Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Jak dostosować edukację do potrzeb dziecka? (Edukacja Montessori)

Joanna Maghen   Marzec 2011

Trudno jest przygotować zajęcia edukacyjne dla grupy dzieci, tak żeby rzeczywiście wszystkie nauczyły się czegoś konkretnego. Jeżeli dziecko samo ma się uczyć, to trzeba mu dać przestrzeń i czas do nauki. Wiemy ogólnie, jakie umiejętności powinny zdobyć dzieci w wieku trzech, czterech czy p... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Trudno jest przygotować zajęcia edukacyjne dla grupy dzieci, tak żeby rzeczywiście wszystkie nauczyły się czegoś konkretnego. Jeżeli dziecko samo ma się uczyć, to trzeba mu dać przestrzeń i czas do nauki.
Wiemy ogólnie, jakie umiejętności powinny zdobyć dzieci w wieku trzech, czterech czy pięciu lat. Ale każdy nauczyciel wie, że dzieci zdobywają umiejętności w różnym czasie. Im mniejsze dziecko, tym większe różnice. Im mniejsze dziecko, tym bardziej zarysowany indywidualny zasób wiedzy i umiejętności. Każde dziecko nauczy się robić kulkę z plasteliny, ale Jaś – mając trzy lata, a Staś – mając trzy i pół roku.
W nowej podstawie programowej czytamy: Zadaniem nauczycieli jest prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji (Dz. U. z dnia 15 stycznia 2009 r., zał. nr 1). Dzięki obserwacjom dowiadujemy się, na jakim poziomie rozwoju jest dane dziecko oraz co możemy dla niego zrobić. Ponieważ obserwujemy nie grupę, tylko dziecko, to wnioski z tych obserwacji dotyczą konkretnego dziecka. Czy zatem podstawa programowa wymaga indywidualnego nauczania? Stworzenia idealnie dopasowanego indywidualnego programu dla każdego dziecka? Myślę, że dla każdego nauczyciela brzmi to jak niespełnione marzenie. Czy jednak jest to możliwe?
 

Więcej z tego numeru

Marzec 2011

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz