Gram na instrumentach perkusyjnych (zabawy muzyczno-ruchowe dla dzieci pięcio- i sześcioletnich)
Każdy z nas żyje w świecie dźwięków. Tworzą go nie tylko instrumenty i muzyka, ale przede wszystkim odgłosy życia codziennego. Najmłodszym właśnie otoczenie pomaga odróżniać, odbierać oraz identyfikować dźwięki. Nauczyciel w przedszkolu może umiejętnie wspomagać rozwój uzdolnień... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Znajdź dla siebie
Każdy z nas żyje w świecie dźwięków. Tworzą go nie tylko instrumenty i muzyka, ale przede wszystkim odgłosy życia codziennego. Najmłodszym właśnie otoczenie pomaga odróżniać, odbierać oraz identyfikować dźwięki. Nauczyciel w przedszkolu może umiejętnie wspomagać rozwój uzdolnień muzycznych u wychowanków poprzez uwrażliwianie słuchu, wyrażanie emocji związanych z muzyką czy wspólne dzielenie się przeżyciami i upodobaniami. Ogromne znaczenie mają właściwie dobrane metody i techniki, oparte także na muzycznych koncepcjach takich twórców, jak: J. J. Rousseau, J. H. Pestalozzi, E. E. Gordon, C. Orff, R. Laban, W. Thomas czy E. J. Dalcroze.
Autorka uznając, że zabawy muzyczne w grupie pięcio- i sześciolatków powinny być bardzo urozmaicone – wskazała na ich następujące formy (uzupełnione sporą liczbą gotowych pomysłów do zrealizowania przez nauczycieli): słuchanie i śpiewanie, gra na instrumentach oraz tworzenie muzyki oraz ruch, step i taniec. Artykuł uzupełniają dwa scenariusze: „Spotkanie z wiosną”, „Wiosenny spacer”.