bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 374.46 kb
Stron: 3
Id: 1827
Ja tu rządzę! (Rozwój intelektualny dziecka na progu przedszkola)
Fragment artykułu: Wiemy już, że nie jeden trzylatek, który zaczął uczęszczać do przedszkola, nie jest samodzielny w takich czynnościach, jak jedzenie, korzystanie z łazienki, ubieranie i rozbieranie się (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 3.126/2012). Ponadto wykazuje zasadnicze trudności w pozostaniu w... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Wiemy już, że nie jeden trzylatek, który zaczął uczęszczać do przedszkola, nie jest samodzielny w takich czynnościach, jak jedzenie, korzystanie z łazienki, ubieranie i rozbieranie się (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 3.126/2012). Ponadto wykazuje zasadnicze trudności w pozostaniu w nowym miejscu bez opieki, źle znosi nieobecność bliskiej osoby. Mogłoby się wydawać, że są to jedyne dysfunkcje w rozwoju dzieci trzyletnich. Być może słowo dysfunkcja jest tu pewnym nadużyciem. Jednak z punktu widzenia nauczycielki pracującej w grupie trzylatków, niesamodzielność dziecka może być sporym problemem, jeśli chodzi o funkcjonowanie grupy. Wspomniane trudności wpływają na organizację działania dzieci w grupie, na pracę nauczycielki, ale także, o ile nie przede wszystkim, na samopoczucie dziecka niesamodzielnego. A co za tym idzie, na sposób postrzegania przez siebie samego oraz resztę grupy.
Czy brak samodzielności jest jednym problemem rozwojowym w grupie trzylatków? Niestety nie. Dzieci trzyletnie, które przyszły do przedszkola, często wykazują braki również w innych umiejętnościach. Problemy te są w dużej mierze rezultatem zaniedbań rodziców. Wynikają także z indywidualnego rozwoju każdego dziecka. Z doświadczenia wiadomo jednak, że w większości przypadków są one konsekwencjami leżącymi po stronie rodziców, wynikającymi z braku czasu dla dziecka oraz z przekonania, że każda potrzebna umiejętność po prostu pojawi się w określonym momencie.
Maluchy, które rozpoczynają swoją przedszkolną przygodę, często mają trudności z odnalezieniem się w nowej sytuacji. Jakiego rodzaju braki wykazują trzylatki? Jakie źródło mają problemy wychowawcze w tej grupie przedszkolnej? Z jakimi konsekwencjami tych braków należy się liczyć? M.in. na te pytania znajdziemy odpowiedź w tymże artykule.
Objętość artykułu: 3 strony.