Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 982.57 kb
Stron: 3
Id: 1842
Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki pisania (część 2)
Fragment artykułu: Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzy... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
grafomotorykanauka pisaniaprzygotowanie do szkołycykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzysłowu jest celowe, ponieważ po pierwsze wszystkie ćwiczenia przygotowujące dzieci do podjęcia nauki pisania powinny mieć formę zabawy, a po drugie – nie na każdym etapie tego procesu chodzi o pisanie sensu stricto.
Planując zajęcia grafomotoryczne, należy pamiętać również o: zasadzie stopniowania trudności – od ćwiczeń najprostszych do trudniejszych; trafnym, indywidualnym doborze ćwiczeń, z zachowaniem odpowiedniego tempa i czasu ich realizacji; uwzględnianiu wszystkich kompetencji dziecka (np. wysokiej sprawności graficznej przy jednoczesnym niskim poziomie czytania lub trudnościach graficznych współistniejących z płynnym czytaniem); systematycznym wspomaganiu dzieci w przechodzeniu na wyższy poziom; łączeniu ćwiczeń graficznych z innymi obszarami edukacji, np. czytaniem, rozwijaniem mowy i myślenia, zabawami matematycznymi czy ruchowymi.
W dalszej części artykułu zapoznamy się z przykładami atrakcyjnych ćwiczeń w zakresie kreślenia:
- linii poziomych;
- linii falistych i zygzakowatych;
- linii spiralnych i kół;
- wzorów literopodobnych.
Objętość artykułu: 3 strony.