
bliżej MAX nowość
Nielimitowany dostęp do scenariuszy, filmów i piosenek – wszystko w jednym miejscu! BLIŻEJ MAX to wygodny i korzystny abonament, który łączy wszystkie nasze usługi. Subskrybując, zyskujesz dodatkowo:
- gotowe plany miesięczne i tygodniowe,
- atrakcyjne zestawy pomocy dydaktycznych,
- 10 pobrań, które możesz wykorzystać na dowolne materiały ze strony blizejprzedszkola.pl.
nr 07-08.286-287/2025 - materiały na cały rok Czerwiec 2025
nr 06.285/2025 - materiały na wrzesień Maj 2025
nr 05.284/2025 - materiały na czerwiec Kwiecień 2025
nr 04.283/2025 - materiały na maj Marzec 2025
nr 03.282/2025 - materiały na kwiecień Luty 2025
nr 02.281/2025 - materiały na marzec Styczeń 2025
nr 01.280/2025 - materiały na luty Grudzień 2024
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 639.16 kb
Stron: 5
Id: 872
Gram na instrumentach perkusyjnych (zabawy muzyczno-ruchowe dla dzieci pięcio- i sześcioletnich)
Każdy z nas żyje w świecie dźwięków. Tworzą go nie tylko instrumenty i muzyka, ale przede wszystkim odgłosy życia codziennego. Najmłodszym właśnie otoczenie pomaga odróżniać, odbierać oraz identyfikować dźwięki. Nauczyciel w przedszkolu może umiejętnie wspomagać rozwój uzdolnień... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Każdy z nas żyje w świecie dźwięków. Tworzą go nie tylko instrumenty i muzyka, ale przede wszystkim odgłosy życia codziennego. Najmłodszym właśnie otoczenie pomaga odróżniać, odbierać oraz identyfikować dźwięki. Nauczyciel w przedszkolu może umiejętnie wspomagać rozwój uzdolnień muzycznych u wychowanków poprzez uwrażliwianie słuchu, wyrażanie emocji związanych z muzyką czy wspólne dzielenie się przeżyciami i upodobaniami. Ogromne znaczenie mają właściwie dobrane metody i techniki, oparte także na muzycznych koncepcjach takich twórców, jak: J. J. Rousseau, J. H. Pestalozzi, E. E. Gordon, C. Orff, R. Laban, W. Thomas czy E. J. Dalcroze.
Autorka uznając, że zabawy muzyczne w grupie pięcio- i sześciolatków powinny być bardzo urozmaicone – wskazała na ich następujące formy (uzupełnione sporą liczbą gotowych pomysłów do zrealizowania przez nauczycieli): słuchanie i śpiewanie, gra na instrumentach oraz tworzenie muzyki oraz ruch, step i taniec. Artykuł uzupełniają dwa scenariusze: „Spotkanie z wiosną”, „Wiosenny spacer”.