Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Gdy przedszkolak sprawnie pisze...

Maria Roesler  
Czerwiec 2012

Fragment artykułu: W tym artykule zajmiemy się pracą z dzieckiem, które zaczyna sprawnie pisać. Zastanowimy się, jakie ćwiczenia doskonalące tę umiejętność będą najbardziej efektywne, a zarazem nadal pozostaną dla młodego człowieka zabawą. Poprzedni artykuł – pt. „Kształtowanie ... więcej
Pobierz plik

Ten plik można pobrać za pomocą SMS (2.46 PLN brutto) lub wpisując kod do pobierania.

Jak pobierać?
Informacje o pliku
Typ pliku: pdf
Wielkość pliku: 634.73 kb
Stron: 2
Id: 1881

Zobacz również

nauka pisania

Więcej w podobnej tematyce znajdziesz klikając w jeden z tagów:
nauka pisania


lub skorzystaj z wyszukiwarki

Więcej z tego numeru

Czerwiec 2012

Fragment artykułu:
W tym artykule zajmiemy się pracą z dzieckiem, które zaczyna sprawnie pisać. Zastanowimy się, jakie ćwiczenia doskonalące tę umiejętność będą najbardziej efektywne, a zarazem nadal pozostaną dla młodego człowieka zabawą.
Poprzedni artykuł – pt. „Kształtowanie gotowości dziecka do podjęcia nauki pisania, cz. II” (BLIŻEJ PRZEDSZKOLA nr 5.128/2012) – autorka rozpoczęła od przedstawienia szeregu ćwiczeń przygotowawczych, a zakończyła propozycjami ćwiczeń z etapu pisania wyrazów według wzoru. Naturalną kontynuacją tego procesu będzie wdrażanie dziecka do pisania według wzoru zdań, a następnie – do samodzielnego ich kreślenia – bez wzoru, oraz zapoznanie ze sposobami płynnego łączenia liter.
Na tym etapie edukacji językowej dziecko potrafi już płynnie czytać i sprawnie kreśli pojedyncze litery – można więc zapoznać je z liniaturą. Pisanie w liniaturze wymaga dobrej orientacji przestrzennej: góra-dół, lewo-prawo, znajomości miejsca rozpoczęcia kreślenia litery, zachowania właściwych proporcji. Początkowo do ćwiczeń wykorzystujemy liniaturę rozszerzoną, stopniowo przechodzimy do zwykłej, zeszytowej. Najważniejsze jednak, aby do każdego dziecka podchodzić indywidualnie, dostosowywać ćwiczenia zarówno do jego aktualnych możliwości (zadania w strefie najbliższego rozwoju), jak i do poziomu zainteresowania tego typu aktywnością, a w zadaniach wykorzystywać wyłącznie formę zabawy.


W dalszej części artykułu
zapoznamy się z przykładami atrakcyjnych dla dziecka zabaw rozwijających u niego umiejętność sprawnego pisania.


Objętość artykułu:
2 strony.