Kartka z kalendarza na marzec
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
nr 03.258/2023 - materiały na kwiecień Luty 2023
nr 02.257/2023 - materiały na marzec Styczeń 2023
nr 01.256/2023 - materiały na luty Grudzień 2022
nr 12.255/2022 - materiały na styczeń Listopad 2022
nr 11.254/2022 - materiały na grudzień Październik 2022
nr 10.253/2022 - materiały na listopad Wrzesień 2022
nr 09.252/2022 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2022
nr 7-8.250-251/2022 - materiały na cały rok Czerwiec 2022
nr 06.249/2022 - materiały na wrzesień Maj 2022
nr 05.248/2022 - materiały na czerwiec Kwiecień 2022
nr 04.247/2022 - materiały na maj Marzec 2022
nr 03.246/2022 - materiały na kwiecień
Kiosk
Uzyskaj dostęp do ponad 1700 scenariuszy i artykułów dostępnych w naszym kiosku. Już od 18 zł miesięcznie.
Wielkość: 766.26 kb
Stron: 4
Id: 818
Fakty i mity o sześciolatku w szkole (część I)
Faktem jest, że reforma z 2009 r. przewiduje, że po trzyletnim okresie przejściowym obowiązkiem szkolnym zostaną objęte wszystkie sześciolatki. Faktem jest, że dzieci, które rozpoczęły naukę w klasie pierwszej, od dwóch lat uczą się według nowej podstawy programowej. Faktem jest też, ż... więcej
Ten plik można pobrać za pomocą przelewu (2.99 PLN brutto) lub za pomocą pobrań dołączanych do miesięcznika BLIŻEJ PRZEDSZKOLA.
Ostatnio pobierane
Faktem jest, że reforma z 2009 r. przewiduje, że po trzyletnim okresie przejściowym obowiązkiem szkolnym zostaną objęte wszystkie sześciolatki. Faktem jest, że dzieci, które rozpoczęły naukę w klasie pierwszej, od dwóch lat uczą się według nowej podstawy programowej. Faktem jest też, że dzieci urodzone w 2006 r. muszą przejść przygotowanie przedszkolne. Właśnie rocznik 2006 będzie pierwszym, który od września 2012 r. obowiązkowo pójdzie do pierwszej klasy szkoły podstawowej.
(…) Przyjmowanie sześciolatków do pierwszej klasy zostało rozłożone na trzy lata. Oznacza to, że szkoły, które powinny zapewnić odpowiednie warunki organizacyjne i zatrudniać wykwalifikowaną kadrę, mają na to czas do 2012 r. Mimo że jesteśmy na półmetku okresu przejściowego, w wielu mniejszych miastach i na wsiach zmiany są jednak wciąż niewielkie albo nie ma ich wcale, a szkoły są niedoinwestowane. Brakuje odpowiedniego wyposażenia, jak zabawki i dywaniki, szatnie i łazienki są nieprzystosowane do wzrostu najmłodszych dzieci, nie ma wydzielonych korytarzy. Bywa tak, że szkoła nie jest oddzielona od sąsiadującego z nią gimnazjum, a zamiast osobnego placu zabaw dla sześciolatków dzieci spędzają czas na boisku wspólnie z nastolatkami.
Autorka omawia zagadnienie z perspektywy „zaplecza materialnego” szkół, organizacji zajęć szkolnych oraz kompetencji nauczycieli do podjęcia pracy w klasie pierwszej szkoły podstawowej z dziećmi sześcioletnimi.