bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 1900.15 kb
Stron: 6
Id: 35
Jak stymulować rozwój „pokolenia komputerowego?” (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)
Dlaczego tak się dzieje, że choć jakość naszego życia zmienia się wciąż na lepsze, dzieci mają coraz trudniejsze warunki do uczenia się języka, a więc w efekcie – do uczenia się myślenia logicznego i przygotowania do nauki w szkole? Badania prowadzone między innymi w Katedrze Logopedii i Lingw... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Dlaczego tak się dzieje, że choć jakość naszego życia zmienia się wciąż na lepsze, dzieci mają coraz trudniejsze warunki do uczenia się języka, a więc w efekcie – do uczenia się myślenia logicznego i przygotowania do nauki w szkole? Badania prowadzone między innymi w Katedrze Logopedii i Lingwistyki Edukacyjnej w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie pokazały, że wiele dzieci w wieku przedszkolnym ma ogromne problemy nie tylko z funkcjami motorycznymi (szczególnie ze sprawnością manualną i narządów artykulacyjnych), ale i z opanowaniem gramatyki języka polskiego i słownictwa koniecznego do opisywania świata.
Rozwijający się mózg dziecka atakują przede wszystkim bodźce wzrokowe (telewizor, komputer, billboardy, reklamy, emotikony). Są one przetwarzane w prawej półkuli mózgu, silnie warunkują jej wysoką aktywność, zwalniając tym samym rozwój lewej półkuli, odpowiedzialnej za uczenie się języka mówionego i pisanego.
W artykule przeczytamy m.in. o przyczynach opóźnionego rozwoju mowy i przyczynach powstawania wad wymowy u dzieci, zapoznamy się z etapami wprowadzania dzieci w świat języka pisanego (a szczególnie z etapem I – odczytywaniem samogłosek, składającym się z podetapu powtarzania, rozumienia i samodzielnego nazywania). Artykułowi towarzyszy przykładowy scenariusz zajęć podczas których dzieci zapoznają się z zapisem trzech samogłosek: a, u, i.