bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 716.87 kb
Stron: 3
Id: 1524
Kompetencje dyrektora przedszkola XXI wieku
Kierowanie oświatą wiąże się z wieloma różnorodnymi problemami natury socjologicznej, psychologicznej, technicznej, ekonomicznej czy administracyjnej. Z reguły problematyka ta odnosi się do działań złożonych i dlatego samo wyrażenie „kierowanie” jest wieloznaczne. Wraz z rozwojem... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Kierowanie oświatą wiąże się z wieloma różnorodnymi problemami natury socjologicznej, psychologicznej, technicznej, ekonomicznej czy administracyjnej. Z reguły problematyka ta odnosi się do działań złożonych i dlatego samo wyrażenie „kierowanie” jest wieloznaczne.
Wraz z rozwojem techniki, nauki i kultury zmienia się poziom życia społeczeństwa, a także system oświaty. Placówką oświatową przestaje już zarządzać dyrektor, który tylko – choć gorliwie – wykonuje zalecenia ministra, kuratorium czy wydziału oświaty. W obecnych czasach dyrektor musi być osobą, która liczy się ze zdaniem rodziców swoich podopiecznych. (…) W związku z tym zmienia się model współczesnego dyrektora placówki oświatowej. Dyrektor otrzymuje szeroki zakres obowiązków i zwiększa się jego odpowiedzialność, ale by mógł temu sprostać, musi najpierw stać się prawdziwym menedżerem, który posiada wiedzę, umiejętności zarządzania i kierowania, kwalifikacje pedagogiczne oraz kompetencje ekonomiczne, prawne i psychologiczne. A nade wszystko musi pamiętać o tym, iż jest człowiekiem o określonej osobowości, która wpływa na nauczycieli i ich podopiecznych.
Autorka w swoim tekście przedstawiła m.in. trzy role pełnione przez dyrektora, a wynikające z teorii organizacji i zarządzania, opisała „model” dyrektora-menadżera, przedstawiła style kierowania według koncepcji R. Lippitta i R.K. Whita oraz podała sugestie dotyczące tego, co to znaczy być dobrym dyrektorem.