Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 709.69 kb
Stron: 3
Id: 1802

Kształtowanie gotowości do podjęcia nauki pisania (część 1)

Agata Wawer    Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Pisanie jest bardzo skomplikowanym procesem, dlatego działania przygotowujące dziecko do opanowania tej trudnej sztuki należy rozpocząć możliwie jak najwcześniej. W początkowym okresie życia dziecka bardzo ważna rola przypada rodzicom, którzy już od pierwszych dni mogą us... więcej
Pobierz

Zobacz również

nauka pisaniaprzygotowanie do szkołycykl Jak przygotować przedszkolaka do szkoły?

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Gotowość do nauki czytania i pisania

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Fragment artykułu:
Pisanie jest bardzo skomplikowanym procesem, dlatego działania przygotowujące dziecko do opanowania tej trudnej sztuki należy rozpocząć możliwie jak najwcześniej.
W początkowym okresie życia dziecka bardzo ważna rola przypada rodzicom, którzy już od pierwszych dni mogą usprawniać rozwój ruchowy swojej pociechy. Zwykłe codzienne zabawy ruchowe, jak np. baraszkowanie z maluchem, rzucanie piłką czy chlapanie się w wodzie, sprzyjają rozwojowi sprawności ogólnej, czyli tzw. dużej motoryki. Z kolei zabawy manipulacyjne – budowanie z klocków, lepienie z plasteliny, darcie i zgniatanie gazet czy bazgranie po kartce – mają ogromny wpływ na rozwój małej motoryki, czyli sprawności dłoni i palców. (…) Okres przedszkolny to czas intensywnego wspomagania dziecka w rozwijaniu małej motoryki – osiągnięty bowiem przez nie stopień sprawności manualnej w dużej mierze decyduje o powodzeniu dziecka w szkole.


W tym praktycznym artykule przedstawiono dużo ciekawych propozycji zabaw i ćwiczeń ukierunkowanych na rozwijanie funkcji niezbędnych w procesie pisania – do wykorzystania z dziećmi już w najmłodszych grupach przedszkolnych.
Autorka zwróciła także uwagę na dwie istotne kwestie – jak powinien wyglądać prawidłowy chwyt ołówka oraz w jaki sposób dziecko powinno prawidłowo siedzieć przy stole podczas prowadzonych przy stolikach zajęć.


Objętość artykułu:
3 strony.