Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Jak dzieci się uczą? (Edukacja Montessori)

Julia Janowska   Listopad 2011

Zarówno znany szwajcarski psycholog Jean Piaget, jak i Maria Montessori zwracają uwagę na ustaloną kolejność i mimowolność występowania w rozwoju dzieci faz wrażliwych. Cechuje je łatwość uczenia się wybranych umiejętności w czasie dzieciństwa i młodości człowieka. W artykule „Naturaln... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Zarówno znany szwajcarski psycholog Jean Piaget, jak i Maria Montessori zwracają uwagę na ustaloną kolejność i mimowolność występowania w rozwoju dzieci faz wrażliwych. Cechuje je łatwość uczenia się wybranych umiejętności w czasie dzieciństwa i młodości człowieka.
W artykule „Naturalne prawa wewnętrznego rozwoju dziecka” we wrześniowym wydaniu „Bliżej Przedszkola” (nr 9.120/2011) pisałyśmy wraz z Joanną Maghen na temat faz wrażliwych, które występują w rozwoju dzieci. Fazy te cechuje łatwość uczenia się w czasie dzieciństwa i młodości człowieka wybranych umiejętności. Tak jest z językiem, który dzieci poznają, i do trzeciego, czwartego roku życia potrafią się nim posługiwać, tak jest z nauką sięgania i chwytania przedmiotów, nauką chodzenia, pisania i czytania. Łatwość zdobywania nowych umiejętności jest wynikiem przygotowania do tego struktur poznawczych w mózgu.


W artykule przeczytamy m.in. o relacji pomiędzy ruchem a efektywnością uczenia się, o uczeniu się przez powtarzanie, o koncentracji uwagi u dzieci jako ważnym aspekcie procesu uczenia się oraz o znaczeniu uczenia się na własnych błędach.
 

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz