Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 443.68 kb
Stron: 4
Id: 1906

Każde dziecko jest inne

Małgorzata Piotrowska   Czerwiec 2012

Ze wstępu do artykułu: W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Auto... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Zobacz również

samodzielnośćindywidualizacjapsychologia

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

O dziecięcych problemach

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Ze wstępu do artykułu:
W numerze styczniowym BLIŻEJ PRZEDSZKOLA (1.124/2012) zaprezentowaliśmy pierwszy z cyklu autorskich materiałów problemowych dotyczących dziecka w wieku przedszkolnym. W bieżącym numerze przedstawiamy analizę zachowania pięcioletniego Igora i sześcioletniego Tomka. Autorka stara się pokazać, w jaki sposób poszukiwać genezy danego zaburzenia czy niepożądanego zachowania, aby na tej bazie w określony sposób pracować z dzieckiem i jego rodzicami. Podpowiada, jakie metody pracy z dzieckiem w celu złagodzenia lub wyeliminowania niewłaściwych zachowań, lepszego funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej oraz w domu są najlepsze. Sądzę, że materiały, o których mowa, okażą się pomocne dla Nauczycieli, którzy spotykają się na co dzień w swoich grupach z dziećmi potrzebującymi wsparcia.


Fragment artykułu:

Igor ma 5 lat. Do przedszkola chodzi od czwartego roku życia. Nie brał udziału w spotkaniach adaptacyjnych, ponieważ nie miał się nim kto zająć – rodzice pracowali, niania nie miała samochodu. Chłopiec mieszkał na wsi i tam uczęszczał do przedszkola jako trzylatek.
Dziecko „weszło” w zorganizowaną już grupę. Chłopiec od początku był pod naszą obserwacją – po części dlatego, że inne dzieci już znałyśmy, po części dlatego, że jego zachowanie różniło się od zachowania innych. Na czym polegała jego inność? Nic nie mówił, nie nawiązywał żadnych kontaktów słownych ani z nami – nauczycielkami, ani z dziećmi; prowokował konflikty z dziećmi – wbiegał rano do sali i zabierał wszystkie zabawki dla siebie – był jedynakiem, to prawda, ale nie on jeden w tej grupie.


W dalszej części tego bardzo praktycznego artykułu znajdziemy:

- dalszy opis studium przypadku Igora oraz drugiego chłopca;
- opis genezy i dynamiki zauważonych zjawisk;
- propozycje rozwiązań;
- opis efektów zaproponowanych i zrealizowanych oddziaływań.


Objętość artykułu:
4 strony.