Koncepcja pracy przedszkola
Aby współczesne przedszkole mogło osiągnąć wysokie efekty w realizacji zadań wychowawczo-dydaktycznych i opiekuńczych, powinno charakteryzować się profesjonalizmem w budowaniu strategii, projektowaniu celów oraz planowaniu działań. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 p... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Aby współczesne przedszkole mogło osiągnąć wysokie efekty w realizacji zadań wychowawczo-dydaktycznych i opiekuńczych, powinno charakteryzować się profesjonalizmem w budowaniu strategii, projektowaniu celów oraz planowaniu działań.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. 09.168.1324), w drugim obszarze „Procesy zachodzące w przedszkolu”, wymaga, aby procesy zachodzące w przedszkolu służyły realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. Wymóg ten dotyczy każdego przedszkola bez względu na typ, publicznego i niepublicznego, z tym że przedszkola niepubliczne tylko w takim zakresie, jaki został określony w statucie. Przedszkole, które pracuje na podstawowym poziomie D, powinno działać zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy, natomiast przedszkole, które zabiega o uzyskanie wysokiego poziomu pracy B powinno tę koncepcję analizować i modyfikować w miarę potrzeb oraz zapoznać z nią rodziców i uzyskać ich akceptację.
W dalszej części artykułu można przeczytać o tym, czym jest koncepcja pracy przedszkola, w jaki sposób i na jakiej podstawie należy ją sformułować i jaka jest jej rola w funkcjonowaniu placówki przedszkolnej jako całości.