Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Kartka z kalendarza


Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!

Guten Morgen, czyli asystent językowy w przedszkolu

Monika Siwa   Czerwiec 2012

Fragment artykułu: Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” w Miejskim Przedszkolu nr 1 w Żarach pojawiła się wolontariuszka z Niemiec, która przybliżyła dzieciom kulturę tego kraju. Anja Scheithauer, młoda dziewczyna z Magdeburga, szybko zaskarbiła sobie przyjaźń dz... więcej
Pobierz
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.

Fragment artykułu:
Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” w Miejskim Przedszkolu nr 1 w Żarach pojawiła się wolontariuszka z Niemiec, która przybliżyła dzieciom kulturę tego kraju.
Anja Scheithauer, młoda dziewczyna z Magdeburga, szybko zaskarbiła sobie przyjaźń dzieci, mimo istniejących na początku problemów z komunikacją, których główną przyczyną był zupełny brak znajomości języka polskiego ze strony Anji. Jak wynika z naszych obserwacji, znajomość języka jest bardzo ważną umiejętnością wolontariusza, jeśli chodzi o kontakt z małymi dziećmi. Nie są one bowiem tak cierpliwe jak dorośli i często się zdarzało, że zanim wolontariuszka zrozumiała, co do niej mówi dziecko, ono nie było już zainteresowane współpracą. Dlatego tak istotne jest, by wolontariusz od samego początku był w stanie zrozumieć, o co pyta dziecko. Jego natychmiastowa reakcja, zwrot komunikatu jest wtedy dla dziecka bardziej naturalny.
W miarę pobytu Anji w przedszkolu i codziennego asystowania dzieciom – podczas codziennych zabaw, działań muzycznych, plastycznych, twórczych, w trakcie wspólnych spacerów – kontakt wolontariuszki z dziećmi stawał się coraz lepszy. Anja wypracowała sobie własny sposób porozumiewania się z przedszkolakami. Niekiedy wystarczało jedno słowo zilustrowane gestem czy miną i małe dzieci szybko odkrywały, o co chodzi Anji. Z czasem zaczynały rozumieć te słowa bez wspomagania pozawerbalnego. Na początku dzieci zapamiętywały pojedyncze słowa bądź sekwencje związane z codziennymi sytuacjami lub aranżowanymi zabawami z wykorzystaniem animacji językowej, potem same zaczęły zestawiać słowa i sekwencje, tworząc całe wypowiedzi.


W dalszej części artykułu
zapoznamy się:
- z opisem działań podejmowanych przez wolontariuszkę;
- z korzyściami, jakie wynikły dla dzieci z pobytu asystenta językowego w przedszkolu;
- ze zrealizowanymi przykładami praktyk w ramach wolontariatu.


Objętość artykułu:
2 strony.

 

Więcej z działu

Język obcy w przedszkolu

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Teraz popularne

zobacz więcej

Ostatnio pobierane

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Prezenty mikołajkowe dla przedszkolaków! Zobacz