Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 560.56 kb
Stron: 2
Id: 1889
Guten Morgen, czyli asystent językowy w przedszkolu
Fragment artykułu: Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” w Miejskim Przedszkolu nr 1 w Żarach pojawiła się wolontariuszka z Niemiec, która przybliżyła dzieciom kulturę tego kraju. Anja Scheithauer, młoda dziewczyna z Magdeburga, szybko zaskarbiła sobie przyjaźń dz... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Fragment artykułu:
Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” w Miejskim Przedszkolu nr 1 w Żarach pojawiła się wolontariuszka z Niemiec, która przybliżyła dzieciom kulturę tego kraju.
Anja Scheithauer, młoda dziewczyna z Magdeburga, szybko zaskarbiła sobie przyjaźń dzieci, mimo istniejących na początku problemów z komunikacją, których główną przyczyną był zupełny brak znajomości języka polskiego ze strony Anji. Jak wynika z naszych obserwacji, znajomość języka jest bardzo ważną umiejętnością wolontariusza, jeśli chodzi o kontakt z małymi dziećmi. Nie są one bowiem tak cierpliwe jak dorośli i często się zdarzało, że zanim wolontariuszka zrozumiała, co do niej mówi dziecko, ono nie było już zainteresowane współpracą. Dlatego tak istotne jest, by wolontariusz od samego początku był w stanie zrozumieć, o co pyta dziecko. Jego natychmiastowa reakcja, zwrot komunikatu jest wtedy dla dziecka bardziej naturalny.
W miarę pobytu Anji w przedszkolu i codziennego asystowania dzieciom – podczas codziennych zabaw, działań muzycznych, plastycznych, twórczych, w trakcie wspólnych spacerów – kontakt wolontariuszki z dziećmi stawał się coraz lepszy. Anja wypracowała sobie własny sposób porozumiewania się z przedszkolakami. Niekiedy wystarczało jedno słowo zilustrowane gestem czy miną i małe dzieci szybko odkrywały, o co chodzi Anji. Z czasem zaczynały rozumieć te słowa bez wspomagania pozawerbalnego. Na początku dzieci zapamiętywały pojedyncze słowa bądź sekwencje związane z codziennymi sytuacjami lub aranżowanymi zabawami z wykorzystaniem animacji językowej, potem same zaczęły zestawiać słowa i sekwencje, tworząc całe wypowiedzi.
W dalszej części artykułu zapoznamy się:
- z opisem działań podejmowanych przez wolontariuszkę;
- z korzyściami, jakie wynikły dla dzieci z pobytu asystenta językowego w przedszkolu;
- ze zrealizowanymi przykładami praktyk w ramach wolontariatu.
Objętość artykułu: 2 strony.