bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 742.26 kb
Id: 1850
Jak współpracować z rodzicami? 10 rad dla nauczycieli
Fragment artykułu: Po pierwsze – rozmawiać, po drugie – informować, po trzecie – częściej chwalić, niż skarżyć na dziecko. Przedstawiamy 10 rodzicielskich sugestii, co robić, by współpraca układała się dobrze i 10 podpowiedzi, czego unikać w kontaktach z rodzicami. Co zrob... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Fragment artykułu:
Po pierwsze – rozmawiać, po drugie – informować, po trzecie – częściej chwalić, niż skarżyć na dziecko. Przedstawiamy 10 rodzicielskich sugestii, co robić, by współpraca układała się dobrze i 10 podpowiedzi, czego unikać w kontaktach z rodzicami.
Co zrobić, by współpraca z rodzicami przebiegała sprawnie? Być otwartym na kontakty, chętnie rozmawiać. Rozmowa, szczery i bezpośredni kontakt na co dzień, delikatność w przekazywaniu uwag na temat zachowania dziecka, szacunek do rozmówcy – to podstawa udanej komunikacji i współpracy. Przedszkola mają różne systemy kontaktów z rodzicami.
– „W naszym przedszkolu w każdy pierwszy wtorek miesiąca wychowawczyni Kacpra ma dyżur i wtedy można przyjść i na spokojnie porozmawiać o dziecku” – mówi Daria z Poznania, mama pięciolatka. – „Nasze panie na początku roku prosiły, by rano przekazywać tylko informacje bieżące, a nie podejmować kwestii wychowawczych”.
– „W „Ziarenku” panie zawsze znajdują czas na spotkanie z nami, zdarza się, że czekają po swojej zmianie, aż rodzice skończą pracę” – opowiada Magdalena z Krakowa, mama Marysi (5 lat) i Małgosi (4 lata). Podobnie jest w Centrum Wczesnej Edukacji w Krakowie, gdzie chodziły dzieci Małgorzaty – Janek (6 lat) i Tosia (4 lata):
– „Panie zawsze miały czas na rozmowę ze mną, miałam codziennie raport na temat tego, co dzieci zjadły, ile spały, z kim się bawiły, z kim się kłóciły, jakie postępy poczyniły itd. To mi bardzo odpowiadało, należę do tych, którzy lubią wiedzieć, co się dzieje z ich dziećmi”.
– „Warto, by panie nie szukały kontaktu z rodzicami wyłącznie wtedy, kiedy dziecko coś przeskrobało, ale także wtedy, gdy zrobiło coś dobrze, zaskoczyło pozytywnie” – podpowiada Monika z Krakowa, mama Adasia (6 lat).
W tym bardzo praktycznym artykule, zawierającym liczne komentarze rodziców zebrane przez Autorkę, przeczytamy:
- o tym, co zrobić by współpraca z rodzicami przebiegała sprawnie;
- o tym, czego unikać w kontaktach z rodzicami.
Objętość artykułu: 4 strony.