Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 742.26 kb
Id: 1850

Jak współpracować z rodzicami? 10 rad dla nauczycieli

Dorota Smoleń   Maj 2012

Fragment artykułu: Po pierwsze – rozmawiać, po drugie – informować, po trzecie – częściej chwalić, niż skarżyć na dziecko. Przedstawiamy 10 rodzicielskich sugestii, co robić, by współpraca układała się dobrze i 10 podpowiedzi, czego unikać w kontaktach z rodzicami. Co zrob... więcej
Pobierz

Zobacz również

współpraca z rodzicami

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Współpraca z rodzicami i pedagogizacja

Więcej z tego numeru

Maj 2012

Fragment artykułu:
Po pierwsze – rozmawiać, po drugie – informować, po trzecie – częściej chwalić, niż skarżyć na dziecko. Przedstawiamy 10 rodzicielskich sugestii, co robić, by współpraca układała się dobrze i 10 podpowiedzi, czego unikać w kontaktach z rodzicami.
Co zrobić, by współpraca z rodzicami przebiegała sprawnie? Być otwartym na kontakty, chętnie rozmawiać. Rozmowa, szczery i bezpośredni kontakt na co dzień, delikatność w przekazywaniu uwag na temat zachowania dziecka, szacunek do rozmówcy – to podstawa udanej komunikacji i współpracy. Przedszkola mają różne systemy kontaktów z rodzicami.
– „W naszym przedszkolu w każdy pierwszy wtorek miesiąca wychowawczyni Kacpra ma dyżur i wtedy można przyjść i na spokojnie porozmawiać o dziecku” – mówi Daria z Poznania, mama pięciolatka. – „Nasze panie na początku roku prosiły, by rano przekazywać tylko informacje bieżące, a nie podejmować kwestii wychowawczych”.
– „W „Ziarenku” panie zawsze znajdują czas na spotkanie z nami, zdarza się, że czekają po swojej zmianie, aż rodzice skończą pracę” – opowiada Magdalena z Krakowa, mama Marysi (5 lat) i Małgosi (4 lata). Podobnie jest w Centrum Wczesnej Edukacji w Krakowie, gdzie chodziły dzieci Małgorzaty – Janek (6 lat) i Tosia (4 lata):
– „Panie zawsze miały czas na rozmowę ze mną, miałam codziennie raport na temat tego, co dzieci zjadły, ile spały, z kim się bawiły, z kim się kłóciły, jakie postępy poczyniły itd. To mi bardzo odpowiadało, należę do tych, którzy lubią wiedzieć, co się dzieje z ich dziećmi”.
– „Warto, by panie nie szukały kontaktu z rodzicami wyłącznie wtedy, kiedy dziecko coś przeskrobało, ale także wtedy, gdy zrobiło coś dobrze, zaskoczyło pozytywnie” – podpowiada Monika z Krakowa, mama Adasia (6 lat).


W tym bardzo praktycznym artykule, zawierającym liczne komentarze rodziców zebrane przez Autorkę, przeczytamy:

  • o tym, co zrobić by współpraca z rodzicami przebiegała sprawnie;
  • o tym, czego unikać w kontaktach z rodzicami.

Objętość artykułu: 4 strony.