
Gdy słychać wiatru śpiew, lecą liście z drzew (scenariusz zajęć)
Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową. Fragment scenariusza: Zabaw... więcej
Scenariusz zajęć dla najstarszej grupy przedszkolaków. Zawiera zabawy kształcące funkcje percepcyjno-motoryczne i językowe: uwagę i pamięć słuchową, umiejętność dokonywania analizy i syntezy sylabowej, percepcję wzrokową, koordynację ruchową i ruchowo-słuchową.
Fragment scenariusza:
Zabawa ruchowa „Co to się dzieje?! Wiatr w lesie wieje!” - dzieci leżą tak, żeby mieć wokół siebie trochę miejsca. Nauczyciel wyjaśnia: Wyobraźcie sobie, że jesteście pięknymi jesiennymi liśćmi, które spadły z drzew. Gdy nie ma wiatru, liście leżą spokojnie, ale gdy tylko wiatr zawieje, liście poruszą się. Będą zmieniać miejsce, tańczyć i wirować. Gdy wiatr ucichnie, znów będą leżeć bez ruchu. Sygnałem do ruchu są słowa nauczyciela, np.: Wieje silny wiatr! Och, jak on mocno dmie! lub Wieje wiaterek, leciutko huśta listkami. Nauczyciel może poruszać nad dziećmi chustą, aby wywołać ruch powietrza. Po słowach: Cisza. Nie ma wiatru. Dzieci kładą się i przez chwilę trwają w bezruchu. Zabawę powtarzamy dwa, trzy razy i kończymy spokojnym leżeniem.
Pomoce dydaktyczne do scenariusza w skali 1:1 (do samodzielnego wydruku) można pobrać ze strony www.dopobrania.blizejprzedszkola.pl!
Objętość artykułu: 2 strony.