Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 438.41 kb
Stron: 3
Id: 3445

Każdy z nas jest inny – scenariusz zajęć dla dzieci 6-letnich

Jadwiga Daniek-Salawa   Magazyn specjalny 2013

Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Zaczarowany przedmiot – zabawa integracyjna w kole. Począwszy od nauczyciela, dzieci kolejno wręczają sobie „zaczarowany przedmiot” z uzasadnieniem, np.: „daję ci wyścigówkę, bo wiem, że bardzo lubisz się nią bawić”; „daję ci kotka, bo bardzo lubisz zwierzęta”;... więcej
Pobierz

Zobacz również

opowiadanieprawa dzieckarozwój społecznyscenariusz zajęćsześciolatek

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Umiejętności społeczne

Więcej z tego numeru

Magazyn specjalny 2013

Scenariuszowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • karty pracy do treści zabaw – znajdziesz je TU;
  • podkład do piosenki „Nie chcę cię znać” – TU;
  • plakat ilustrujący prawa dziecka, który został dołączony do bieżącego numeru – TU możesz go zobaczyć i zamówić!
  Zawarto w nim następujące cele szczegółowe – dziecko:
  • potrafi formułować podstawowe powinności moralne;
  • potrafi wyrażać emocje i uczucia;
  • dostrzega potrzeby i zainteresowania innych;
  • myśli i działa empatycznie;
  • tworzy atmosferę radości, przyjaźni i zaufania;
  • aktywnie współpracuje z innymi dziećmi;
  • zna własne prawa, wie kto to jest Rzecznik Praw Dziecka;
  • dostrzega potrzebę tworzenia praw i norm.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: a) Zaczarowany przedmiot – zabawa integracyjna w kole. Począwszy od nauczyciela, dzieci kolejno wręczają sobie „zaczarowany przedmiot” z uzasadnieniem, np.: „daję ci wyścigówkę, bo wiem, że bardzo lubisz się nią bawić”; „daję ci kotka, bo bardzo lubisz zwierzęta”; „daję ci kredki, bo ty bardzo lubisz rysować”, itp. Zabawa kończy się, kiedy „zaczarowany przedmiot” wróci znów do nauczyciela. Podsumowując zabawę, nauczyciel mówi: „Na pewno zwróciliście uwagę, że prawie każdy z nas otrzymał coś innego, bo każdy jest inny i lubi spędzać czas w inny sposób”. b) Prawa dziecka – praca z obrazkami. Na obrazkach przedstawione są różne historie z udziałem dzieci w różnych miejscach (np. w sali, w domu, na boisku). Dzieci omawiają wraz z nauczycielką kolejne obrazki i umieszczają je w dwóch obręczach – w zielonej, jeżeli na obrazku przedstawiona jest sytuacja, w której przestrzegane są prawa dziecka i człowieka, zaś w czerwonej, jeżeli prawa te są łamane.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania