Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 642.23 kb
Stron: 2
Id: 1408

Koncepcja pracy przedszkola

Barbara Szeląg   Wrzesień 2011

Aby współczesne przedszkole mogło osiągnąć wysokie efekty w realizacji zadań wychowawczo-dydaktycznych i opiekuńczych, powinno charakteryzować się profesjonalizmem w budowaniu strategii, projektowaniu celów oraz planowaniu działań. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 p... więcej
Pobierz

Zobacz również

dyrektorewaluacjakoncepcja pracy przedszkolamenadżernadzór pedagogicznyprzedszkole

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Zarządzanie placówką edukacyjną

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2011

Aby współczesne przedszkole mogło osiągnąć wysokie efekty w realizacji zadań wychowawczo-dydaktycznych i opiekuńczych, powinno charakteryzować się profesjonalizmem w budowaniu strategii, projektowaniu celów oraz planowaniu działań.
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 października 2009 r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. 09.168.1324), w drugim obszarze „Procesy zachodzące w przedszkolu”, wymaga, aby procesy zachodzące w przedszkolu służyły realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. Wymóg ten dotyczy każdego przedszkola bez względu na typ, publicznego i niepublicznego, z tym że przedszkola niepubliczne tylko w takim zakresie, jaki został określony w statucie. Przedszkole, które pracuje na podstawowym poziomie D, powinno działać zgodnie z przyjętą przez radę pedagogiczną koncepcją pracy, natomiast przedszkole, które zabiega o uzyskanie wysokiego poziomu pracy B powinno tę koncepcję analizować i modyfikować w miarę potrzeb oraz zapoznać z nią rodziców i uzyskać ich akceptację.


W dalszej części artykułu można przeczytać o tym, czym jest koncepcja pracy przedszkola, w jaki sposób i na jakiej podstawie należy ją sformułować i jaka jest jej rola w funkcjonowaniu placówki przedszkolnej jako całości.