Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 443.68 kb
Stron: 4
Id: 1906
Każde dziecko jest inne
Ze wstępu do artykułu: W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Auto... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Ze wstępu do artykułu:
W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Autorka stara się pokazać, w jaki sposób poszukiwać genezy danego zaburzenia czy niepożądanego zachowania, aby na tej bazie w określony sposób pracować z dzieckiem i jego rodzicami. Podpowiada, jakie metody pracy z dzieckiem w celu złagodzenia lub wyeliminowania niewłaściwych zachowań, lepszego funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej oraz w domu są najlepsze. Sądzę, że materiały, o których mowa, okażą się pomocne dla Nauczycieli, którzy spotykają się na co dzień w swoich grupach z dziećmi potrzebującymi wsparcia.
Fragment artykułu:
Igor ma 5 lat. Do przedszkola chodzi od czwartego roku życia. Nie brał udziału w spotkaniach adaptacyjnych, ponieważ nie miał się nim kto zająć – rodzice pracowali, niania nie miała samochodu. Chłopiec mieszkał na wsi i tam uczęszczał do przedszkola jako trzylatek.
Dziecko „weszło” w zorganizowaną już grupę. Chłopiec od początku był pod naszą obserwacją – po części dlatego, że inne dzieci już znałyśmy, po części dlatego, że jego zachowanie różniło się od zachowania innych. Na czym polegała jego inność? Nic nie mówił, nie nawiązywał żadnych kontaktów słownych ani z nami – nauczycielkami, ani z dziećmi; prowokował konflikty z dziećmi – wbiegał rano do sali i zabierał wszystkie zabawki dla siebie – był jedynakiem, to prawda, ale nie on jeden w tej grupie.
W dalszej części tego bardzo praktycznego artykułu znajdziemy:
- dalszy opis studium przypadku Igora oraz drugiego chłopca;
- opis genezy i dynamiki zauważonych zjawisk;
- propozycje rozwiązań;
- opis efektów zaproponowanych i zrealizowanych oddziaływań.
Objętość artykułu: 4 strony.