomoc w rozwinięciu przez nie rozumienia, czym jest rzeczywistość ukryta za liczbami oraz zawarta w procesie liczenia.
Zręcznie stopniowane zajęcia praktyczne, prowadzone w ramach modułu „Matematyka”, angażujące szeroki wachlarz tzw. pośredników zewnętrznych (obrazki przedmiotów, symbole, siatki zgodności, żetony, liczydła, osie liczbowe), pozwalają dzieciom najpierw uchwycić, a następnie zasymilować modele wizualne. Dzieci muszą uchwycić znaczenie pojęć „mniej niż”, „więcej niż”, „tyle samo” oraz rozwinąć umiejętność tworzenia porównania na dwa sposoby: poprzez dodanie brakującego elementu lub usunięcie elementu zbytecznego/dodatkowego.



Artykuł powstał w oparciu o książkę „Technologia rozwoju dziecka” Galiny Dolyi oraz program „Klucz do uczenia się”, moduł „Matematyka”.