Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 384.07 kb
Stron: 3
Id: 827
Jak dostosować edukację do potrzeb dziecka? (Edukacja Montessori)
Trudno jest przygotować zajęcia edukacyjne dla grupy dzieci, tak żeby rzeczywiście wszystkie nauczyły się czegoś konkretnego. Jeżeli dziecko samo ma się uczyć, to trzeba mu dać przestrzeń i czas do nauki. Wiemy ogólnie, jakie umiejętności powinny zdobyć dzieci w wieku trzech, czterech czy p... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Zobacz również
cykl Edukacja MontessoriindywidualizacjaMaria Montessorinowa podstawa programowapotrzeby dziecka
Ostatnio pobierane
Trudno jest przygotować zajęcia edukacyjne dla grupy dzieci, tak żeby rzeczywiście wszystkie nauczyły się czegoś konkretnego. Jeżeli dziecko samo ma się uczyć, to trzeba mu dać przestrzeń i czas do nauki.
Wiemy ogólnie, jakie umiejętności powinny zdobyć dzieci w wieku trzech, czterech czy pięciu lat. Ale każdy nauczyciel wie, że dzieci zdobywają umiejętności w różnym czasie. Im mniejsze dziecko, tym większe różnice. Im mniejsze dziecko, tym bardziej zarysowany indywidualny zasób wiedzy i umiejętności. Każde dziecko nauczy się robić kulkę z plasteliny, ale Jaś – mając trzy lata, a Staś – mając trzy i pół roku.
W nowej podstawie programowej czytamy: Zadaniem nauczycieli jest prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 r., zał. nr 1). Dzięki obserwacjom dowiadujemy się, na jakim poziomie rozwoju jest dane dziecko oraz co możemy dla niego zrobić. Ponieważ obserwujemy nie grupę, tylko dziecko, to wnioski z tych obserwacji dotyczą konkretnego dziecka. Czy zatem podstawa programowa wymaga indywidualnego nauczania? Stworzenia idealnie dopasowanego indywidualnego programu dla każdego dziecka? Myślę, że dla każdego nauczyciela brzmi to jak niespełnione marzenie. Czy jednak jest to możliwe?