Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

W wiejskiej zagrodzie


Film dodał(a) Agnieszka Bugajska miesiąc temu, wyświetleń 89


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Podczas realizacji projektu dzieci z naszego przedszkola utrwalały wiedzę na temat zwierząt mieszkających na wsi, odszukiwały je na plakacie, a następnie je przeliczały. Zajęcia były doskonałą okazją do kształtowania umiejętności porównywania zbiorów. Dzieci porównywały ilość poszczególnych zwierząt, uczyły się, jak korzystać ze znaków większości, mniejszości oraz równości. Aby uatrakcyjnić zajęcia wykorzystano bee-boota. Udało się dzięki temu przemycić wiedzę z zakresu edukacji matematycznej, programowania, ale i wiadomości na temat nazw miejsc, w których mieszkają poszczególne zwierzęta wiejskie oraz produktów żywnościowych, jakie dzięki nim otrzymujemy.

Edukację matematyczną można przekazać dzieciom w najróżniejszy sposób. Najważniejsze, żeby nauka połączona była z zabawą. Dlatego przygotowaliśmy dla dzieci szereg różnych ciekawych aktywności związanych z tematyką wsi. Dużo radości sprawiło dzieciom robienie błotnych plam (z brązowej farby) na sylwecie świnki. Błotnych plam świnka otrzymywała tyle od danego dziecka, ile wskazywał rzut kostką. Przygotowana natomiast farma sensoryczna dostarczyła dzieciom różnorodnych bodźców. Zadaniem przedszkolaków było umieszczenie odpowiedniej ilości danych zwierząt w poszczególnych zagrodach.  Zabawa ,,w wiejskie odgłosy” polegała na rzutach kostkami liczbową i drugą z sylwetami zwierząt.  Rzuty kostkami wyznaczały, jakie zwierzę i ile razy trzeba naśladować. Dużym zainteresowaniem cieszyła się zabawa w dojenie krowy.  Każdy miał możliwość spróbować dojenia krowy przez lateksową rękawiczkę wypełnioną mlekiem. Mleko z wiaderka przelaliśmy wspólnie do mniejszych pojemników i porównywaliśmy ich objętość. Kolejna zabawa polegała na demonstrowaniu przez dziecko przebrane za kurę określonych cyfr. Dzieci musiały przynieś albo odłożyć tyle jajek, aby ich ilość w wytłaczance zgadzała się z cyfrą pokazywaną przez ,,kurę”. Rozwój percepcji wzrokowej umożliwiło zadanie z dopasowaniem sylwet zwierząt (układanka) . Podpowiedzią była liczka oczek i odpowiadająca jej cyfra. Zadanie z przestrzenną stajnią i opowieścią słowną miało na celu utrwalenie pojęć takich jak: ,,nad", ,,w”, ,,obok”, ,,przed”, ,,za”,  jak również doskonalenie przeliczania. Przedszkolaki umieszczały figurki zwierząt w określonych miejscach oraz przeliczały je, odejmowały lub dodawały.

Nie zapomnieliśmy o zabawach ruchowych. W zabawie ,,Bieg przez płotki” dzieci zamieniały się w koniki, które przeskakiwały wyznaczoną ilość płotków. Kolejną ruchową aktywnością były zawody w najdłuższym skoku. Dzieci wybierały postać kaczuszki albo świnki (pluszowe buty do skakania), a następnie po wykonaniu skoku nazywały głośno cyfrę, do której doskoczyły. Zabawa w pieska natomiast polegała na aportowaniu kości dorzuconej do określonej cyfry.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Agnieszka Bugajska