Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX

Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:

  • gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
  • atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
  • 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Jesienne dary natury (Mamy tylko jedną Ziemię)

Małgorzata Maćkowiak, Ewa Stadtmüller    Październik 2013

Wybrana propozycja ze scenariusza: Zabawmy się w detektywów (I wersja). Materiały: gips, woda i pojemnik na gips. Wykonanie: Gdy wilgotny piasek nie będzie już się nadawał do zabawy, wykorzystamy go do obserwacji śladów. Wybieramy jedno dziecko i gdy inni nie patrzą, prosimy, by przeszło po świeżo ... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne fotografie jesiennych liści pochodzących z różnych gatunków drzew, które zostały dołączone do miesięcznika w formie plakatów. TU oraz TU możesz je zobaczyć i zamówić!

W tym praktyczny artykule znajdziesz:

  • pomysły na zabawy przyrodniczo-plastyczne (m.in. zbieranie i suszenie roślin, malowanie sokami z roślin i glinkami, bukiet róż z liści);
  • opowiadanie autorstwa Ewy Stadtmüller „Jesienny zawrót głowy”.
Wybrana propozycja ze scenariusza: Zabawmy się w detektywów (I wersja). Materiały: gips, woda i pojemnik na gips. Wykonanie: Gdy wilgotny piasek nie będzie już się nadawał do zabawy, wykorzystamy go do obserwacji śladów. Wybieramy jedno dziecko i gdy inni nie patrzą, prosimy, by przeszło po świeżo zagrabionym wilgotnym piasku w piaskownicy. Gdy ślady są już pozostawione, prosimy, by dzieci prześledziły, jaką drogę przeszedł kolega czy koleżanka. Zwracamy uwagę na kierunek odbitego buta. Następnie przygotowujemy gęsty gips i wlewamy go do śladu bucików. Prosimy, by dzieci spróbowały zgadnąć, czyje to były ślady, zwracając uwagę na formę odbitej podeszwy. Poszukać można także śladów zwierząt i powtórzyć zabawę z gipsem. Zgromadzić możemy w ten sposób całą kolekcję odbitych śladów.

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane