Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień Październik 2023
nr 10.265/2023 - materiały na listopad Wrzesień 2023
nr 09.264/2023 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2023
nr 07-08.262-263/2023 - materiały na cały rok Czerwiec 2023
nr 06.261/2023 - materiały na wrzesień Maj 2023
nr 05.260/2023 - materiały na czerwiec Kwiecień 2023
nr 04.259/2023 - materiały na maj Marzec 2023
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 2000 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 407.87 kb
Id: 1340
Globalizacja a edukacja
W dobie zaniku wartości, edukacji rozchwianej między nauczycielem nie do końca rozumiejącym potrzebę dialogu a nauczycielem wychowawcą wchodzącym w dialog, należy się zastanowić, czy edukacja globalna niesie szanse, czy stanowi zagrożenie. (…) Nas – nauczycieli, opiekunów wycho... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
W dobie zaniku wartości, edukacji rozchwianej między nauczycielem nie do końca rozumiejącym potrzebę dialogu a nauczycielem wychowawcą wchodzącym w dialog, należy się zastanowić, czy edukacja globalna niesie szanse, czy stanowi zagrożenie.
(…) Nas – nauczycieli, opiekunów wychowawców, zajmuje globalizacja edukacji i jej pojmowanie. Dostrzegamy w niej zarówno szanse, jak i zagrożenia. Centrum Północ-Południe Rady Europy zaproponowało następujące wyjaśnienie tego terminu: „Edukacja globalna jest to edukacja, która otwiera ludziom oczy i umysły na świat oraz uświadamia o konieczności podejmowania działań na rzecz dążenia do większej sprawiedliwości, równości i zagwarantowania respektowania praw człowieka dla wszystkich”. Dlatego szkoły coraz częściej podejmują współpracę z organizacjami takimi jak UNESCO czy Amnesty International, by móc działać na rzecz praw człowieka, poznawać i tworzyć świat przyjaznym. Uczniowie potrzebują wiadomości dotyczących świata i jego problemów, dzięki którym tworzą swoje poglądy, uczą się szukać rozwiązań, działać, nie pozostawać biernymi obserwatorami, a w końcu – co wydaje się najistotniejsze – współodczuwać, doświadczając empatii.
W artykule ponadto o tym, czym jest globalizacja i czym zajmuje się globalistyka. Autorka rozważa także globalizację w kontekście jej pozytywów i negatywów, podejmuje temat edukacyjnych wyzwań współczesności oraz wyjaśnia, czym jest edukacja międzykulturowa.