Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 982.57 kb
Stron: 3
Id: 1842

Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki pisania (część 2)

Agata Wawer    Maj 2012

Fragment artykułu: Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzy... więcej
Pobierz

Zobacz również

grafomotorykanauka pisaniaprzygotowanie do szkołycykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Fragment artykułu:
Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzysłowu jest celowe, ponieważ po pierwsze wszystkie ćwiczenia przygotowujące dzieci do podjęcia nauki pisania powinny mieć formę zabawy, a po drugie – nie na każdym etapie tego procesu chodzi o pisanie sensu stricto.
Planując zajęcia grafomotoryczne, należy pamiętać również o: zasadzie stopniowania trudności – od ćwiczeń najprostszych do trudniejszych; trafnym, indywidualnym doborze ćwiczeń, z zachowaniem odpowiedniego tempa i czasu ich realizacji; uwzględnianiu wszystkich kompetencji dziecka (np. wysokiej sprawności graficznej przy jednoczesnym niskim poziomie czytania lub trudnościach graficznych współistniejących z płynnym czytaniem); systematycznym wspomaganiu dzieci w przechodzeniu na wyższy poziom; łączeniu ćwiczeń graficznych z innymi obszarami edukacji, np. czytaniem, rozwijaniem mowy i myślenia, zabawami matematycznymi czy ruchowymi.


W dalszej części artykułu zapoznamy się z przykładami atrakcyjnych ćwiczeń w zakresie kreślenia:

  • linii poziomych;
  • linii falistych i zygzakowatych;
  • linii spiralnych i kół;
  • wzorów literopodobnych.

Objętość artykułu: 3 strony.