Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 471.59 kb
Stron: 2
Id: 3783

Magnetyczne szaleństwa (Wybuchowe Laboratorium)

Anna Krzempek   Grudzień 2013

Przykładowe eksperymenty ze scenariusza: Eksperyment 4: Czy magnes tylko przyciąga? Dzieci otrzymują dwa magnesy i samodzielnie badają ich właściwości. Co się stanie, jeśli magnesy połączymy? Magnesy mają dwa bieguny, są one zazwyczaj oznaczone kolorem. Jeśli będziemy chcieli połączyć dwa kolory, d... więcej
Pobierz

Zobacz również

eksperymentmetody aktywnescenariusz zajęćtechnika

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Scenariusze zajęć wieloobszarowych

Więcej z tego numeru

Grudzień 2013

Scenariuszowi towarzyszy gotowa pomoce dydaktyczna - list od profesora Ekspertusia. Znajdziesz go TU.

Scenariusz nietypowych zajęć, przybliżających dzieciom świat nauki, w całości opartych o przeprowadzane z udziałem dzieci eksperymenty fizyczne! Uwzględniono w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • zna zasady obowiązujące podczas przeprowadzania doświadczeń;
  • wykonuje doświadczenia zgodnie z instruktażem nauczyciela;
  • podejmuje próby przewidzenia wyniku doświadczenia.
Przykładowe eksperymenty ze scenariusza: Eksperyment 4: Czy magnes tylko przyciąga? Dzieci otrzymują dwa magnesy i samodzielnie badają ich właściwości. Co się stanie, jeśli magnesy połączymy? Magnesy mają dwa bieguny, są one zazwyczaj oznaczone kolorem. Jeśli będziemy chcieli połączyć dwa kolory, dwa bieguny, nie uda nam się. Magnesy będą się odpychały. Jeśli połączymy dwa różne bieguny, magnesy przyciągną się. Eksperyment 5: Szalone wyścigi. Do samochodzików mocujemy za pomocą taśmy klejącej magnes. Bieguny umieszczamy w taki sposób, aby się odpychały. Zbliżamy do samochodu magnes-samochód. Porusza się on – jest przez magnes odpychany. Dzieci próbują przemierzyć w ten sposób odcinek wyznaczony przez nauczyciela. Eksperyment 6: Magnetyczna wędka. Wlewamy do dużej miski wodę, wrzucamy spinacze. Magnes mocujemy do sznurka, następnie sznurek do patyczka (może być patyczek do szaszłyków). Sprawdzamy, czy woda może być przeszkodą w przyciąganiu. Łowimy wędką skonstruowaną przez dzieci spinacze. Pilnujemy, aby magnesy nie były zanurzone w wodzie w trakcie „łowienia”.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania