bliżej MAX
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 12.291/2025 - materiały na styczeń Listopad 2025
nr 11.290/2025 - materiały na grudzień Październik 2025
nr 10.289/2025 - materiały na listopad Wrzesień 2025
nr 09.288/2025 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2025
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 2419.62 kb
Stron: 3
Id: 3027
„Instytucja babci” pilnie poszukiwana…
Podtytuł: Kilka słów o tym, jak odczytywać potrzeby rozwojowe dzieci Fragment artykułu: Z ostatniego koncertu muzycznego przedszkolaków „Magia rytmów” (z cyklu „Muzyka wokół nas”), którego organizatorem jest od lat Państwowa Szkoła Muzyc... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (3.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Kilka słów o tym, jak odczytywać potrzeby rozwojowe dzieci
Fragment artykułu:
Z ostatniego koncertu muzycznego przedszkolaków „Magia rytmów” (z cyklu „Muzyka wokół nas”), którego organizatorem jest od lat Państwowa Szkoła Muzyczna II stopnia im. Władysława Żeleńskiego w Krakowie, wyszłam jak zaczarowana. Byłam urzeczona żywą reakcją dzieci, ich erudycją muzyczną, doskonałym przygotowaniem merytorycznym – jako odbiorców i uczestników koncertu – oraz postawą wytrawnego melomana. Obserwując gorączkowe przygotowania dzieci do koncertu, zauważyłam, że w gronie słuchaczy zasiadały już dwu-, trzyletnie dzieci i... to było piękne! Wydawałoby się, że takie maluszki – ze zrozumiałych względów – mogłyby mieć trudności w zakresie kolekcjonowania wrażeń, zwłaszcza że są w trakcie koncertu „unieruchomione”, ale okazało się, że w tym gronie nie ma mowy o tego typu problemach.
Przedszkolaki wypełniały czas oczekiwania na koncert doskonałą (aczkolwiek nieprzewidzianą w programie) zabawą, do której przez przypadek zostałam włączona. Wiadomo wszak nie od dziś, że dzięki zabawie wszystko staje się łatwe, proste i możliwe. Zróżnicowanie zabaw ze względu na rodzaj, treść czy też czas trwania zależy od wielu predykatorów (m.in. od płci i wieku bawiących się dzieci, psychoruchowego rozwoju, samopoczucia, miejsca, atmosfery). Warto pamiętać o tym, że nawet w tzw. sytuacjach awaryjnych dobrze mieć pod ręką repertuar zabaw, które można zorganizować w każdym miejscu, gdzie są dzieci, nie przeszkadzając innym (np. dorosłym, a więc rodzicom w domu, współpasażerom w tramwaju lub autobusie, w centrum handlowym). Poniżej znajduje się kilka przykładów tego typu zabaw.
W dalszej części tekstu znajdziemy:
- opis zapowiedzianych powyżej zabaw przeznaczonych dla dzieci dwu-, trzy-, cztero- i pięcioletnich;
- pomysły na zabawy językowo-słowne;
- pomysły na bajki-rymowanki i zgadywanki-rysowanki;
- opis przykładowych zabaw z wykorzystaniem worka Seguina.
Artykuł ten stanowi świetny materiał do przekazania rodzicom w ramach tzw. pedagogizacji!
