bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 831.14 kb
Stron: 4
Id: 2825
Idziemy na wakacje z metodą 101 kroków
Fragment artykułu: Z wieloletnich badań nad rozwojem mózgu wynika, że neurony umierają (i to dosłownie!) z nudów. Gdy dzieci w wieku sześciu lat idą do szkoły, w ich płacie czołowym występuje największa ilość połączeń neuronalnych. Wszystko jest ze wszystkim połączone. Ta gęsta sieć p... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (1.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Z wieloletnich badań nad rozwojem mózgu wynika, że neurony umierają (i to dosłownie!) z nudów. Gdy dzieci w wieku sześciu lat idą do szkoły, w ich płacie czołowym występuje największa ilość połączeń neuronalnych. Wszystko jest ze wszystkim połączone. Ta gęsta sieć połączeń jest największym darem natury! Jednak stabilizują się, czyli zostają utrzymane jedynie te połączenia, które są używane. Mózg kieruje się bowiem zasadą: używaj albo wyrzuć. O tym, ile z tych połączeń mózg zachowa, zależy od różnorodności podejmowanych przez dzieci aktywności. Im bardziej są aktywne, im więcej modalności bierze udział w procesie poznawania świata, tym lepiej. Każdy zmysł ma w mózgu swoją reprezentację.
Dzieci uczą się dzięki temu, co widzą, słyszą i co robią. Szczególne znaczenie przypada tu dłoniom. Jak pokazuje filogeneza, rozwój gatunku homo sapiens przyspieszył, gdy nasi przodkowie zaczęli używać narzędzi. Ta aktywność wpływała stymulująco na rozwój ludzkiego mózgu i tak się dzieje również dziś. Ręce mają największą reprezentację neuronalną, konieczne jest więc stosowanie w większym zakresie tego, co nazywamy ćwiczeniami manualnymi, kinestetyką, motoryką dużą i małą. Dlatego tematem tego artykułu będą przykłady zabaw i doświadczeń, które można przeprowadzać z jednym, kilkorgiem bądź większą grupą dzieci nie tylko w wakacje (choć ten czas szczególnie sprzyja zajęciom, które nie są wpisane w żaden program i pozwalają „oderwać się” od codzienności). Myślę, że naturalnym, choć nieuświadomionym dążeniem każdego dziecka jest taki sposób spędzania czasu, aby naturalna ciekawość młodego człowieka była ciągle wspierana lub bodźcowana. Wykorzystajmy do tego wakacje, a potem kontynuujmy działania w trakcie roku szkolnego ze wszystkimi dziećmi. Podjęty trud na pewno się opłaci.
W dalszej części tego praktycznego artykułu znajdziemy:
- przykłady zabaw do realizacji w sali i na świeżym powietrzu;
- opisy eksperymentów z zakresu fizyki i chemii do przeprowadzenia z dziećmi.
Objętość artykułu: 4 strony.