Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Matematyka

Ida Winiarek   Listopad 2011

Pojawiające się u dzieci podczas nauki matematyki trudności nie są efektem niskich umiejętności liczenia, ale konsekwencją braku zrozumienia najbardziej fundamentalnych matematycznych powiązań. Ważne jest nie tylko nauczenie małych dzieci liczenia, ale pomoc w rozwinięciu przez nie rozumienia, czym ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Pojawiające się u dzieci podczas nauki matematyki trudności nie są efektem niskich umiejętności liczenia, ale konsekwencją braku zrozumienia najbardziej fundamentalnych matematycznych powiązań. Ważne jest nie tylko nauczenie małych dzieci liczenia, ale pomoc w rozwinięciu przez nie rozumienia, czym jest rzeczywistość ukryta za liczbami oraz zawarta w procesie liczenia.
Zręcznie stopniowane zajęcia praktyczne, prowadzone w ramach modułu „Matematyka”, angażujące szeroki wachlarz tzw. pośredników zewnętrznych (obrazki przedmiotów, symbole, siatki zgodności, żetony, liczydła, osie liczbowe), pozwalają dzieciom najpierw uchwycić, a następnie zasymilować modele wizualne. Dzieci muszą uchwycić znaczenie pojęć „mniej niż”, „więcej niż”, „tyle samo” oraz rozwinąć umiejętność tworzenia porównania na dwa sposoby: poprzez dodanie brakującego elementu lub usunięcie elementu zbytecznego/dodatkowego.



Artykuł powstał w oparciu o książkę „Technologia rozwoju dziecka” Galiny Dolyi oraz program „Klucz do uczenia się”, moduł „Matematyka”.

 

 

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane