bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 443.68 kb
Stron: 4
Id: 1906
Każde dziecko jest inne
Ze wstępu do artykułu: W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Auto... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Ze wstępu do artykułu:
W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Autorka stara się pokazać, w jaki sposób poszukiwać genezy danego zaburzenia czy niepożądanego zachowania, aby na tej bazie w określony sposób pracować z dzieckiem i jego rodzicami. Podpowiada, jakie metody pracy z dzieckiem w celu złagodzenia lub wyeliminowania niewłaściwych zachowań, lepszego funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej oraz w domu są najlepsze. Sądzę, że materiały, o których mowa, okażą się pomocne dla Nauczycieli, którzy spotykają się na co dzień w swoich grupach z dziećmi potrzebującymi wsparcia.
Fragment artykułu:
Igor ma 5 lat. Do przedszkola chodzi od czwartego roku życia. Nie brał udziału w spotkaniach adaptacyjnych, ponieważ nie miał się nim kto zająć – rodzice pracowali, niania nie miała samochodu. Chłopiec mieszkał na wsi i tam uczęszczał do przedszkola jako trzylatek.
Dziecko „weszło” w zorganizowaną już grupę. Chłopiec od początku był pod naszą obserwacją – po części dlatego, że inne dzieci już znałyśmy, po części dlatego, że jego zachowanie różniło się od zachowania innych. Na czym polegała jego inność? Nic nie mówił, nie nawiązywał żadnych kontaktów słownych ani z nami – nauczycielkami, ani z dziećmi; prowokował konflikty z dziećmi – wbiegał rano do sali i zabierał wszystkie zabawki dla siebie – był jedynakiem, to prawda, ale nie on jeden w tej grupie.
W dalszej części tego bardzo praktycznego artykułu znajdziemy:
- dalszy opis studium przypadku Igora oraz drugiego chłopca;
- opis genezy i dynamiki zauważonych zjawisk;
- propozycje rozwiązań;
- opis efektów zaproponowanych i zrealizowanych oddziaływań.
Objętość artykułu: 4 strony.