Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dżungla


Film dodał(a) Agnieszka Bugajska 3 miesiące temu, wyświetleń 144


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Realizacja projektu ,,W dżungli” sprawiła dzieciom dużo radości. Zajęcia bardzo się im podobały i były dla nich niezwykle ciekawe. Każde dziecko przebrało się za inne zwierzę (nie zabrakło tygrysa, geparda, lwa, małpki, krokodyla itp.), a sala przedszkolna zamieniła się w prawdziwą dżunglę. Przedszkolaki miały możliwość zapoznać się z wyglądem i nazwami niespotykanych zwierząt, odszukiwały je na plakacie i przeliczały. Musiały się wykazać dużym sprytem przy przechodzeniu przez przygotowany specjalnie dla nich labirynt z lian (wstążek bibuły) i złapaniu papierowego motyla. Motyle potem były dokładnie przeliczone. Także wśród lian (tym razem ze satynowych wstążek) ukryte były w pudełku figurki przeróżnych zwierząt. Zadaniem dzieci było ich delikatne wyciągnięcie, przeliczenie i dopasowanie graficznego znaku cyfry. Nie mogło zabraknąć na naszych zajęciach sensorycznej dżungli, w której zakamarkach schowane były również dzikie zwierzęta.

Rozwijanie umiejętności porównywania liczebności zbiorów oraz umiejętności używania znaków ,,większości i ,,mniejszości” przemyciliśmy w zabawie z bananami.  Dzieci przeliczały zbiory bananów i ustawiały przy nich odpowiednią paszczę krokodyla (w kształcie znaku mniejszości lub większości).

Ćwiczenie małej motoryki połączone z doskonaleniem przeliczania umożliwiło zadanie z sylwetami głów węży. Na każdej z nich była zaznaczona cyfra, a zadaniem dzieci było dołączenie do niej odpowiednią ilość plastikowych ogniw.  Węże były potem porównywane pod względem długości ogonów.

Naukę rozpoznawania deseni dzikich zwierząt także bez problemu połączyliśmy z edukacją matematyczną. Na sylwetach zwierząt pozbawionych deseni (żyrafy, tygrysa, geparda, zebry) przedszkolaki musiały ułożyć taką ilość: cętek, pasków lub pręgów (w zależności od zwierzęcia) jaką wylosowały po rzucie kostką. Naukę deseni dzikich zwierząt połączyliśmy także z czytaniem globalnym słów: jeden, dwa, trzy, cztery. Po zapamiętaniu pisowni cyfr, dzieci dopasowywały je do graficznych znaków cyfr zaznaczonych na ilustracjach. Poprawność wykonania sprawdzana była przez odwracanie kartoników i sprawdzaniu czy dany deseń pasuje do zwierzęcia z ilustracji.  Lew natomiast pozbawiony grzywy z kolejnego zadania zyskał ją dzięki wylosowanej cyfrze, a potem doczepieniu do niego odpowiedniej ilości drewnianych spinaczy.

Percepcję wzrokową rozwijaliśmy poprzez utrwalanie rozpoznawania graficznych znaków cyfr i zakrywanie takich samych cyfr ukrytych na obrazku żółwia.

Gra w spinanie się małpki po palmie po kokosy wzbudziła w dzieciach wiele emocji. Rzut jedną kostką wyznaczał o i ile pól do góry małpka może się wspiąć, natomiast drugi rzut kostką określał ile pól na pniu palmy małpka musi zejść na dół. Zajęcia zakończyły wspólne zdjęcia przy planszy (związanej z tematyką) z otworami na głowę.

Komentarze
Wyślij wiadomość do Agnieszka Bugajska