bliżej MAX nowość
Nieograniczony dostęp do scenariuszy, filmów oraz piosenek. Bliżej MAX łączy wszystkie nasze usługi w jeden wygodny i tani abonament! Subskrybując bliżej MAX, otrzymujesz dodatkowo plany tygodniowe, atrakcyjne zestawy pomocy, a także 10 pobrań, które możesz użyć do dowolnych pomocy dydaktycznych ze strony www.blizejprzedszkola.pl
nr 11.278/2024 - materiały na grudzień Październik 2024
nr 10.277/2024 - materiały na listopad Wrzesień 2024
nr 9.276/2024 - materiały na październik Lipiec-sierpień 2024
nr 7-8.274-275/2024 - materiały na cały rok Czerwiec 2024
nr 6.273/2024 - materiały na wrzesień Maj 2024
nr 5.272/2024 - materiały na czerwiec Kwiecień 2024
nr 4.271/2024 - materiały na maj Marzec 2024
nr 3.270/2024 - materiały na kwiecień Luty 2024
nr 2.269/2024 - materiały na marzec Styczeń 2024
nr 01.268/2024 - materiały na luty Grudzień 2023
nr 12.267/2023 - materiały na styczeń Listopad 2023
nr 11.266/2023 - materiały na grudzień
Kartka z kalendarza
Wiemy jak cenny jest Twój czas, dlatego co miesiąc otrzymujesz od nas komplet gotowych materiałów, które pomogą Ci przygotowywać się do zajęć – szybko, łatwo i przyjemnie!
Wielkość: 920.66 kb
Stron: 6
Id: 864
Efektywna komunikacja nauczyciela z rodzicami
Nauczyciel nie jest w stanie wyposażyć rodziców w gotowe zestawy reguł, które będą umożliwiały mądre wychowanie, ale dzięki budowaniu dobrych relacji z rodzicami może współuczestniczyć w wychowaniu dziecka. Ludzie, których spotykamy, z którymi pracujemy, są bardzo... więcej
Ten plik można pobrać bezpłatnie.
Nauczyciel nie jest w stanie wyposażyć rodziców w gotowe zestawy reguł, które będą umożliwiały mądre wychowanie, ale dzięki budowaniu dobrych relacji z rodzicami może współuczestniczyć w wychowaniu dziecka.
Ludzie, których spotykamy, z którymi pracujemy, są bardzo różni pod względem charakteru i typów psychicznych. Jedni zwracają się raczej w kierunku świata zewnętrznego, innym bliższy jest świat wewnętrzny. Jedni wykazują pobudliwość ruchową, inni uczuciową. Jedni są realistami, inni romantykami. Bez dostrzegania tych zjawisk i różnic nie może być mowy o właściwych kontaktach i życzliwości międzyludzkiej. Ważne jest wyrobienie w sobie wrażliwości na drugiego człowieka, na jego strukturę psychiczną, wzmożoną pobudliwość czy nadmierne zahamowanie. Jest to ogromnie ważne zadanie dla nauczycieli, wychowawców i rodziców, kształtują oni bowiem osobowość młodych ludzi.
Autorka w swoim tekście poruszyła bardzo istotny temat budowania autentycznej współpracy z rodzicami. Uznając ich za sprzymierzeńców przedszkola opisała, w jaki sposób należy z nimi rozmawiać, co to znaczy aktywnie słuchać i na co należy zwracać uwagę przy prowadzeniu z rodzicami rozmów na temat wspomagania dziecka. Artykuł uzupełnia Dekalog Nauczyciela oraz Dekalog Rodzica, a także opis zasad budowania relacji.