bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 560.56 kb
Stron: 2
Id: 1889
Guten Morgen, czyli asystent językowy w przedszkolu
Fragment artykułu: Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” w Miejskim Przedszkolu nr 1 w Żarach pojawiła się wolontariuszka z Niemiec, która przybliżyła dzieciom kulturę tego kraju. Anja Scheithauer, młoda dziewczyna z Magdeburga, szybko zaskarbiła sobie przyjaźń dz... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Fragment artykułu:
Dzięki współpracy ze Stowarzyszeniem „Tratwa” w Miejskim Przedszkolu nr 1 w Żarach pojawiła się wolontariuszka z Niemiec, która przybliżyła dzieciom kulturę tego kraju.
Anja Scheithauer, młoda dziewczyna z Magdeburga, szybko zaskarbiła sobie przyjaźń dzieci, mimo istniejących na początku problemów z komunikacją, których główną przyczyną był zupełny brak znajomości języka polskiego ze strony Anji. Jak wynika z naszych obserwacji, znajomość języka jest bardzo ważną umiejętnością wolontariusza, jeśli chodzi o kontakt z małymi dziećmi. Nie są one bowiem tak cierpliwe jak dorośli i często się zdarzało, że zanim wolontariuszka zrozumiała, co do niej mówi dziecko, ono nie było już zainteresowane współpracą. Dlatego tak istotne jest, by wolontariusz od samego początku był w stanie zrozumieć, o co pyta dziecko. Jego natychmiastowa reakcja, zwrot komunikatu jest wtedy dla dziecka bardziej naturalny.
W miarę pobytu Anji w przedszkolu i codziennego asystowania dzieciom – podczas codziennych zabaw, działań muzycznych, plastycznych, twórczych, w trakcie wspólnych spacerów – kontakt wolontariuszki z dziećmi stawał się coraz lepszy. Anja wypracowała sobie własny sposób porozumiewania się z przedszkolakami. Niekiedy wystarczało jedno słowo zilustrowane gestem czy miną i małe dzieci szybko odkrywały, o co chodzi Anji. Z czasem zaczynały rozumieć te słowa bez wspomagania pozawerbalnego. Na początku dzieci zapamiętywały pojedyncze słowa bądź sekwencje związane z codziennymi sytuacjami lub aranżowanymi zabawami z wykorzystaniem animacji językowej, potem same zaczęły zestawiać słowa i sekwencje, tworząc całe wypowiedzi.
W dalszej części artykułu zapoznamy się:
- z opisem działań podejmowanych przez wolontariuszkę;
- z korzyściami, jakie wynikły dla dzieci z pobytu asystenta językowego w przedszkolu;
- ze zrealizowanymi przykładami praktyk w ramach wolontariatu.
Objętość artykułu: 2 strony.