Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Kiosk


Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.

Jak dzieci się uczą? (Edukacja Montessori)

Julia Janowska   Listopad 2011

Zarówno znany szwajcarski psycholog Jean Piaget, jak i Maria Montessori zwracają uwagę na ustaloną kolejność i mimowolność występowania w rozwoju dzieci faz wrażliwych. Cechuje je łatwość uczenia się wybranych umiejętności w czasie dzieciństwa i młodości człowieka. W artykule „Naturaln... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z działu

Czynności intelektualne

Więcej z tego numeru

Listopad 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Zarówno znany szwajcarski psycholog Jean Piaget, jak i Maria Montessori zwracają uwagę na ustaloną kolejność i mimowolność występowania w rozwoju dzieci faz wrażliwych. Cechuje je łatwość uczenia się wybranych umiejętności w czasie dzieciństwa i młodości człowieka.
W artykule „Naturalne prawa wewnętrznego rozwoju dziecka” we wrześniowym wydaniu „Bliżej Przedszkola” (nr 9.120/2011) pisałyśmy wraz z Joanną Maghen na temat faz wrażliwych, które występują w rozwoju dzieci. Fazy te cechuje łatwość uczenia się w czasie dzieciństwa i młodości człowieka wybranych umiejętności. Tak jest z językiem, który dzieci poznają, i do trzeciego, czwartego roku życia potrafią się nim posługiwać, tak jest z nauką sięgania i chwytania przedmiotów, nauką chodzenia, pisania i czytania. Łatwość zdobywania nowych umiejętności jest wynikiem przygotowania do tego struktur poznawczych w mózgu.


W artykule przeczytamy m.in. o relacji pomiędzy ruchem a efektywnością uczenia się, o uczeniu się przez powtarzanie, o koncentracji uwagi u dzieci jako ważnym aspekcie procesu uczenia się oraz o znaczeniu uczenia się na własnych błędach.
 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka