Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Każde dziecko jest inne

Małgorzata Piotrowska   Czerwiec 2012

Ze wstępu do artykułu: W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Auto... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Ze wstępu do artykułu:
W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Autorka stara się pokazać, w jaki sposób poszukiwać genezy danego zaburzenia czy niepożądanego zachowania, aby na tej bazie w określony sposób pracować z dzieckiem i jego rodzicami. Podpowiada, jakie metody pracy z dzieckiem w celu złagodzenia lub wyeliminowania niewłaściwych zachowań, lepszego funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej oraz w domu są najlepsze. Sądzę, że materiały, o których mowa, okażą się pomocne dla Nauczycieli, którzy spotykają się na co dzień w swoich grupach z dziećmi potrzebującymi wsparcia.


Fragment artykułu:

Igor ma 5 lat. Do przedszkola chodzi od czwartego roku życia. Nie brał udziału w spotkaniach adaptacyjnych, ponieważ nie miał się nim kto zająć – rodzice pracowali, niania nie miała samochodu. Chłopiec mieszkał na wsi i tam uczęszczał do przedszkola jako trzylatek.
Dziecko „weszło” w zorganizowaną już grupę. Chłopiec od początku był pod naszą obserwacją – po części dlatego, że inne dzieci już znałyśmy, po części dlatego, że jego zachowanie różniło się od zachowania innych. Na czym polegała jego inność? Nic nie mówił, nie nawiązywał żadnych kontaktów słownych ani z nami – nauczycielkami, ani z dziećmi; prowokował konflikty z dziećmi – wbiegał rano do sali i zabierał wszystkie zabawki dla siebie – był jedynakiem, to prawda, ale nie on jeden w tej grupie.


W dalszej części tego bardzo praktycznego artykułu znajdziemy:

- dalszy opis studium przypadku Igora oraz drugiego chłopca;
- opis genezy i dynamiki zauważonych zjawisk;
- propozycje rozwiązań;
- opis efektów zaproponowanych i zrealizowanych oddziaływań.


Objętość artykułu:
4 strony.

 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się