Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 709.69 kb
Stron: 3
Id: 1802

Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki pisania (część 1)

Agata Wawer    Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Pisanie jest bardzo skomplikowanym procesem, dlatego działania przygotowujące dziecko do opanowania tej trudnej sztuki należy rozpocząć możliwie jak najwcześniej. W początkowym okresie życia dziecka bardzo ważna rola przypada rodzicom, którzy już od pierwszych dni mogą us... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

nauka pisaniaprzygotowanie do szkołycykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Fragment artykułu:
Pisanie jest bardzo skomplikowanym procesem, dlatego działania przygotowujące dziecko do opanowania tej trudnej sztuki należy rozpocząć możliwie jak najwcześniej.
W początkowym okresie życia dziecka bardzo ważna rola przypada rodzicom, którzy już od pierwszych dni mogą usprawniać rozwój ruchowy swojej pociechy. Zwykłe codzienne zabawy ruchowe, jak np. baraszkowanie z maluchem, rzucanie piłką czy chlapanie się w wodzie, sprzyjają rozwojowi sprawności ogólnej, czyli tzw. dużej motoryki. Z kolei zabawy manipulacyjne – budowanie z klocków, lepienie z plasteliny, darcie i zgniatanie gazet czy bazgranie po kartce – mają ogromny wpływ na rozwój małej motoryki, czyli sprawności dłoni i palców. (…) Okres przedszkolny to czas intensywnego wspomagania dziecka w rozwijaniu małej motoryki – osiągnięty bowiem przez nie stopień sprawności manualnej w dużej mierze decyduje o powodzeniu dziecka w szkole.


W tym praktycznym artykule przedstawiono dużo ciekawych propozycji zabaw i ćwiczeń ukierunkowanych na rozwijanie funkcji niezbędnych w procesie pisania – do wykorzystania z dziećmi już w najmłodszych grupach przedszkolnych.
Autorka zwróciła także uwagę na dwie istotne kwestie – jak powinien wyglądać prawidłowy chwyt ołówka oraz w jaki sposób dziecko powinno prawidłowo siedzieć przy stole podczas prowadzonych przy stolikach zajęć.


Objętość artykułu:
3 strony.