Język obcy bez pisania i czytania
Iwona Rybak
Grudzień 2015
Program nauczania języków obcych zakłada opanowanie języka zarówno w mowie, jak i piśmie. Jednakże w pierwszych latach nauki tylko niewielki procent lekcji języka obcego przeznaczony jest na czytanie i pisanie. Na tym etapie edukacji dzieci jeszcze uczą się pisać i czytać w języku ojczystym, ciągle ... więcej
Pobierz
Pomoce dydaktyczne 1
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Program nauczania języków obcych zakłada opanowanie języka zarówno w mowie, jak i piśmie. Jednakże w pierwszych latach nauki tylko niewielki procent lekcji języka obcego przeznaczony jest na czytanie i pisanie. Na tym etapie edukacji dzieci jeszcze uczą się pisać i czytać w języku ojczystym, ciągle ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
lato
wakacje
dyżur wakacyjny
metody
trzylatek
czterolatek
pięciolatek
sześciolatek
matematyka
czytanie
język angielski
integracja
ekologia
technika
plastyka
mowa
muzyka
percepcja wzrokowa
percepcja słuchowa
sprawność ruchowa
kompetencje społeczne
rozumowanie przyczynowo-skutkowe
rozwój manualny
eksperyment
prawo oświatowe
czytanie globalne
zabawa
zjawiska atmosferyczne
Program nauczania języków obcych zakłada opanowanie języka zarówno w mowie, jak i piśmie. Jednakże w pierwszych latach nauki tylko niewielki procent lekcji języka obcego przeznaczony jest na czytanie i pisanie. Na tym etapie edukacji dzieci jeszcze uczą się pisać i czytać w języku ojczystym, ciągle sprawia im to trudności i zabiera dużo czasu. Co w takim razie zrobić, by usprawnić proces nauki języka obcego przez najmłodszych?
Nauka mówienia w języku ojczystym, łatwa i naturalna, zawsze poprzedza naukę czytania i pisania, która wymaga formalnej edukacji, pomocy nauczyciela oraz pewnej dojrzałości
umysłowej. Niektóre dzieci samodzielnie uczą się czytać, ale do nauki pisania na ogół potrzebują instrukcji. Sama czynność odwzorowania znaków na papierze nie jest możliwa bez koordynacji wzrokowo-ruchowej ręki, którą dziecko dopiero rozwija. Nauka języka obcego w przedszkolu w ogóle nie przewiduje pisania i czytania.
Innym powodem, dla którego często rezygnuje się z nauki czytania i pisania na wczesnych etapach nauki języka obcego przez dzieci, jest duża rozbieżność między pisownią i wymową, tak jak w przypadku języka angielskiego. Język francuski i niemiecki mają bardziej uporządkowane zależności między pisownią i wymową, ale i tak równoczesna nauka języka w mowie i piśmie jest trudna. Pisownia często przeszkadza w nauce wymowy, ponieważ uczący się obcego języka czytają wyrazy tak, jak czytaliby je w swoim języku. (…)
Pomoce
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Jeśli jesteśmy bliscy Twojemu sercu, sprawdź, jak możesz nam pomóc zobacz