Akademia Edukacji posiada AKREDYTACJĘ Małopolskiego Kuratora Oświaty

Zobacz nas


  • Strony www dla przedszkoli Nasze strony to gotowe rozwiązanie. Dostajesz od nas wszystko co potrzebujesz do prowadzenia strony www przedszkola.

Społeczność

Miejsce na to, by zainspirować. Siebie i innych. Wieści z życia przedszkoli, konkursy, odpowiedzi na nurtujące Was pytania.

Zagadki do bajek w formie filmu


Film dodał(a) Anita Celary
ponad 9 lat temu, wyświetleń 3138


Wpis został sprawdzony przez moderatora

Film wykorzystałam do scenariusz o bajkach dla dzieci w wieku 3-4 lat. Cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem!

Poniżej scenariusz zajęć

 

Scenariusz zajęć otwartych dla rodziców.

 

Data: 19.02.2015

Grupa: 3-4 latki

Prowadząca: Anita

 

Temat: Snuj się snuj bajeczko.

 

Cele ogólne:

- utrwalenie znajomości popularnych bajek dla dzieci ( Jaś i Małgosia, Czerwony Kapturek, Złotowłosa i Trzy Misie...)

- rozwijanie wyobraźni dziecięcej, oraz inspirowanie ich do wyrażania treści w formie ekspresji ruchowej

Cele szczegółowe:

- wymienia bohaterów bajek

- rozwiązuje zagadki słowne

- zna tytuły bajek

- liczy w zakresie 4 kropki na kostce i ta tablicy

- porusza się zgodnie z opowiadaniem nauczyciela

- rytmicznie porusza się w rytmie muzyki, reaguje na sygnał

- segreguje przedmioty według jednej cechy – wyglądu

- rozwija chwyt pęsetkowy

 

Formy pracy: zbiorowa, indywidualna

 

Metody:

  • słowna: rozmowa

  • zabaw ruchowych

  • ćwiczeń praktycznych

  • poszukująca: zadań stawianych dzieciom.

 

Środki dydaktyczne: ilustracja drzewa z zagadkami, kartoniki z kropkami od 1 do 4, kostka do gry, ilustracje z bajki, laptop, rzutnik, film z ilustracjami z bajek, chusty w dwóch kolorach, talerze, płyta CD, kubki z makaronem i fasolą, podstawki, kolorowanki, kredki.

 

Przebieg:

1. „Magiczny napój” – spokojna zabawa w kole na wprowadzenie (inscenizacja). Nauczycielka zaprasza dzieci w „podróż do krainy bajek”. Jeśli chcemy przenieść się w jakieś ciekawe miejsce, może nam pomóc wypicie czarodziejskiego napoju, pod warunkiem, że nie domieszamy do napoju żadnych złych składników.

ZAKLĘCIE: garstka fantazji, szczypta radości, niech ta grupa w bajce zagości.

Każdy po kolei pije jeden łyk z wyimaginowanego kubka, nad którym prowadząca wypowiedziała zaklęcie. Kubek jest przekazywany z rąk do rąk.

2. Dzieci siadają przed tablicą, na której umieszczona jest duża jabłonka z czerwonymi jabłuszkami (zaczarowana jabłonka). Na każdym jabłuszku napisany jest tekst zagadki. Zajęcia rozpoczynają się rozwiązaniem zagadek. Chętne dzieci podchodzą i zrywają jabłuszka. N. odczytuje treść zagadki, a dzieci głośno podają ich rozwiązanie.

3. "Jaka to bajka?" Odsłanianie fragmentu ilustracji, na którym narysowanych jest tyle kropek, ile wyrzucono na kostce. Zabawa toczy się do momentu odgadnięcia tytułów wszystkich bajek. Ilustracje bajek zostają umieszczone na tablicy. Każde prawidłowe odgadnięcie bajki zostaje nagrodzone brawami. (liczba oczek 5,6 zostaje zasłonięta kartką)

4. „Podróż”: zabawa pantomimiczna wg metody Kniessów.
Jaś i Małgosia, żeby zobaczyć chatkę z pierników musieli przemierzyć bardzo długą, trudną drogę. Dzięki magicznemu eliksirowi my też możemy zamienić się w bohaterów tej bajki. Czeka nas ciężka wyprawa:
- przedzieranie się przez krzaki
- podnoszenie ciężkich kamieni
- przeskoki przez kałuże
- przechodzenie przez kłujące kamyki
- przejście przez niski tunel ( w stronę ilustracji)
Zabawie towarzyszy muzyka odtwarzana z magnetofonu.

5. "Co to za bajka?" Oglądanie filmu przedstawiającego ilustracje, przedmioty lub fragment z bajki. Odgadnięcie, co to za bajka.

6. Zabawa przy muzyce „Bal na zamku”. Chłopcy i dziewczynki poruszają się w rytm muzyki z chustami w dwóch kolorach. Kiedy słychać bicie zegara (n. gra na talerzach), dzieci, trzymające chustę w odpowiednim kolorze odsuwają się pod ścianę, zostawiając na środku sali po jednym kapciu. Siadają na piętach, tak, aby nie było widać ich stóp. Zadaniem pozostałych dzieci jest prawidłowe rozdanie kapci. Następnie dzieci sprawdzają, czy otrzymały kapcie do pary. Powtórzenie zabawy. 

7. "Pomagamy Kopciuszkowi" - oddzielenie fasoli od makaronu do odpowiednich pojemników. Rozwijanie chwytu pęsetkowego. Segregowanie przedmiotów według jednej cechy

8. Podsumowanie zajęć. Przypomnienie tytułów bajek. Kolorowanie wybranej ilustracji z bajki.


Zobacz wszystkie wpisy
od Anita Celary



Wyślij wiadomość
do Anita Celary

Scenariusze zajęć


Szukasz scenariuszy zajęć na różne okazje? Sprawdź naszą bazę gotowych scenariuszy.

bliżej MAX nowość

Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl 


Komentarze

Wyślij wiadomość do Anita Celary

Bądź jeszcze BLIŻEJ

Zapisując się na nasz newsletter otrzymasz na swoją skrzynkę mailową pomysły i inspiracje na zajęcia z przedszkolakami oraz informacje o nowych publikacjach, szkoleniach, a także… wyjątkowych promocjach!
Zapisz się!
Kupuj, zbieraj punkty, wymieniaj na nagrody! Sprawdź program Skarbonka