Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki pisania (część 2)

Agata Wawer    Maj 2012

Fragment artykułu: Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzy... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Fragment artykułu:
Tempo przechodzenia do kolejnych etapów w procesie kształtowania gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania uzależnione jest wyłącznie od predyspozycji młodego człowieka i jego zainteresowania zabawą „w pisanie”. Użycie zarówno słowa zabawa, jak i cudzysłowu jest celowe, ponieważ po pierwsze wszystkie ćwiczenia przygotowujące dzieci do podjęcia nauki pisania powinny mieć formę zabawy, a po drugie – nie na każdym etapie tego procesu chodzi o pisanie sensu stricto.
Planując zajęcia grafomotoryczne, należy pamiętać również o: zasadzie stopniowania trudności – od ćwiczeń najprostszych do trudniejszych; trafnym, indywidualnym doborze ćwiczeń, z zachowaniem odpowiedniego tempa i czasu ich realizacji; uwzględnianiu wszystkich kompetencji dziecka (np. wysokiej sprawności graficznej przy jednoczesnym niskim poziomie czytania lub trudnościach graficznych współistniejących z płynnym czytaniem); systematycznym wspomaganiu dzieci w przechodzeniu na wyższy poziom; łączeniu ćwiczeń graficznych z innymi obszarami edukacji, np. czytaniem, rozwijaniem mowy i myślenia, zabawami matematycznymi czy ruchowymi.


W dalszej części artykułu zapoznamy się z przykładami atrakcyjnych ćwiczeń w zakresie kreślenia:

  • linii poziomych;
  • linii falistych i zygzakowatych;
  • linii spiralnych i kół;
  • wzorów literopodobnych.

Objętość artykułu: 3 strony.

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane