bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 12.279/2024 - materiały na styczeń Listopad 2024
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 744.91 kb
Stron: 3
Id: 1542
Fenomeny integracji i współbycia ludzi
Podtytuł: Pedagogika współbycia jako fakt i zadanie Rozpoczynam rozważania o pedagogice współbycia w trzech artykułach ujmujących elementy tej tak ważnej problematyki. Oto ich tytuły: Fenomeny integracji i współbycia ludzi; Radość i sens interpersonalnego współbycia w... więcej
Ten plik można kupić za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA lub usługi bliżej MAX.
Podtytuł: Pedagogika współbycia jako fakt i zadanie
Rozpoczynam rozważania o pedagogice współbycia w trzech artykułach ujmujących elementy tej tak ważnej problematyki. Oto ich tytuły: Fenomeny integracji i współbycia ludzi; Radość i sens interpersonalnego współbycia w przestrzeniach przedszkola i szkoły; Regres i postęp. Źródła, niektóre cechy i perspektywy pedagogiki współbycia w doświadczaniu świata.
Na pytanie, czy potrzebna jest jeszcze pedagogika, a więc pedagogika współbycia, skoro tak wiele jej innych nurtów opisano w podręcznikach akademickich (B. Śliwerski, 1998), nie udzielę jednoznacznej odpowiedzi, gdyż należy ona do czytelnika, wychowawcy w przedszkolu, szkole, rodzica, opiekuna, przyjaciela dziecka. Dla mnie pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu od dawna jest faktem. Praktykuję ją od zawsze, gdyż najważniejszy dla mnie był (i jest) nie tylko program nauczania, ale człowiek, jego przeżycia, trudności, fascynacje, możliwości, zagrożenia, samopoczucie. Także jego samowiedza i tożsamość rozwijane poprzez poznawanie siebie samego.
Starałam się zatem minimalizować wszelkie biurokratyczne naciski, „uśrednianie oceny” o szkole, uczniu, nauczycielu. Także wszelkie etykietowanie i moralne pozoranctwo imitujące „interesy dziecka”. Wiedziałam od dawna, jak powierzchownie traktuje się pojęcie tożsamości, wykluczając lub ograniczając „udział jednostki w tworzeniu własnego wizerunku osobowego” (o czym pisze Henryka Kwiatkowska), czemu dałam wyraz już przed wielu laty w swych publikacjach, do których nawiązuje i które popularyzuje (we fragmentach) niniejszy cykl: Pedagogika współbycia jako fakt i zadanie (H. Kwiatkowska, 2005).
W artykule Autorka zawarła następujące treści: o człowieku trójskrzydłym i integracji, o sztuce innowacyjnego uczenia się oraz o pedagogice współbycia jako teorii innowacyjnej edukacji i samowychowania. Określiła także przestrzenie pedagogiki współbycia.