Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Kiosk


Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.

Ja tu rządzę! (Rozwój intelektualny dziecka na progu przedszkola)

Natalia Petrynka-Szymańska   Kwiecień 2012

Fragment artykułu: Wiemy już, że nie jeden trzylatek, który zaczął uczęszczać do przedszkola, nie jest samodzielny w takich czynnościach, jak jedzenie, korzystanie z łazienki, ubieranie i rozbieranie się (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 3.126/2012). Ponadto wykazuje zasadnicze trudności w pozostaniu w... więcej
Pobierz
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.

Więcej z działu

Problemy nauczycieli

Więcej z tego numeru

Kwiecień 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Fragment artykułu:
Wiemy już, że nie jeden trzylatek, który zaczął uczęszczać do przedszkola, nie jest samodzielny w takich czynnościach, jak jedzenie, korzystanie z łazienki, ubieranie i rozbieranie się (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 3.126/2012). Ponadto wykazuje zasadnicze trudności w pozostaniu w nowym miejscu bez opieki, źle znosi nieobecność bliskiej osoby. Mogłoby się wydawać, że są to jedyne dysfunkcje w rozwoju dzieci trzyletnich. Być może słowo dysfunkcja jest tu pewnym nadużyciem. Jednak z punktu widzenia nauczycielki pracującej w grupie trzylatków, niesamodzielność dziecka może być sporym problemem, jeśli chodzi o funkcjonowanie grupy. Wspomniane trudności wpływają na organizację działania dzieci w grupie, na pracę nauczycielki, ale także, o ile nie przede wszystkim, na samopoczucie dziecka niesamodzielnego. A co za tym idzie, na sposób postrzegania przez siebie samego oraz resztę grupy.
Czy brak samodzielności jest jednym problemem rozwojowym w grupie trzylatków? Niestety nie. Dzieci trzyletnie, które przyszły do przedszkola, często wykazują braki również w innych umiejętnościach. Problemy te są w dużej mierze rezultatem zaniedbań rodziców. Wynikają także z indywidualnego rozwoju każdego dziecka. Z doświadczenia wiadomo jednak, że w większości przypadków są one konsekwencjami leżącymi po stronie rodziców, wynikającymi z braku czasu dla dziecka oraz z przekonania, że każda potrzebna umiejętność po prostu pojawi się w określonym momencie.


Maluchy, które rozpoczynają swoją przedszkolną przygodę, często mają trudności z odnalezieniem się w nowej sytuacji. Jakiego rodzaju braki wykazują trzylatki? Jakie źródło mają problemy wychowawcze w tej grupie przedszkolnej? Z jakimi konsekwencjami tych braków należy się liczyć? M.in. na te pytania znajdziemy odpowiedź w tymże artykule.


Objętość artykułu:
3 strony.
 

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka