Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 1900.15 kb
Stron: 6
Id: 35
Jak stymulować rozwój „pokolenia komputerowego?” (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)
Dlaczego tak się dzieje, że choć jakość naszego życia zmienia się wciąż na lepsze, dzieci mają coraz trudniejsze warunki do uczenia się języka, a więc w efekcie – do uczenia się myślenia logicznego i przygotowania do nauki w szkole? Badania prowadzone między innymi w Katedrze Logopedii i Lingw... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
nauka czytaniarozwój dzieckascenariusz zajęćsymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniawczesne wspomaganiecykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania
Ostatnio pobierane
Dlaczego tak się dzieje, że choć jakość naszego życia zmienia się wciąż na lepsze, dzieci mają coraz trudniejsze warunki do uczenia się języka, a więc w efekcie – do uczenia się myślenia logicznego i przygotowania do nauki w szkole? Badania prowadzone między innymi w Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie pokazały, że wiele dzieci w wieku przedszkolnym ma ogromne problemy nie tylko z funkcjami motorycznymi (szczególnie ze sprawnością manualną i narządów artykulacyjnych), ale i z opanowaniem gramatyki języka polskiego i słownictwa koniecznego do opisywania świata.
Rozwijający się mózg dziecka atakują przede wszystkim bodźce wzrokowe (telewizor, komputer, billboardy, reklamy, emotikony). Są one przetwarzane w prawej półkuli mózgu, silnie warunkują jej wysoką aktywność, zwalniając tym samym rozwój lewej półkuli, odpowiedzialnej za uczenie się języka mówionego i pisanego.
W artykule przeczytamy m.in. o przyczynach opóźnionego rozwoju mowy i przyczynach powstawania wad wymowy u dzieci, zapoznamy się z etapami wprowadzania dzieci w świat języka pisanego (a szczególnie z etapem I – odczytywaniem samogłosek, składającym się z podetapu powtarzania, rozumienia i samodzielnego nazywania). Artykułowi towarzyszy przykładowy scenariusz zajęć podczas których dzieci zapoznają się z zapisem trzech samogłosek: a, u, i.