Logika – wizerunek uporządkowanego świata
(…) Procesy myślowe, wymagane w logicznym myśleniu, są kluczowe, jednak dzieci nie rozwiną ich w spontaniczny sposób. Dorośli nie mają żadnych problemów w klasyfikowaniu, w porządkowaniu przedmiotów według stopnia, w jakim posiadają one daną cechę oraz w rozumieniu znacze... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
(…) Procesy myślowe, wymagane w logicznym myśleniu, są kluczowe, jednak dzieci nie rozwiną ich w spontaniczny sposób. Dorośli nie mają żadnych problemów w klasyfikowaniu, w porządkowaniu przedmiotów według stopnia, w jakim posiadają one daną cechę oraz w rozumieniu znaczenia sekwencji. Jeżeli, na przykład, doświadczenie lub wcześniejsza wiedza mówią nam, że pociąg porusza się wolniej niż samolot, lecz szybciej niż samochód, wówczas wiemy, iż możemy założyć, że samolot porusza się szybciej niż pociąg i samochód. Dla kontrastu, małe dzieci mogą być w stanie powiedzieć nam o określonej cesze, np., że obecnie są wyższe niż wówczas, kiedy były niemowlakami. Jednakże dzieci nie będą wiedziały, w jaki sposób zorganizować przedmioty pod względem stopnia posiadania danej cechy, jak na przykład ustawić grupę dzieci pod względem wzrostu.
W artykule został omówiony moduł „Logika” z programu „Klucz do uczenia się”. Zajęcia w tym module pozwalają dzieciom na zanalizowanie przedmiotów i zdarzeń w celu ustalenia ich najistotniejszych cech i sklasyfikowania ich, na myślenie sekwencyjne oraz na wyciąganie wniosków.
Artykułowi towarzyszy przykładowy scenariusz zajęć „Żółte kwiaty”.