Kategorie
Polecane
Kartka z kalendarza na maj
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Numery
Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec
Zobacz również
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
informacje o pliku
Typ: pdf
Wielkość: 554.31 kb
Id: 5416
Wielkość: 554.31 kb
Id: 5416
Język obcy bez pisania i czytania
Iwona Rybak
Grudzień 2015
Program nauczania języków obcych zakłada opanowanie języka zarówno w mowie, jak i piśmie. Jednakże w pierwszych latach nauki tylko niewielki procent lekcji języka obcego przeznaczony jest na czytanie i pisanie. Na tym etapie edukacji dzieci jeszcze uczą się pisać i czytać w języku ojczystym, ciągle ... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Program nauczania języków obcych zakłada opanowanie języka zarówno w mowie, jak i piśmie. Jednakże w pierwszych latach nauki tylko niewielki procent lekcji języka obcego przeznaczony jest na czytanie i pisanie. Na tym etapie edukacji dzieci jeszcze uczą się pisać i czytać w języku ojczystym, ciągle ... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA. Pomoce dydaktyczne 1
Pliki umieszczone są do osobnego pobrania
Ostatnio pobierane
Program nauczania języków obcych zakłada opanowanie języka zarówno w mowie, jak i piśmie. Jednakże w pierwszych latach nauki tylko niewielki procent lekcji języka obcego przeznaczony jest na czytanie i pisanie. Na tym etapie edukacji dzieci jeszcze uczą się pisać i czytać w języku ojczystym, ciągle sprawia im to trudności i zabiera dużo czasu. Co w takim razie zrobić, by usprawnić proces nauki języka obcego przez najmłodszych?
Nauka mówienia w języku ojczystym, łatwa i naturalna, zawsze poprzedza naukę czytania i pisania, która wymaga formalnej edukacji, pomocy nauczyciela oraz pewnej dojrzałości
umysłowej. Niektóre dzieci samodzielnie uczą się czytać, ale do nauki pisania na ogół potrzebują instrukcji. Sama czynność odwzorowania znaków na papierze nie jest możliwa bez koordynacji wzrokowo-ruchowej ręki, którą dziecko dopiero rozwija. Nauka języka obcego w przedszkolu w ogóle nie przewiduje pisania i czytania.
Innym powodem, dla którego często rezygnuje się z nauki czytania i pisania na wczesnych etapach nauki języka obcego przez dzieci, jest duża rozbieżność między pisownią i wymową, tak jak w przypadku języka angielskiego. Język francuski i niemiecki mają bardziej uporządkowane zależności między pisownią i wymową, ale i tak równoczesna nauka języka w mowie i piśmie jest trudna. Pisownia często przeszkadza w nauce wymowy, ponieważ uczący się obcego języka czytają wyrazy tak, jak czytaliby je w swoim języku. (…)