Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Jesienne dary natury (Mamy tylko jedną Ziemię)

Małgorzata Maćkowiak, Ewa Stadtmüller   
Październik 2013

Wybrana propozycja ze scenariusza: Zabawmy się w detektywów (I wersja). Materiały: gips, woda i pojemnik na gips. Wykonanie: Gdy wilgotny piasek nie będzie już się nadawał do zabawy, wykorzystamy go do obserwacji śladów. Wybieramy jedno dziecko i gdy inni nie patrzą, prosimy, by przeszło po świeżo ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (4,92 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 2288.13 kb
Stron: 2
Id: 3640

Zobacz również

edukacja przyrodnicza
jesień
opowiadanie
plastyka
ekologia

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
edukacja przyrodnicza
jesień
opowiadanie
plastyka
ekologia


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Poszanowanie roślin i zwierząt

Więcej z tego numeru

Październik 2013

Artykułowi towarzyszą gotowe pomoce dydaktyczne fotografie jesiennych liści pochodzących z różnych gatunków drzew, które zostały dołączone do miesięcznika w formie plakatów. TU oraz TU możesz je zobaczyć i zamówić!

W tym praktyczny artykule znajdziesz:

  • pomysły na zabawy przyrodniczo-plastyczne (m.in. zbieranie i suszenie roślin, malowanie sokami z roślin i glinkami, bukiet róż z liści);
  • opowiadanie autorstwa Ewy Stadtmüller „Jesienny zawrót głowy”.
Wybrana propozycja ze scenariusza: Zabawmy się w detektywów (I wersja). Materiały: gips, woda i pojemnik na gips. Wykonanie: Gdy wilgotny piasek nie będzie już się nadawał do zabawy, wykorzystamy go do obserwacji śladów. Wybieramy jedno dziecko i gdy inni nie patrzą, prosimy, by przeszło po świeżo zagrabionym wilgotnym piasku w piaskownicy. Gdy ślady są już pozostawione, prosimy, by dzieci prześledziły, jaką drogę przeszedł kolega czy koleżanka. Zwracamy uwagę na kierunek odbitego buta. Następnie przygotowujemy gęsty gips i wlewamy go do śladu bucików. Prosimy, by dzieci spróbowały zgadnąć, czyje to były ślady, zwracając uwagę na formę odbitej podeszwy. Poszukać można także śladów zwierząt i powtórzyć zabawę z gipsem. Zgromadzić możemy w ten sposób całą kolekcję odbitych śladów.