Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Jak stymulować rozwój „pokolenia komputerowego?” (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Wrzesień 2010

Dlaczego tak się dzieje, że choć jakość naszego życia zmienia się wciąż na lepsze, dzieci mają coraz trudniejsze warunki do uczenia się języka, a więc w efekcie – do uczenia się myślenia logicznego i przygotowania do nauki w szkole? Badania prowadzone między innymi w Katedrze Logopedii i Lingw... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z tego numeru

Wrzesień 2010

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Dlaczego tak się dzieje, że choć jakość naszego życia zmienia się wciąż na lepsze, dzieci mają coraz trudniejsze warunki do uczenia się języka, a więc w efekcie – do uczenia się myślenia logicznego i przygotowania do nauki w szkole? Badania prowadzone między innymi w Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie pokazały, że wiele dzieci w wieku przedszkolnym ma ogromne problemy nie tylko z funkcjami motorycznymi (szczególnie ze sprawnością manualną i narządów artykulacyjnych), ale i z opanowaniem gramatyki języka polskiego i słownictwa koniecznego do opisywania świata.
Rozwijający się mózg dziecka atakują przede wszystkim bodźce wzrokowe (telewizor, komputer, billboardy, reklamy, emotikony). Są one przetwarzane w prawej półkuli mózgu, silnie warunkują jej wysoką aktywność, zwalniając tym samym rozwój lewej półkuli, odpowiedzialnej za uczenie się języka mówionego i pisanego.


W artykule przeczytamy m.in. o przyczynach opóźnionego rozwoju mowy i przyczynach powstawania wad wymowy u dzieci, zapoznamy się z etapami wprowadzania dzieci w świat języka pisanego (a szczególnie z etapem I – odczytywaniem samogłosek, składającym się z podetapu powtarzania, rozumienia i samodzielnego nazywania). Artykułowi towarzyszy przykładowy scenariusz zajęć podczas których dzieci zapoznają się z zapisem trzech samogłosek: a, u, i.
 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
16. edycja FORUM | Kraków | 25-26 kwietnia 2024 zapisz się