Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 1715.84 kb
Id: 3389

Jestem bezpieczny bo wiem… co jem! – scenariusz zajęć dla 4-, 5-latków

Nina Butor   Czerwiec 2013

Przykładowe zabawy ze scenariusza: Co za dużo, to niezdrowo. Spotkanie z misiem – maskotką Kubusia Puchatka, który opowiada (głosem podstawionym przez nauczyciela) dzieciom o swojej wizycie u lekarza po zbyt dużej ilości spożytego miodku. Pokazuje dzieciom papierowy ząbek, który „uciekł” przed zbyt ... więcej
Pobierz

Zobacz również

bezpieczeństwoczterolatekpięciolatekscenariusz zajęćzdrowe odżywianiezdrowie

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Bezpieczeństwo

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2013

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne:
  • fotografie i ilustracje (m.in. warzyw i owoców, potraw, układu pokarmowego) – do pobrania TU oraz TU;
  • plakat przedstawiający piramidę zdrowego żywienia, który został dołączony do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA – TU możesz go zobaczyć.
Scenariusz zajęć, podzielony na 5 tematów dnia, w którym określono następujące zamierzone efekty – dziecko:
  • potrafi podczas zabawy wskazać zdrowy produkt;
  • przyporządkowuje posiłki do pory dnia;
  • czyta globalnie wyrazy związane z żywnością;
  • rozumie podział żywności zgodnie z piramidą żywieniową;
  • zgodnie współpracuje w zespole;
  • rozumie polecenia nauczyciela;
  • wypowiada się płynnie na temat tekstu literackiego;
  • zna czynności związane z robieniem zakupów;
  • zna zasady higieny podczas przygotowania posiłku.
Przykładowe zabawy ze scenariusza: Co za dużo, to niezdrowo. Spotkanie z misiem – maskotką Kubusia Puchatka, który opowiada (głosem podstawionym przez nauczyciela) dzieciom o swojej wizycie u lekarza po zbyt dużej ilości spożytego miodku. Pokazuje dzieciom papierowy ząbek, który „uciekł” przed zbyt dużą dawką słodyczy oraz bolący brzuszek (uświadomienie skutków niezdrowego odżywiania się). Dzieci próbują poradzić misiowi, co powinien teraz jeść i pić, a czego unikać. Nauczyciel stawia na środku poznaną wcześniej piramidę żywieniową, a zadaniem dzieci jest ułożenie zdrowego jadłospisu dla misia za pomocą rysunków (można podzielić dzieci np. na cztery zespoły lub zaproponować pracę indywidualną). (…) Co jest w środku? – ćwiczenie rozwijające myślenie przyczynowo-skutkowe. Nauczyciel lub dziecko obrysowuje na dużym kartonie kontur ciała chętnego dziecka. Nauczyciel pyta dzieci, czy wiedzą, jakie człowiek ma organy. Dzieci dostają wycięte uproszczone sylwety zębów, gardła, przełyku, żołądka, serca, płuc. Z pomocą nauczyciela układają wszystkie organy. Nauczyciel tłumaczy dzieciom, że jedzenie, które spożywają, „wędruje” w ich wnętrzu i zamienia się w energię niezbędną do życia.

Pomoce

Pliki umieszczone są do osobnego pobrania