Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dzieciaki z Niepublicznego Przedszkola Tęcza na wodnej wyprawie


Film dodał(a) Agnieszka Bugajska 3 miesiące temu, wyświetleń 126


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Zajęcia były prawdziwą wyprawą do morskiego świata. Salę wypełniły morskie dekoracje, dzięki którym poczuliśmy się, jakbyśmy byli w morskich głębinach. Uczyliśmy się piosenki ,,morskie plotki”, śledziliśmy tekst utworu i staraliśmy się zapamiętać wygląd i słowne nazwy morskich zwierząt. Potem układaliśmy odpowiednio podpisy do ilustracji i głośno, wspólnie je odczytywaliśmy. Kolejnym zadaniem było odnalezienie brakującej litery w nazwach zwierząt a także wodne BINGO.

Na zajęciach nie mogło zabraknąć prawdziwej wody i zbaw manualno-sensorycznych. Dzieci łowiły figury morskich zwierząt z pojemnika, a następnie dopasowywały ich kształt do sylwet narysowanych na papierowym arkuszu z literami. Po odnalezieniu odpowiedniej sylwety dziecko odczytywało głośno literę. Utrwalaliśmy znajomość pisowni wielkich i małych liter, a pomogła nam w tym zabawa w doprowadzeniu papierowych statków do portów. Zadaniem dzieci było poprzez dmuchanie w statki doprowadzenie par statków z tymi samymi literami (różniły się tylko pisownią dużą lub małą) do tych samych portów.  Z pojemnika przedszkolaki łowiły również piłeczki ping pongowe z ukrytymi literami i odczytały ukryte hasło: ,,woda”. 

Na zajęcia przygotowane zostało wiele pomocy dydaktycznych, aby uatrakcyjnić dzieciom naukę. Układały obrazki żółwi z literami w wyraz ,,żółw”, do papierowych rozgwiazd z zaznaczonymi dużymi literami łączyły drewniane spinacze (z pisownią małych liter), układały wyraz ,,perła” z ukrytych liter na muszlach i szklanych kulkach. Karmiły rekina rybkami (z literami), ale najpierw musiały z nich ułożyć nazwy jego ulubionych ryb: ,,makrela” i ,,łosoś”. Zapoznaliśmy dzieci z pisownią wyrazu ,,ocean” i połączyliśmy to z utrwalaniem znajomości nazw i wyglądu zwierząt z morskich głębin. Przedszkolaki również łowiły na wędkę z magnesem rybki z literami tak, aby utworzyć wyraz: „ocean”

Kolejnym zadaniem było odwzorowanie napisu woda na pisaku, na kamieniach przy użyciu wody, w piance do golenia która udawała morskie fale oraz w torebce sensorycznej zrobionej z żelu do włosów i cekinów. Ćwiczyliśmy również syntezę słuchową wyrazów i określaliśmy ilość sylab w wyrazach określających mieszkańców oceanu, do tego posłużyły nam plastyczne plakaty z Bliżej Przedszkola. Spod fal z materiału dzieci łowiły rybki również przymocowane na sznurkach z literami i układały słowa: ,,ryba”. Utrwalały znajomość pisowni słowa ,,szprotka” poprzez układanie w odpowiedniej kolejności liter, zakrywaniu kolejno liter żetonami na sylwecie ryby. Makatka sensoryczna  memo Wieloryb była kolejną okazją do łączenia w pary małej i dużej litery. Wykorzystując zmysł dotyku, dzieci poszukiwały dwóch rybek, które miały takie same wypełnienie. Po odwróceniu tych rybek dzieci odkrywały małą i dużą literę.

Dużym zainteresowanie wzbudziło zadanie w przeprowadzeniu rekina za pomocą magnesu przez labirynt z wodorostów. Rekin łapał rybki z literami, a my wspólnie ułożyliśmy dzięki temu hasło: ,,łosoś”. 

Komentarze
Wyślij wiadomość do Agnieszka Bugajska