Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Ja tu rządzę! (Rozwój intelektualny dziecka na progu przedszkola)

Natalia Petrynka-Szymańska   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Wiemy już, że nie jeden trzylatek, który zaczął uczęszczać do przedszkola, nie jest samodzielny w takich czynnościach, jak jedzenie, korzystanie z łazienki, ubieranie i rozbieranie się (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 3.126/2012). Ponadto wykazuje zasadnicze trudności w pozostaniu w... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Fragment artykułu:
Wiemy już, że nie jeden trzylatek, który zaczął uczęszczać do przedszkola, nie jest samodzielny w takich czynnościach, jak jedzenie, korzystanie z łazienki, ubieranie i rozbieranie się (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 3.126/2012). Ponadto wykazuje zasadnicze trudności w pozostaniu w nowym miejscu bez opieki, źle znosi nieobecność bliskiej osoby. Mogłoby się wydawać, że są to jedyne dysfunkcje w rozwoju dzieci trzyletnich. Być może słowo dysfunkcja jest tu pewnym nadużyciem. Jednak z punktu widzenia nauczycielki pracującej w grupie trzylatków, niesamodzielność dziecka może być sporym problemem, jeśli chodzi o funkcjonowanie grupy. Wspomniane trudności wpływają na organizację działania dzieci w grupie, na pracę nauczycielki, ale także, o ile nie przede wszystkim, na samopoczucie dziecka niesamodzielnego. A co za tym idzie, na sposób postrzegania przez siebie samego oraz resztę grupy.
Czy brak samodzielności jest jednym problemem rozwojowym w grupie trzylatków? Niestety nie. Dzieci trzyletnie, które przyszły do przedszkola, często wykazują braki również w innych umiejętnościach. Problemy te są w dużej mierze rezultatem zaniedbań rodziców. Wynikają także z indywidualnego rozwoju każdego dziecka. Z doświadczenia wiadomo jednak, że w większości przypadków są one konsekwencjami leżącymi po stronie rodziców, wynikającymi z braku czasu dla dziecka oraz z przekonania, że każda potrzebna umiejętność po prostu pojawi się w określonym momencie.


Maluchy, które rozpoczynają swoją przedszkolną przygodę, często mają trudności z odnalezieniem się w nowej sytuacji. Jakiego rodzaju braki wykazują trzylatki? Jakie źródło mają problemy wychowawcze w tej grupie przedszkolnej? Z jakimi konsekwencjami tych braków należy się liczyć? M.in. na te pytania znajdziemy odpowiedź w tymże artykule.


Objętość artykułu:
3 strony.
 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!