Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Jak dzieci się uczą? (Edukacja Montessori)

Julia Janowska  
Listopad 2011

Zarówno znany szwajcarski psycholog Jean Piaget, jak i Maria Montessori zwracają uwagę na ustaloną kolejność i mimowolność występowania w rozwoju dzieci faz wrażliwych. Cechuje je łatwość uczenia się wybranych umiejętności w czasie dzieciństwa i młodości człowieka. W artykule „Naturaln... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 1479.12 kb
Stron: 4
Id: 1522

Zobacz również

Maria Montessori
rozwój dziecka
rozwój poznawczy

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
Maria Montessori
rozwój dziecka
rozwój poznawczy


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Zarówno znany szwajcarski psycholog Jean Piaget, jak i Maria Montessori zwracają uwagę na ustaloną kolejność i mimowolność występowania w rozwoju dzieci faz wrażliwych. Cechuje je łatwość uczenia się wybranych umiejętności w czasie dzieciństwa i młodości człowieka.
W artykule „Naturalne prawa wewnętrznego rozwoju dziecka” we wrześniowym wydaniu „Bliżej Przedszkola” (nr 9.120/2011) pisałyśmy wraz z Joanną Maghen na temat faz wrażliwych, które występują w rozwoju dzieci. Fazy te cechuje łatwość uczenia się w czasie dzieciństwa i młodości człowieka wybranych umiejętności. Tak jest z językiem, który dzieci poznają, i do trzeciego, czwartego roku życia potrafią się nim posługiwać, tak jest z nauką sięgania i chwytania przedmiotów, nauką chodzenia, pisania i czytania. Łatwość zdobywania nowych umiejętności jest wynikiem przygotowania do tego struktur poznawczych w mózgu.


W artykule przeczytamy m.in. o relacji pomiędzy ruchem a efektywnością uczenia się, o uczeniu się przez powtarzanie, o koncentracji uwagi u dzieci jako ważnym aspekcie procesu uczenia się oraz o znaczeniu uczenia się na własnych błędach.