bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 3334.87 kb
Stron: 4
Id: 3029
Kultura przestrzeni przedszkola, szkoły oraz jej niektóre odmiany i metafory
Fragment artykułu: W poprzednim artykule tryptyku „Przedszkole i szkoła jako przestrzenie tworzenia kultury” wyjaśniłam pojęcia kluczowe dla całego cyklu oraz zaakcentowałam bogactwo przestrzeni i związanych z nimi zachowań. W niniejszym tekście przybliżę przestrzenie przedszkola i szko... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
W poprzednim artykule tryptyku „Przedszkole i szkoła jako przestrzenie tworzenia kultury” wyjaśniłam pojęcia kluczowe dla całego cyklu oraz zaakcentowałam bogactwo przestrzeni i związanych z nimi zachowań. W niniejszym tekście przybliżę przestrzenie przedszkola i szkoły w postaci metafor.
Każda placówka ma przestrzeń formalną jako instytucja oraz przestrzeń społeczną i indywidualną. W toku dobrze prowadzonej współpracy nauczyciela z dziećmi tworzą się powoli różnorodne przestrzenie interpersonalne, oparte na dialogu, więzi, porozumieniu (…).
W polskim systemie edukacji wciąż słabo rozwijane są przestrzenie społeczne, uczące dzieci współbycia z ludźmi. Za małą wagę przywiązuje się też do poznawania siebie i bycia z samym sobą, gdyż młodzi ludzie dość rzadko gromadzą wiedzę personalną o sobie i innych. Nie potrafią też określać, czego pragną, co w nich się zmienia, co jest najważniejsze w ich życiu. Problemy te są lepiej rozwiązywane w przedszkolu.
Pamiętajmy, że we współczesnym uczeniu się i wychowaniu chodzi bowiem głównie o dostarczanie dzieciom skutecznych sposobów i narzędzi samokształcenia, co pozwala właściwie wykorzystywać informacje w toku działań, a zdobywaną wiedzę „zamieniać” w mądrość.
W dalszej części tekstu znajdziemy m.in.:
- schemat obrazujący przestrzenie przedszkola i szkoły;
- rozważania na temat odmiany i metafory interpersonalnej przestrzeni kultury przedszkola i szkoły;
- informacja na temat głównych składników metafory.
- praktyczne opisy różnego rodzaju przestrzeni.