Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dżungla


Film dodał(a) Agnieszka Bugajska miesiąc temu, wyświetleń 99


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Realizacja projektu ,,W dżungli” sprawiła dzieciom dużo radości. Zajęcia bardzo się im podobały i były dla nich niezwykle ciekawe. Każde dziecko przebrało się za inne zwierzę (nie zabrakło tygrysa, geparda, lwa, małpki, krokodyla itp.), a sala przedszkolna zamieniła się w prawdziwą dżunglę. Przedszkolaki miały możliwość zapoznać się z wyglądem i nazwami niespotykanych zwierząt, odszukiwały je na plakacie i przeliczały. Musiały się wykazać dużym sprytem przy przechodzeniu przez przygotowany specjalnie dla nich labirynt z lian (wstążek bibuły) i złapaniu papierowego motyla. Motyle potem były dokładnie przeliczone. Także wśród lian (tym razem ze satynowych wstążek) ukryte były w pudełku figurki przeróżnych zwierząt. Zadaniem dzieci było ich delikatne wyciągnięcie, przeliczenie i dopasowanie graficznego znaku cyfry. Nie mogło zabraknąć na naszych zajęciach sensorycznej dżungli, w której zakamarkach schowane były również dzikie zwierzęta.

Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów oraz umiejętności używania znaków ,,większości i ,,mniejszości” przemyciliśmy w zabawie z bananami.  Dzieci przeliczały zbiory bananów i ustawiały przy nich odpowiednią paszczę krokodyla (w kształcie znaku mniejszości lub większości).

Ćwiczenie małej motoryki połączone z doskonaleniem przeliczania umożliwiło zadanie z sylwetami głów węży. Na każdej z nich była zaznaczona cyfra, a zadaniem dzieci było dołączenie do niej odpowiednią ilość plastikowych ogniw.  Węże były potem porównywane pod względem długości ogonów.

Naukę rozpoznawania deseni dzikich zwierząt także bez problemu połączyliśmy z edukacją matematyczną. Na sylwetach zwierząt pozbawionych deseni (żyrafy, tygrysa, geparda, zebry) przedszkolaki musiały ułożyć taką ilość: cętek, pasków lub pręgów (w zależności od zwierzęcia) jaką wylosowały po rzucie kostką. Naukę deseni dzikich zwierząt połączyliśmy także z czytaniem globalnym słów: jeden, dwa, trzy, cztery. Po zapamiętaniu pisowni cyfr, dzieci dopasowywały je do graficznych znaków cyfr zaznaczonych na ilustracjach. Poprawność wykonania sprawdzana była przez odwracanie kartoników i sprawdzaniu czy dany deseń pasuje do zwierzęcia z ilustracji.  Lew natomiast pozbawiony grzywy z kolejnego zadania zyskał ją dzięki wylosowanej cyfrze, a potem doczepieniu do niego odpowiedniej ilości drewnianych spinaczy.

Percepcję wzrokową rozwijaliśmy poprzez utrwalanie rozpoznawania graficznych znaków cyfr i zakrywanie takich samych cyfr ukrytych na obrazku żółwia.

Gra w spinanie się małpki po palmie po kokosy wzbudziła w dzieciach wiele emocji. Rzut jedną kostką wyznaczał o i ile pól do góry małpka może się wspiąć, natomiast drugi rzut kostką określał ile pól na pniu palmy małpka musi zejść na dół. Zajęcia zakończyły wspólne zdjęcia przy planszy (związanej z tematyką) z otworami na głowę.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Agnieszka Bugajska