Zobacz zawartość numeru 7-8/2019 z materiałami na różne okazje… zobacz
Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Społeczność BLIŻEJ PRZEDSZKOLA

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Dzieciaki z Niepublicznego Przedszkola Tęcza na wodnej wyprawie


Film dodał(a) Agnieszka Bugajska miesiąc temu, wyświetleń 93


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Zajęcia były prawdziwą wyprawą do morskiego świata. Salę wypełniły morskie dekoracje, dzięki którym poczuliśmy się, jakbyśmy byli w morskich głębinach. Uczyliśmy się piosenki ,,morskie plotki”, śledziliśmy tekst utworu i staraliśmy się zapamiętać wygląd i słowne nazwy morskich zwierząt. Potem układaliśmy odpowiednio podpisy do ilustracji i głośno, wspólnie je odczytywaliśmy. Kolejnym zadaniem było odnalezienie brakującej litery w nazwach zwierząt a także wodne BINGO.

Na zajęciach nie mogło zabraknąć prawdziwej wody i zbaw manualno-sensorycznych. Dzieci łowiły figury morskich zwierząt z pojemnika, a następnie dopasowywały ich kształt do sylwet narysowanych na papierowym arkuszu z literami. Po odnalezieniu odpowiedniej sylwety dziecko odczytywało głośno literę. Utrwalaliśmy znajomość pisowni wielkich i małych liter, a pomogła nam w tym zabawa w doprowadzeniu papierowych statków do portów. Zadaniem dzieci było poprzez dmuchanie w statki doprowadzenie par statków z tymi samymi literami (różniły się tylko pisownią dużą lub małą) do tych samych portów.  Z pojemnika przedszkolaki łowiły również piłeczki ping pongowe z ukrytymi literami i odczytały ukryte hasło: ,,woda”. 

Na zajęcia przygotowane zostało wiele pomocy dydaktycznych, aby uatrakcyjnić dzieciom naukę. Układały obrazki żółwi z literami w wyraz ,,żółw”, do papierowych rozgwiazd z zaznaczonymi dużymi literami łączyły drewniane spinacze (z pisownią małych liter), układały wyraz ,,perła” z ukrytych liter na muszlach i szklanych kulkach. Karmiły rekina rybkami (z literami), ale najpierw musiały z nich ułożyć nazwy jego ulubionych ryb: ,,makrela” i ,,łosoś”. Zapoznaliśmy dzieci z pisownią wyrazu ,,ocean” i połączyliśmy to z utrwalaniem znajomości nazw i wyglądu zwierząt z morskich głębin. Przedszkolaki również łowiły na wędkę z magnesem rybki z literami tak, aby utworzyć wyraz: „ocean”

Kolejnym zadaniem było odwzorowanie napisu woda na pisaku, na kamieniach przy użyciu wody, w piance do golenia która udawała morskie fale oraz w torebce sensorycznej zrobionej z żelu do włosów i cekinów. Ćwiczyliśmy również syntezę słuchową wyrazów i określaliśmy ilość sylab w wyrazach określających mieszkańców oceanu, do tego posłużyły nam plastyczne plakaty z Bliżej Przedszkola. Spod fal z materiału dzieci łowiły rybki również przymocowane na sznurkach z literami i układały słowa: ,,ryba”. Utrwalały znajomość pisowni słowa ,,szprotka” poprzez układanie w odpowiedniej kolejności liter, zakrywaniu kolejno liter żetonami na sylwecie ryby. Makatka sensoryczna  memo Wieloryb była kolejną okazją do łączenia w pary małej i dużej litery. Wykorzystując zmysł dotyku, dzieci poszukiwały dwóch rybek, które miały takie same wypełnienie. Po odwróceniu tych rybek dzieci odkrywały małą i dużą literę.

Dużym zainteresowanie wzbudziło zadanie w przeprowadzeniu rekina za pomocą magnesu przez labirynt z wodorostów. Rekin łapał rybki z literami, a my wspólnie ułożyliśmy dzięki temu hasło: ,,łosoś”. 

Komentarze
Wyślij wiadomość do Agnieszka Bugajska