Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty
Typ: pdf
Wielkość: 640.21 kb
Stron: 4
Id: 922

Jak pomóc dzieciom zagrożonym dysleksją? (symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania)

Jagoda Cieszyńska-Rożek    Maj 2011

Od wielu lat mówi się o problemie zagrożenia dysleksją, o stale powiększającej się liczbie dzieci z trudnościami w przyswajaniu języka pisanego. Skrócenie czasu przygotowania przedszkolaków do podjęcia obowiązku szkolnego oznacza konieczność przygotowania ich do nauki szkolnej w... więcej
Pobierz Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub za pomocą pobrań.

Zobacz również

dysleksjaedukacja wczesnoszkolnanauka czytaniaspecjalne potrzeby edukacyjnesymultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytaniawczesne wspomaganiecykl Symultaniczno-sekwencyjna metoda nauki czytania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów
lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Specjalne potrzeby edukacyjne

Więcej z tego numeru

Maj 2011

Od wielu lat mówi się o problemie zagrożenia dysleksją, o stale powiększającej się liczbie dzieci z trudnościami w przyswajaniu języka pisanego. Skrócenie czasu przygotowania przedszkolaków do podjęcia obowiązku szkolnego oznacza konieczność przygotowania ich do nauki szkolnej w ciągu trzech lat. Niezmiernie ważne jest zatem wczesne wykrywanie wszystkich problemów wskazujących na zakłócenie formowania się lewej półkuli mózgu jako dominującej dla przetwarzania języka.


W artykule opisano zjawisko zagrożenia dysleksją, w tym jego przyczyny wynikające z nieprawidłowego postępowania dydaktycznego. Przedstawiono najczęstsze przyczyny zakłóceń w sekwencyjnym, linearnym porządkowaniu informacji symbolicznych. Autorka przedstawiła także propozycje konkretnych działań sprzyjających stymulacji funkcji słuchowych, wzrokowych i linearnych.