bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 982.57 kb
Stron: 3
Id: 1842
Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki pisania (część 2)
Fragment artykułu: Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzy... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzysłowu jest celowe, ponieważ po pierwsze wszystkie ćwiczenia przygotowujące dzieci do podjęcia nauki pisania powinny mieć formę zabawy, a po drugie – nie na każdym etapie tego procesu chodzi o pisanie sensu stricto.
Planując zajęcia grafomotoryczne, należy pamiętać również o: zasadzie stopniowania trudności – od ćwiczeń najprostszych do trudniejszych; trafnym, indywidualnym doborze ćwiczeń, z zachowaniem odpowiedniego tempa i czasu ich realizacji; uwzględnianiu wszystkich kompetencji dziecka (np. wysokiej sprawności graficznej przy jednoczesnym niskim poziomie czytania lub trudnościach graficznych współistniejących z płynnym czytaniem); systematycznym wspomaganiu dzieci w przechodzeniu na wyższy poziom; łączeniu ćwiczeń graficznych z innymi obszarami edukacji, np. czytaniem, rozwijaniem mowy i myślenia, zabawami matematycznymi czy ruchowymi.
W dalszej części artykułu zapoznamy się z przykładami atrakcyjnych ćwiczeń w zakresie kreślenia:
- linii poziomych;
- linii falistych i zygzakowatych;
- linii spiralnych i kół;
- wzorów literopodobnych.
Objętość artykułu: 3 strony.