Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Kompetencje dyrektora przedszkola XXI wieku

Agnieszka Czeglik   Listopad 2011

Kierowanie oświatą wiąże się z wieloma różnorodnymi problemami natury socjologicznej, psychologicznej, technicznej, ekonomicznej czy administracyjnej. Z reguły problematyka ta odnosi się do działań złożonych i dlatego samo wyrażenie „kierowanie” jest wieloznaczne. Wraz z rozwojem... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Kierowanie oświatą wiąże się z wieloma różnorodnymi problemami natury socjologicznej, psychologicznej, technicznej, ekonomicznej czy administracyjnej. Z reguły problematyka ta odnosi się do działań złożonych i dlatego samo wyrażenie „kierowanie” jest wieloznaczne.
Wraz z rozwojem techniki, nauki i kultury zmienia się poziom życia społeczeństwa, a także system oświaty. Placówką oświatową przestaje już zarządzać dyrektor, który tylko – choć gorliwie – wykonuje zalecenia ministra, kuratorium czy wydziału oświaty. W obecnych czasach dyrektor musi być osobą, która liczy się ze zdaniem rodziców swoich podopiecznych. (…) W związku z tym zmienia się model współczesnego dyrektora placówki oświatowej. Dyrektor otrzymuje szeroki zakres obowiązków i zwiększa się jego odpowiedzialność, ale by mógł temu sprostać, musi najpierw stać się prawdziwym menedżerem, który posiada wiedzę, umiejętności zarządzania i kierowania, kwalifikacje pedagogiczne oraz kompetencje ekonomiczne, prawne i psychologiczne. A nade wszystko musi pamiętać o tym, iż jest człowiekiem o określonej osobowości, która wpływa na nauczycieli i ich podopiecznych.


Autorka w swoim tekście przedstawiła m.in. trzy role pełnione przez dyrektora, a wynikające z teorii organizacji i zarządzania, opisała „model” dyrektora-menadżera, przedstawiła style kierowania według koncepcji R. Lippitta i R.K. Whita oraz podała sugestie dotyczące tego, co to znaczy być dobrym dyrektorem.

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka